netsnoer voor PM 7001 KI en SA 7001 KI

Gestart door grendel, januari 01, 2010, 15:36:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

grendel

Hallo mede Marantzliefhebbers.
Ik ben al een tijdje op zoek naar goede netsnoeren voor mijn PM 7001 KI en SA 7001 KI. Ik heb begrepen dat deze snoeren ook invloed op het geluid van de apparatuur hebben. Na een ultra-lange zoektocht naar de "beste" interlink tussen bovengenoemden hoop ik hier wat advies van jullie te krijgen, zodat deze zoektocht iets minder lang zal zijn.

Alvast bedankt en een mooi 2010 voor iedereen hier op het forum!

HiFi gek

Denk eens aan netsnoeren van VAN DEN HUL voor beide apparaten .

Dat is dan het type : THE MAINSTREAM  voor de verstrerker .
Dat is dan het type : THE MAINSERVER   voor de cd speler .


Deze 2 netsnoeren mag je niet verwisselen met elkaar , een Mainstream is niet bedoeld voor een cd speler maar specifiek voor versterkers .

Deze netsnoeren bezitten een heel mooie klankkleur ( warm en sprankelend ) .



Groeten  EDWIN  B


mars

Citaat van: grendel op januari 01, 2010, 15:36:26
Hallo mede Marantzliefhebbers.
Ik ben al een tijdje op zoek naar goede netsnoeren voor mijn PM 7001 KI en SA 7001 KI. Ik heb begrepen dat deze snoeren ook invloed op het geluid van de apparatuur hebben. Na een ultra-lange zoektocht naar de "beste" interlink tussen bovengenoemden hoop ik hier wat advies van jullie te krijgen, zodat deze zoektocht iets minder lang zal zijn.

Alvast bedankt en een mooi 2010 voor iedereen hier op het forum!

Oi Grendel,

Welkom op een van de leukste en relaxte audioforums op het  internet.


Mag ik je eerst wat vragen?  
Voor ik je mijn advies geef wat betreft voedingkabels.

Wat voor speakers hangen er aan die pm-7001 ?
En hoe is jouw luister situatie , of beter gezegd, hoe is het met je akoestiek in de ruimte waar je muziek luisterd?.
En wat denk je te willen bereiken met andere net cq voedings kabels?

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

grendel

Dank je wel Mars.

Als speakers gebruik ik de Q-Acoustics 1050i. Mijn luisterruimte is ongeveer 11 vierkante meter. En als interlink gebruik ik een VDH D102 mkII. Ik zou een wat helderder geluid willen verkrijgen. Hopelijk heb je hier iets meer aan. Alvast bedankt voor je reaktie.


mars

Citaat van: grendel op januari 01, 2010, 17:32:04
Dank je wel Mars.

Als speakers gebruik ik de Q-Acoustics 1050i. Mijn luisterruimte is ongeveer 11 vierkante meter. En als interlink gebruik ik een VDH D102 mkII. Ik zou een wat helderder geluid willen verkrijgen. Hopelijk heb je hier iets meer aan. Alvast bedankt voor je reaktie.



oi

Oke dan.

Ten eerste wil ik ff kwijt dat ik die Q-Acoustics, een belachelijk goed speakertje vind , zeker als je de aanschafprijs in ogenschouw neemt.

IK heb een maat ( Marciano) die is hoofd inkoop hifi bij de mediamarkt hier in Den Haag.
En toen hij ze voor het eerst binnen kreeg, heeft ie me speciaal gewaarschuwd en hij zei; moet je nu eens komen luisteren, ik heb een nieuw speakertje in huis die echt weinig kost en je doet af vragen van klopt die prijs wel.
We hebben toen een middag zitten  luisteren naar die Q-Acoustics zuiltjes en idd aangestuurd door jouw versterker( echt waar) en we hebben die Q-Acoustics met een heleboel andere (duure ook)  speakers kunnen vergelijken.
Tuurlijk waren er betere , maar om een voor beeld te noemen , ik vond die Q-acoustic zuilen beter en fijner in het gehoor liggen dan, bijvoorbeeld die Performance (met straalpijpen :lol:) van mordaunt short( speakers die ken Ishiwata bij zijn demo's gebruikt)

De tips die de twee andere heren geven zijn zeker goed , en zijn ook goed te onderbouwen.
Maar ik vind ze (financieel) nogal uit verhouding met jouw set.

Met jou wens in mijn achterhoofd,zou ik gaan kijken naar de ''Audio Agile Powerwire"".
Deze doet wat jij voor ogen hebt ( maar verwacht geen mega verschillen he) , en is betaal baar.

Er staat er nu een te koop voor 50 euro op marktplaats, aangeboden door iemand uit Drachten.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81


mars

Citaat van: Marantz 81 op januari 01, 2010, 18:02:08
welke speaker kabels gebruik je ?


Oi

Ja klopt , daar kan je wat mij betreft meer mee ''tweaken'' dan voedingskabel.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

grendel

Man, dat is ook toevallig! Ik heb mijn Q-Acoustics aangeschaft op aanraden van dezelfde Marciano uit Den Haag waar jij het over hebt, LOL! Inderdaad zijn het voor mij de perfekte speakers voor een zeer scherpe prijs.

Als speakerkabels gebruik ik afwisselend Canare 4S8 Bi-Wire of Audioquest Gibraltar Bi-Wire. Ik kan maar geen beslissing nemen op dit gebied. Maar ik denk dat meer liefhebbers dit probleem kennen.

Nogmaals bedankt voor jullie serieuze hulp tot nu toe, en ik denk dat we er wel gaan uitkomen. Normaal probeer ik altijd alles zelf uit te pluizen, maar nu heb ik toch echt even wat hulp nodig.

mars

#9
oi

hahahah mooi he , kleine wereld.

qoute,

Man, dat is ook toevallig! Ik heb mijn Q-Acoustics aangeschaft op aanraden van dezelfde Marciano uit Den Haag waar jij het over hebt, LOL! Inderdaad zijn het voor mij de perfekte speakers voor een zeer scherpe prijs.

einde qoute,

Aardige gozer he die Marciano HB
Nou en dan heb je ook indirect ook een beetje aan mij te danken dus dat jij deze speakers hebt.
Want , we hebben samen zitten luisteren wat er nou wel en niet in het hifi aanbod parket van de MM in Den Haag bleef zitten.

Dan heb jij zeker ook nog die performance van mordaunt short daar zien staan, ze waren grijs met een soort van straal pijpen aan de achterkant.


hey Grendel ik zou die kerel in drachten eens opbellen en zeggen dat je 30 euro voor die ''audio agile powerwire '' wilt betalen, als die tegenbod van 40 geeft...doen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Citaat van: mars op januari 01, 2010, 17:58:35
De tips die de twee andere heren geven zijn zeker goed , en zijn ook goed te onderbouwen.
Maar ik vind ze (financieel) nogal uit verhouding met jouw set.
Niet als één van die heren bereid is de door hem genoemde kabel tegen een redelijke vergoeding af te staan aan grendel.  :wink:

mars

oi stupid

Woeps ....solly. redface

Maaaaaaaaaaaaaaaar die LAT is wel een verdomd mooi voedingkabeltje :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Citaat van: mars op januari 01, 2010, 18:49:53
oi stupid

Woeps ....solly. redface

Maaaaaaaaaaaaaaaar die LAT is wel een verdomd mooi voedingkabeltje :yes:

Geeft niet, hoor. Ik ben helemaal voor goede en transparante informatie. De LAT is normaal gesproken wat overdone in deze set, dat ben ik helemaal met je eens.  :-)

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 01, 2010, 18:52:41
Geeft niet, hoor. Ik ben helemaal voor goede en transparante informatie. De LAT is normaal gesproken wat overdone in deze set, dat ben ik helemaal met je eens.  :-)

oi, zo had ik je ook wel ingeschat hoor.

Ik ben daar ook van hoor( euhhhhhhhhh nou meestal dan :roll: in ieder geval wel op dit forum) , gewoon lekker eerlijk en duidelijk naar elkaar toewezen , blijft het gezellig :yes:

Moet die Lat kosten , Mister Sjiewaawaa :lol:?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Citaat van: mars op januari 01, 2010, 19:01:32
oi, zo had ik je ook wel ingeschat hoor.

Ik ben daar ook van hoor( euhhhhhhhhh nou meestal dan :roll: in ieder geval wel op dit forum) , gewoon lekker eerlijk en duidelijk naar elkaar toewezen , blijft het gezellig :yes:

Moet die Lat kosten , Mister Sjiewaawaa :lol:?

Dat is voor jou een vraag en voor grendel en mij een weet.  :wink: