DVD's afspelen met een BD speler over HDMI.....

Gestart door Paultje1966, januari 13, 2010, 19:02:38

Vorige topic - Volgende topic

Paultje1966

Hi,

ik heb een probleem met het afspelen van dvd's....
Ik heb een marantz sr6004 receiver, een marantz bd7003 blue-ray speler, een philips lcd-tv en een sanyo plv-z3000 projector.
Er loopt een hdmi-kabel van mijn blue-ray speler naar de receiver. De receiver heeft 2 hdmi uitgangen, op 1 is de tv aangesloten en op de ander de projector.
Als ik een blue-ray disk in mijn blue-ray speler stop dan kan ik die zowel op mijn tv als projector bekijken.
De projector herkent het signaal als 1080p.
Maar als ik echter een dvd in mijn blue-ray speler stop dan kan ik die alleen op mijn tv bekijken.
Als ik mijn receiver het signaal naar de projector laat sturen dan krijg ik "no signal" in beeld van de projector en het geluid hapert.
Als ik de blue-ray speler rechtstreeks op de projector aansluit heb ik wel beeld! De receiver doet kennelijk iets met het signaal waar de LCD-TV geen moeite mee heeft, maar de projector wel.
Heb je enig idee hoe ik de receiver zo gek krijg dat ie het hdmi signaal onveranderd doorstuurt?

Met vriendelijke groeten,
Paul

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paultje1966

Hi,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb de scaler uit en aan gezet, dat had geen effect.
Dat is ook niet zo verwonderlijk, de SR6004 converteert alleen analoge signalen.
Support Marantz adviseert me om de SR6004 te resetten en anders na te laten kijken.
Ik denk niet dat dat me gaat helpen.
Ik vrees dat ik het slachtoffer ben van een verschillende interpretatie van de hdmi standaard tussen Sanyo en Marantz.
Ik heb overigens een work-arround gevonden:
Ik heb mijn BD7003 ook via component aangesloten, en als ik de SR6004 daarop afstem, dan maakt ie er een signaal van dat de projector wel begrijpt!
Aangezien het probleem met het afspelen van dvd's optreedt en ik in 99% van de gevallen blue-ray kijk, kan ik met deze work-arround leven.

Groeten,
Paul

sattie

Bel anders eens met Audioservice misschien dat zij nog wat tips hebben.