Citaat van: filipperke op januari 20, 2010, 15:44:41
Mijn "oude" stereo is verhuisd... heb het hifi gebeuren de laatste 20 jaar niet gevolgd en weet eigenlijk niet juist wat ik moet kopen voor mijn behoeften. Ik zal opsommen wat een nieuwe set voor mij moet kunnen.
1) radio kunnen spelen
2) cd/dvd/bluray en wil dat de klank door mijn luidsprekers klinkt en niet door de tv (hoeft niet permanent maar toch bij het beluisteren van dvd/bluray (in de toekomst)
3) Ik wil 2 fatsoenlijke luidsprekers en zeker geen 5-7-9 of nog meerdere
Dus ik veronderstel dat ik geen a/v receiver nodig heb maar wat zijn de mogelijkheden dan nog? Iemand sprak van radio te luisteren via de digicorder van telenet (komen ze maandag installeren) ipv een receiver. Heb ik dan voldoende aan een versterker? Of toch beter voor de stereo receiver te gaan maar marantz heeft er maar één in het gamma.
Budget:
500-700 versterker/receiver
500-700 luidsprekers
400 cd/dvd/bluray
Alvast bedankt voor de reacties
Filip
Als ik het verhaal een beetje kan interpreteren ga je toch wel wat meer voor het stereo gebeuren dan voor het HT gebeuren.
Ik zou dan voor een PM8003 gaan en een mooie dedicated cd speler er bij.
Voor bluray kun je dan altijd later een ps3 kopen welke dan ook meteen als multi media center kan dienen. leuk voor streamen van b.v. films en mp3's vanaf je computer en spelletjes natuurlijk.
Mocht je toch meer gaan voor een Surround receiver, dan kom je al snel uit bij de sr5003/sr5004/sr6003.
Dan wel een mooie multi speler er bij.
Ik wou een jaar geleden ook een apparaat die alles kon heb toen de sr5002 gekocht.
Op zich een prima apparaat maar ben er toen toch achter gekomen dat een stereo versterker de betere keus was geweest voor mij.
Speakers..... tsja luisteren, luisteren, luisteren en luisteren.
Dan kom je er vanzelf wel achter wat je er eigenlijk aan wilt uitgeven.
Als 2de hands geen probleem is zou ik met dat budget voor speakers zeker 2de hands gaan
Veel plezier in het maken van je keuze.