Single- of Bi-Wire?

Gestart door grendel, januari 19, 2010, 09:04:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

grendel

Waarschijnlijk al heel veel over gesproken op dit forum, maar ik wilde graag weten wat jullie ervaring is met dit eeuwige vraagstuk. Voor de duidelijkheid gaat het om een stereo opstelling.

Mexicaanse Hond

Ik heb het met B & W monitors en een HK460i wel eens geprobeerd, maar ik hoorde geen verschil.

joep

#2
Bi-Wire duidelijk. Zowel mijn boxen als de PM-11 vragen er om en zijn er voor ingericht. Hoe beter jouw apparatuur hoe beter je het zult horen. Als er één Tweak is die je goed merkt is het deze wel.

TurboMarco

Ik heb destijds met de PM95 en de Mission 754F en ook de Seas EX4 bi-wire uitgeprobeerd ,ik kon geen verschil horen wat wellicht te wijten is dat de gebruikte hardware niet goed genoeg is,daar kan ik wel mee leven en het scheelt mij bovendien weer ca 30 mtr kabel.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Jeroen

Ik hoor het ook niet, ik heb ook maar een budget set dus misschien zou het met een set uit het hoger segment een beter resultaat gehaald worden. Maar ik denk dat als je goed ontwikkelt luidspreker filter hebt dat je bi-wire niet nodig is.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

mars

oi,


Er zijn best wel wat merken , die geen bi-wire mogelijkheid meer inbouwen.

Mischien was dit wel een hype die lang heeft geduurd :?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Ik heb mijn luidsprekers wel een soort van biwired aangesloten, kwam doordat de kabels die ik heb al biwired waren toen ik ze kocht. Heb de verbindingen tussen de aansluitingen op de luidsprekers laten zitten, daarom een soort van biwired.

Ben zelf van mening dat een goed filter, liefst serie filter, meer doet dan het biwired aansluiten van luidsprekers.

Ik heb mijn luidsprekers mono wired, biwired en zoals nu aangesloten beluisterd en kon niet genoeg verschil ontdekken om de verbindingen er tussen uit te laten.

JohnWx

ik vind het zo lastig je kan niet A B schakelen of je moet 2 paartjes hebben
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Citaat van: jowa op februari 22, 2010, 10:49:51
Ik heb mijn luidsprekers wel een soort van biwired aangesloten, kwam doordat de kabels die ik heb al biwired waren toen ik ze kocht. Heb de verbindingen tussen de aansluitingen op de luidsprekers laten zitten, daarom een soort van biwired.

ik begrijp werkelijk niet hoe je het nu aangesloten hebt...

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 23, 2010, 20:45:39
ik begrijp werkelijk niet hoe je het nu aangesloten hebt...

volgens heet het dan gewoon monowire ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

dat denk ik wel ja, maar met die brugjes een soort van biwire...  :-D :schater:

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op februari 23, 2010, 21:02:23
dat denk ik wel ja, maar met die brugjes een soort van biwire...  :-D :schater:
Gebrugd bi-wired ook wel semi-bi-wired genoemd.  :wink:

Marvin

dus biwiren met de brugjes ertussen?

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op februari 23, 2010, 21:11:22
dus biwiren met de brugjes ertussen?
Precies, het lijkt dan of er een velours gordijn voor je speakers wordt weggetrokken.  :-D