Marantz CD 60

Gestart door Kronzilla, januari 19, 2010, 17:03:25

Vorige topic - Volgende topic

Kronzilla

Ach, vandaag het mechanische gedeelte van de cdlade gereinigd, het vieze bruine smeermiddel verwijderd,en alles gereinigd met isopropyl-alcohol, daarna spaarzaam Barrierta grease (gehaald bij B&O) op de bewegende punten aangebracht (wordt ook gebruikt om de laserunit in de CD-pro van Philips te smeren). Nogal wat rondgegoogeld en eigenlijk ga ik iet teveel prutsen met die opamp's welja het is niet allemaal zaligmakend. Een buizentrap ga ik niet inbouwen, dat wordt alleen nog warmer. Maybe es een discrete opamp proberen. Alle standaard philips Elco's ga ik eruit gooien en vervangen door Elna Starget (red sleeve) of Silmic (bruin met goud). De standaard dioden voor de voeding vervangen door shottky exemplaren,en zien of ik eventueel betere spanningsregelaars kan gebruiken.

ll0ll

lol, wat heb jij met een cd-pro?? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

TurboMarco

Hij bedoelt toch CDM-pro  :?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

ik zoek het even op de site bij die Marantzophiel  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ll0ll

Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Kronzilla

Nee CD-pro,en de voorlopers ware de Cdm-12 ;-)
Trouwens At II0II die Marantz CD7 heeft een cd-pro als loopwerk,niet? Welja kwam er maar een paar posts geleden achter dat de marantzphilips site van jou is, welja ik voel mij beetje belachelijk, tegen een cd-7 kan geen enkele andere cdspeler op :p dusja, en ik maar vertellen over dat goedkope dinge die ik gekocht heb  redface

en wat die cdpro's betreft, heb eens op ebay 10 zo'n loopwerken voor een prikje kunnen kopen dusja ik ken ze wel :-)

TurboMarco

en wat versta je onder een prikje ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Kronzilla

veel goedkoper dan ze normaal kosten :p

ll0ll

Citaat van: Kronzilla op januari 23, 2010, 15:09:27
Nee CD-pro,en de voorlopers ware de Cdm-12 ;-)
Trouwens At II0II die Marantz CD7 heeft een cd-pro als loopwerk,niet? Welja kwam er maar een paar posts geleden achter dat de marantzphilips site van jou is, welja ik voel mij beetje belachelijk, tegen een cd-7 kan geen enkele andere cdspeler op :p dusja, en ik maar vertellen over dat goedkope dinge die ik gekocht heb  redface

en wat die cdpro's betreft, heb eens op ebay 10 zo'n loopwerken voor een prikje kunnen kopen dusja ik ken ze wel :-)

Nee man, niet belachelijk voelen, je bent gewoon tevreden met je speler en zo moet het ook zijn. :)

Kronzilla

hehe, voelde mij effe belachelijk,tuurlijk kan die speler niet tippen aan die CD7 :p ben best jaloers,maja wel positief bedoeld he, ben wel blij dat je die site hebt, heb er al veel interessante informatie kunnen vinden ook :-)

TurboMarco

Citaat van: Kronzilla op januari 23, 2010, 20:17:42
veel goedkoper dan ze normaal kosten :p
Ik weet niet wat ze normaal kosten .

5.1.4

Philips 75PUS8303

ll0ll

Citaat van: Kronzilla op januari 24, 2010, 13:06:00
hehe, voelde mij effe belachelijk,tuurlijk kan die speler niet tippen aan die CD7 :p ben best jaloers,maja wel positief bedoeld he, ben wel blij dat je die site hebt, heb er al veel interessante informatie kunnen vinden ook :-)

Top! Maar je enthousiastme is enorm herkenbaar, ik was vroeger 'helemaal weg' van m'n Philips cd951, een cdspeler met een tda1547 en cdm9. Vond de tda1541 toen maar niks, tot ik me meer ging verdiepen in de materie en andere cdspeler ging beluisteren. M'n 1e (voor mij) high end speler was een Marantz CD10, dat ding kocht ik toen 400 euro wat ik enorm veel geld vond. Kon er 2 dagen niet van slapen :-D

ll0ll

Met vroeger bedoel ik trouwens 4-5 jaar geleden  clown1

Kronzilla

De pret is blijkbaar van korte duur :s heb nu gemerkt,dat bij de eerse of tweede track de laser hapert, bij de meeste cd's die ik speel, zou de laser zacht zijn of moet ik alles es opnieuw afregelen of onderdelen vervangen?
In de service manual van mijn Beocenter 2500 leek het mij nogal omslachtig om de stroom voor de laser af te regelen omdat die in een tegenkoppelciruit zit, en die is erg gevoelig voor esd-beschadigingen :(

Ik heb wel 30 dagen teruggaverecht... maar ik heb nog een splinternieuw loopwerk liggen. Ik vind het echt niet te genieten omdat ik weet dat ie hapert,cq last heeft om het begin te lezen. Zou die laser toch op zijn?
Ik heb gn uitegbreid arsenaal aan meetapparatuur,dusja lijkt met mij niet zo evident om dat eens opnieuw af te regelen,gelijk ik zie in de service manual. Welja die loopwerken zijn veel gevoeliger daarvoor,andere niet meer...

Mexicaanse Hond

Citaat van: ll0ll op januari 24, 2010, 13:34:30
Met vroeger bedoel ik trouwens 4-5 jaar geleden  clown1
Dat we niet denken dat ook jij een ouwe zak bent.  :-P