Citaat van: bonbon op januari 22, 2010, 11:48:31
ja , je moet wel vertrouwen hebben in de medemens met dat versturen.............
geen cd's luisteren zal wel niet gebeuren.
heb naast de CD17 altijd nog de CD63 KI en de rotel RCD 975 en natuurlijk nog de DV 7600.................
ben super benieuwd hoe de CD 14 klinkt in vergelijk met de CD 17 KI en helemaal na de clock update....
Ik hou jullie op de hoogte,
groetjes Koen
Hoi Koen
Wat leuk dat je gaat voor die CD14. Ik heb destijds mijn CD17 ook door een CD14 ve3rvangen en dat was een bijzonder groot verschil. De CD14 klinkt veel natuurlijker dan de CD17, als je terug gaat luisteren zul je merken dat de CD17 een typische "kunstmatige" klank heeft die bij de CD14 geheel ontbreekt. Moeilijk om precies uit te leggen maar als je het hoort merk je het wel. Ook is te horen dat de CD14 een aanzienlijk lagere noisefloor heeft dan de CD17.
Ik heb mijn CD14 ook voorzien van een tentclock en daarbij ook nog eens een hele trits elcoos en opamps laten vervangen. De binnenkant ook voorzien van een laag bitumen.
Als je de CD14 van een clock update gaat voorzien zul je merken dat die verbetering ook niet gering is. Je merkt het met name aan de bandbreedte: het hoog wordt veel transparanter en veel minder soft, terwijl niet alleen de laagweergave verbetert in termen van extensie maar ook van timing. M.a.w.: veel minder wollig.
Heb de speler na de update diverse keren mogen vergelijken met speler in de 4000 – 5000 Euro klasse en daar zingt de CD14 dan ook gewoon in mee
Heel veel plezier met de CD14, een goede keuze!
Groetjes
AJ