Citaat van: HiFi gek op december 31, 2009, 15:49:54
Een andere tip van mijn kant voor een bass trap is .
Neem een rol met geplastifiseerd groen gaas van de bouwmarkt .
Buig deze in een ronde cirkel en maak de uit einden vast aan elkaar met bijvb ; Tie raps , of dun ijzerdraad , dun touw .
Gooi daar dan allerlei absorberend materiaal in .
Om de ronde koepel van gaas dan netjes af te werken span je daar katoen of luidspreker doek overheen .
Groeten EDWIN B
Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 15:40:35
je weet voor tweaks ga ik voor low cost....zo heb ik nu een bass trap gemaakt van een was mand van jawel
weer blokker ze zijn van metaal voorzien van heel veel gaten rondom ..daar in gestopt oude kussens en nog
wat baf uit de wilson ..en......geweldig...was ook nodig met mijn nieuwe stekkerblok kreeg ik meer bass
en dat was nu voor het eerst in mijn ruimte te veel ..maar nu opgelost ..kosten 50,- 2 stuks
wat ik nu dus vreemd vind van jullie, jullie pretenderen namelijk zo onwijs in het luisteren te zitten, dat je basstraps inelkaar knutseld waarvan je niet eens weet welke frequentie deze aanpakt.
zomaar wat kussens en wat overbodige bafwedding in een opgerold stuk gaas of een wasmand te proppen is precies wat het is, maar dat maakt het nog geen effectieve basstrap.... al heb je een voor jezelf leuk effect, het is allerminst een garantie dat het bij een ander hetzelfde effect heeft.
zomaar een kussen in de hoek gooien komt precies op hetzelfde neer.
heb ik zelf ook gehad, maar een basstrap is het niet....
dat zomaar even terzijde, proberen kan natuurlijk altijd.