Marantz SR6004 met ??????speakers

Gestart door Michel, januari 03, 2010, 17:53:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel

Ik heb al besloten om de Marantz SR6004 receiver + Marantz BD7004 te kopen. Enkel heb ik moeite om een goede luidsprekerset samen te stellen.

Gedacht aan:  - KEF KHT3005 5.1 / KEF Q5 of Q7 zuilen 2x front in combinatie met andere speakers in de KEF serie

Zijn de front speakers van de KHT3005 eventueel later ook te vervangen voor 2 zuilen zoals hierbovengenoemd.?

Een verkoper adviseerde mij B&W M1 te nemen.. Ik heb deze beluisterd, maar vond er niet veel aan..

Andere suggesties  en adviezen zijn altijd welkom.. GRAAG ZELFS..

Alvast bedankt..
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Marantz 81

hoi

ja echt gewoon zelf gaan luisteren wat je mooi vindt klinken

Monitor Audio RX serie zijn hele mooie uitgebalanceerde speakers  :-)

ik zou voor 4 boekenplank speakers gaan (RX2) 1 Center speaker en een subwoofer


verdere fijne speakers zijn Focal ,Dali,Tannoy,  DLS (bijna nergens te koop wel erg goed )

Klipsch maakt ook mooie speakers maar moet je van houden zijn wel heel makkelijk aan te sturen ,want met die SR6004 je al snel te weinig vermogen voor zuil luidsprekers ,vandaar zou ik ook eerder 4 monitor speakers nemen  :wink:

Kef Q5 heb ik zelf 1,5 jaar gehad goede speaker voor met name muziek als andrea bocelli en heeft geen punch in het laag ,midden gebied is niet swingend

Michel


alvast bedankt voor de reactie..

zou ik anders voor een zwaardere receiver moeten gaan en welke dan..??
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Marantz 81

#3
zat even te kijken op site van marantz ,want hou me niet meer bezig met HT ,maar met Stereo  :yes:

er staat 7x 110w  ,zegt allemaal niet zoveel , maar is wel genoeg zijn om gemiddelde zuil luidsprekers goed te kunnen aansturen  :-)  extra eindversterker kan altijd nog voor de Front speakers

met Monitor Audio en Focal is dat geen probleem ,die zijn redelijk makkelijk aan te sturen

je moet letten bij de technische gegevens van een speaker op de Sensitivity 90 db of hoger en de impedantie meestal 8 ohm  en het verloop van de impedantie maar die gegevens kun je niet vinden op de site van een speaker producent , focal en monitor audio hebben geen rare dippen ( lage impedantie ,moeilijk voor de versterker)

dali weet ik niet dls zijn moeilijk aan te sturen , klipsch heel makkelijk 97 db

en nu gaan luisteren in de winkel  byebye neem je eigen cd,s of dvd,s mee

groeten Arjan


Maurice

Inderdaad vooral eerst zelf luisteren, en dan graag uitgebreid. Een speaker die eerst niet veel aan leek, kan ineens een superspeaker blijken te zijn.
Bose verkoopt vaak makkelijk bij A/B testen, aangezien dit een vrij agressief afgestemde speakermerk is. Dus veel hoog en laag, wat opvalt. Langer luisteren geeft vaak vermoeidheid, en andere fouten gaan opvallen.

Elke speaker heeft zijn eigen klank. Je moet eerst zelf uitvinden wat jij mooi vindt. Heb je trouwens al een budget bepaald?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Dennis E36

#5
Er wordt heel vaak geroepen: "let op de gevoeligheid vd luidspreker". Als dit nu tussen pak hem beet 88 en 91 dB ligt maakt het toch allemaal niet zo veel?  +/- 3dB verschil maakt toch geen wereld van verschil?

Impedantieverloop, frequentiekarakteristiek(lekker woord :|) etc. lijken mij veel belangrijker.....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Walt51

Minder bekend maar erg goed: Visonik (Duits).
Hun speakers worden veel gebruikt in studio's.
Het geluid is vol en goed uitgebalanceerd. Het geluid komt echt los van de speakers.

Een jaar of 7 geleden heb ik hun Evolution serie aangeschaft, om samen te werken met mijn SR-7200.
2 x de 7 als front, 2 x de 3 als surround, de center en de sub 10.
De sub is in het geheel eigenlijk niet nodig, want de 7 geeft met zijn downfiring basspeaker meer dan voldoende (strak) laag.
Omdat de 7200 vorig jaar problemen gaf met het rechterkanaal (zwakke ruis i.p.v. een signaal), heb ik de SR 6004 aangeschaft. De combinatie is weer prima.

Succes met zoeken, maar ga vooral op je gehoor af en in mindere mate op de techniek.
Als je de meest perfecte techniek in huis hebt, maar in jouw oren klinkt het voor geen meter, heb je een bron van ergernis. Vraag bij een speciaalzaak eens om een proefplaatsing. De akoestiek in jouw luisterruimte is heel anders dan bij een dealer.


ronbos

Hallo Michel

Sinds kort heb ik de Marantz sr 5004 receiver (uitermate tevreden!) en heb de Kef Q5 SE als nieuwe frontspeakers gekocht.  tweedehands trouwens. Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat deze niet te grote kef's zo "groots" klinken. O.a het laag is aangepast in de SE versie t.o.v de normale versie.
Het blijft persoonlijk natuurlijk. Verschillende luidsprekers beluisteren is ook heel leuk werk.

succes met je keuze.

Ronald

Michel

#8
Mijn keuze is gevallen op de Marantz SR6004 receiver / Marantz BD7004 Blu-ray speler / KEF KHT3005SE met HTB2SE subwoofer..

Is dit een set, die een beetje op elkaar is afgestemd..??

Gr.
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Maurice

Citaat van: Michel op januari 09, 2010, 13:38:09
Mijn keuze is gevallen op de Marantz SR6004 receiver / Marantz BD7004 Blu-ray speler / KEF KHT3005SE met HTB2SE subwoofer..

Is dit een set, die een beetje op elkaar is afgestemd..??

Gr.
Heb je de set in deze hoedanigheid beluisterd?
En ook vergeleken met front speakers?
Wat vond je van de klank match van KEF met Marantz?

Dit is allemaal heel erg persoonlijk. En persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van KEF met Marantz bijvoorbeeld. Ook zou ik persoonlijk eerder voor zuilen gaan ipv sattelieten, aangezien sattelieten een bepaald frequentiegedeelte niet aankunnen en de overgang met de sub nagenoeg altijd hoorbaar blijft. De sub kun je dan localiseren en in het overgangsgebied mis je informatie.

Zelf luisteren, en dan ook graag verschillende combinaties.
Op papier kan het altijd goed eruit zien, anderen kunnen er tevreden mee zijn, maar dat is geen garantie voor jou.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

die kef speaker set is echt heel goed   :kwijl: voor DVD heb hem zelf ook beluisterd op verglijkbare versterker van onkyo toen ik nog met home cinema bezig was

maar wat maurice al zij ,ben je ook een muziekliefhebber dan zou ik gewoon 2 zuilluidsprekers 2 sattalieten achter center en subwoofer los kopen ,wel alles van hetzelfde merk en serie op de subwoofer na die kun je ook van een ander merk nemen

Michel

#11
Ik heb de set niet in z'n geheel beluisterd.. Ik weet geen hifi zaak die deze opstelling heeft staan ( zou het mogelijk kunnen vragen ). Ik heb de KEF KHT3005SE bij een vriend gehoord ( YAMAHA receiver ) en bij Correct ( DENON receiver ).. Op beide klonken de speakers erg goed.. Ik heb overwogen om 2 KEF Q5 zuilen als front speakers te kopen, maar dit gaat dan weer even over het budget ( alles bij elkaar geteld ). Ik denk eraan om bovenstaande set aan te schaffen en na enige tijd de front speakers te vervangen voor zuilen. Ik zal dan eerst de baas in huis / vriendin zover moeten krijgen. Zij vindt zuilen namelijk niet MOOI. Ze is wel eens meegeweest om speakers te beluisteren en erkent zelf ook, dat zuilen een voller geluid hebben dan sattelieten.

Over welke match beter is qua speakers en receivers is natuurlijk altijd persoonlijk. Het is idd vooral luisteren.

Gr.
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Marantz 81

als ik het me goed herinner was die set die je wil aanschaffen 1800 euro

voor dat geld kun je veel beter losse luidsprekers kopen en eventueel later subwoofer erbij kopen als het te duur wordt , ga gewoon even langs bij hobo hifi in rotterdam daar kun je gewoon luisteren welke speaker jezelf het beste vindt klinken en als je 5 speakers koopt zal er best wel wat met de prijs te doen zijn  :wink:  je kan je geld maar een keer uitgeven


Michel

Ik heb een vertrouwbare site gevonden waar de KEF KHT3005SE set aangeboden wordt voor 1199,- euro..

Dat is wel een stuk minder dan die 1800,- euro of 1699,- euro bij Correct te Rotterdam..

Voor 1800,- euro had ik zeker zuilen gekocht als frontspeakers..

Gr.
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Michel

Het is toch een andere speakerset geworden.. Receiver Marantz SR6004 en blu-ray BD7004 zijn gelijk gebleven.
Ik heb vrijdag 15 jan 2010 bij HOBO HIFI te Rotterdam de genoemde set beluisterd met de B&W M1 samen met de REL QUAKE.. Het klonk erg goed.. IK heb wel ff gekeken naar het vermogen van de REL QUAKE en zag dat deze maar 100 WATT heeft. Het klinkt wel een beetje weinig, omdat ik ook gekeken had naar de KEF KHT3005SE met de KEF HTB2 SE met 250 WATT.. Zou ik de REL QUAKE kunnen vervangen voor een losse KEF HFB2 SE..? Of is er een zwaardere variant van de REL QUAKE..??

Gr. Michel

Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD