Hi all,
Ik heb sinds kort een nieuwe tv (Samsung LE40b7000) die ik via Hdmi aangesloten heb aan mijn AV Receiver (SR6004) en daarnaast ook nog aan de kabel (analoge tv).
De Receiver is verder aangesloten via Hdmi aan een externe harde Multi media schijf (Iomega screenplay pro hd) en een BD/DVD-speler (BD7004).
Ik heb het volgende probleem
:
Bij het bekijken van een DVD komt er na +/- 30 min sneeuw op het scherm van de tv.
Deze sneeuw is niet constant (duurt maar een fractie van een seconde), maar is wel wederkerend. Dus om bijvoorbeeld de 10 sec is er een halve seconde sneeuw.
De oorzaak valt, volgens mij, te zoeken in één van de volgende punten:
0) Beschadigde DVD
1) Receiver
2) Bekabeling tussen receiver en tv
3) TV
4) Bekabeling tussen BD speler en receiver
5) BD speler
Het probleem stelt zich voor bij verschillende DVD's, ik ga er dus vanuit dat de oorzaak van het probleem niet bij de DVD-schijf ligt. (0)
Bij het afspelen van een film via de externe harde schijf stelt het probleem zich niet voor. Ik besluit dus dat de Receiver naar behoren werkt en dat er geen probleem is met de Hdmi kabel tussen de TV en de receiver. Bij het afspelen van de TV via kabel stelt het probleem zich ook niet. (1, 2 & 3).
Ik ben dus geneigd te besluiten dat het probleem zich stelt bij de BD speler of de bekabeling tussen de speler en de receiver.
Gisteren heb ik het volgende geprobeerd: Eerst heb ik een DVD laten afspelen gedurende +/- 30 min tot dat er sneeuw op het scherm kwam te staan. Ik heb dan de exacte tijd neergeschreven van een scène waarbij er sneeuw op het scherm te voorschijn kwam [35:21]. Vervolgens heb ik de DVD teruggespoeld en dezelfde scène verschillende keren opnieuw laten afspelen. De sneeuw kwam telkens op het zelfde tijdstip terug [35:21].
Vervolgens heb ik de film op pauze gezet en de TV een 10-tal minuten uit gezet. Ik heb de scène vervolgens een paar keer opnieuw laten afspelen. Deze keer was er geen sneeuw.
Daarna heb ik de DVD opnieuw laten afspelen vanaf het begin. Deze keer was er geen sneeuw.
... en toen verstond ik er niets meer van
Enig idee wat de oorzaak van die sneeuw nu is (buiten het feit dat we in volle winter zijn
)?
Hoe kan ik uitsluitsel krijgen over de verschillende mogelijke oorzaken?
Ik geef eerlijk toe ik heb het Internet nog niet afgezocht.
Ik denk dat ik best eerst uitdokter waar het probleem juist ligt anders ben ik in 2020 nog bezig...
Alvast bedankt voor jullie inbreng !!
CharlieG