Advies

Gestart door hg5812, januari 22, 2010, 18:48:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hg5812

Hallo.

Ik heb mijn versterker PM68 vervangen door een PM8000 en de tuner ST57 door een ST6001.
Maar de CD speler: ik heb nu (tijdelijk) een CD5001 in gebruik. Tijdelijk omdat hij het naar mijn mening niet haalt bij mijn CD67SE, die ik bij de PM68 had. Qua vormgeving past de CD67SE echter niet zo bij de PM8000.               Vraag is nu waar moet ik naar op zoek:
CD6000 (OSE)
CD5400 (OSE)
CD6002
CD7300
of misschien een SACD speler:
SA7001

Of misschien nog andere tips?

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S


bramdg

wat reclame maken voor een verkoop van een forumlid  (nicos) :-D

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4325.0.html

zeker aan te raden !!!!!!

Heb zelf vroeger nog een cd6000 Ose gehad icm een pm8000 en is zeker aan te raden  :lol:

de KI versie doet er nog een schepje op (men max budget voor de cdspeler was destijds bereikt en nog eens 250 euro bovenop de Ose versie vond ik iets te veel van het goede)

maar die cd6000 KI klonkt wel  :roll:  :roll:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

hg5812

Ik had de advertentie van de CD6000 OSE al gezien, maar alle andere componenten zijn zwart :-(

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

xander32

Citaat van: hg5812 op januari 22, 2010, 19:17:41
Ik had de advertentie van de CD6000 OSE al gezien, maar alle andere componenten zijn zwart :-(

Groet,
Henk
Dan is de CD6002 een hele mooie :yes:. Ik speel zelf nu ook al weer een anderhalf jaar met deze speler. Voorheen heb ik een CD 67 OSE gehad; die wordt weggespeeld door de 6002. De afgelopen jaren zijn vooral de dac`s er flink op vooruit gegaan(voortschrijdende techniek).

Sander.

JohnWx

Citaat van: xander32 op januari 22, 2010, 19:28:42
Dan is de CD6002 een hele mooie :yes:. Ik speel zelf nu ook al weer een anderhalf jaar met deze speler. Voorheen heb ik een CD 67 OSE gehad; die wordt weggespeeld door de 6002. De afgelopen jaren zijn vooral de dac`s er flink op vooruit gegaan(voortschrijdende techniek).

Sander.

Waarom worden er dan weer oude TDA chips er in gezet bij de high end spelers ?
Dac's zijn absoluut niet beter geworden naar mijn mening.
Een goede d/a conversie heeft op zich niet zoveel met de dac type te maken of het nou 1 bit is 16 / 18/ 20/ 24 etc. maar met de onderdelen er om heen en het gebruik ervan.
En vergeet de voeding niet en het loopwerk.
Pak maar een CD10 of een CD72 of een oudere CD80 / CD94 of een oude Sony ES
Ik denk dat je ook niet veel wint met een andere/nieuwere cd speler behalve de looks.
Een ander zal juist zeggen dat de cd67 ose prettiger klinkt.
Wegspelen gebeurt bij voetbal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cheese

ik heb erg veel plezier gehad van mijn cd 17 MKII.....en die zijn voor niet te veel geld te krijgen.....is voor het geld echt een topspeler.....toen ik die kocht verving die een cd 6002.......en de cd 17 klonk op alle fronten echt mooier en volwassener.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Citaat van: cheese op januari 22, 2010, 20:46:32
ik heb erg veel plezier gehad van mijn cd 17 MKII.....en die zijn voor niet te veel geld te krijgen.....is voor het geld echt een topspeler.....toen ik die kocht verving die een cd 6002.......en de cd 17 klonk op alle fronten echt mooier en volwassener.

gr kees

je kan absoluut genieten van de in stap cd spelers zoals de 4000 5000 en 6000 serie maar bij een vergelijking is het totaalbeeld bij een bv. een cd17 een veel betere plaatsing 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cheese

en een beter detail en een veel mooiere en snellere bas.


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Citaat van: cheese op januari 22, 2010, 21:00:44
en een beter detail en een veel mooiere en snellere bas.


gr kees

ik vind het woord "beter" altijd zo moeilijk in audio, smaak is zo persoonlijk
ik zeg altijd anders of beter voor MIJ
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

#10
Tja, ik heb de overgang van de 67 naar de 6002 als een duidelijke stap voorwaarts ervaren.
Betreffen beiden de "6-serie" maar wel met heel andere bouwjaren en klank: de 67 klonk donkerder, warmer, minder gedetailleerd dan de 6002. Die klinkt frisser. Als je van de oude, vertrouwde Marantz-sound van weleer houd moet je voor de 67 gaan. Ik persoonlijk ben daar klaar mee.

Met de nog oudere spelers uit hogere klasses heb ik echter geen ervaring: die ga ik de komende maanden allicht op doen. Ben ook in de markt voor een andere cd-speler, en dat kan zowel een nieuwe als een tweede hands zijn.

Mijn pve is: snel, gedetailleerd, ritmisch, natuurlijk, vloeiend.


Sander.

JohnWx

Citaat van: xander32 op januari 22, 2010, 22:43:49
Tja, ik heb de overgang van de 67 naar de 6002 als een duidelijke stap voorwaarts ervaren.
Betreffen beiden de "6-serie" maar wel met heel andere bouwjaren en klank: de 67 klonk donkerder, warmer, minder gedetailleerd dan de 6002. Die klinkt frisser. Als je van de oude, vertrouwde Marantz-sound van weleer houd moet je voor de 67 gaan. Ik persoonlijk ben daar klaar mee.

Met de nog oudere spelers uit hogere klasses heb ik echter geen ervaring: die ga ik de komende maanden allicht op doen. Ben ook in de markt voor een andere cd-speler, en dat kan zowel een nieuwe als een tweede hands zijn.

Mijn pve is: snel, gedetailleerd, ritmisch, natuurlijk, vloeiend.


Sander.

Zeer mooi verwoord over je persoonlijke ervaring met de oude lijn  notworthy


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Persoonlijk vond ik de CD67ose een drama om naar te luisteren,ik heb deze dan ook snel van de hand gedaan en er een oude CD11le voor terug genomen ,natuurlijk is een 11le van een hele andere orde,maar ook de daarna aangeschafte CD72 en CD60 vond ik veel lekkerder klinken,ook de bouwwijze van die oudere spelers sprak mij meer aan.
Maar als je looks verkiest boven sound dan mag je dat natuurlijk zelf weten.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Mijn voornemen is om de komende maanden relaxed verschillende cd-speles in mijn eigen set te gaan vergelijken. Daar staat voorts nog niets vast betreft nieuw, tweede hands, merk en type.
Enigste wat al helder is: de max.prijs.

Wat ik zeker niet wil is een bron die: warm, traag, donker, wollig klinkt.


Sander.

WimPeu

Citaat van: xander32 op januari 22, 2010, 23:21:25


Wat ik zeker niet wil is een bron die: warm, traag, donker, wollig klinkt.


Sander.

Wie wel... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES