Oi Nicos,
Ten eerste ; van harte welkom op de leukste hangplek voor audio''ooten''
Ik wil eerst even een uitspraak over jezelf nuanceren, want gezien je eigen constatering heb je wel inzicht.
En dan mag je mischien een beetje nieuw met deze materie zijn , maar 1 ding heb jij al te pakken , en dat is inzicht. Lukt sommige van ons nooit hahahaha.
Maar idd de pm-14 moet behoorlijk zwoegen , als die Kappa's moet laten zingen.
De opties die je hebt zijn;
Als je gecharmeerd bent ( ja dus) van de sound van je pm-14 dan zou je inderdaad de pm-14 alleen als voorversteker kunnen gebruiken , en er een eindversterker tussen zetten met een groter vermogen.
Met groter vermogen bedoel ik niet persé meer watts , maar meer ampere.
Het gaat er namelijk om met hoeveel ampere een versterker zijn watt's naar de speakers stuurt.
Zo kan een 25 watt versterker met een piek stroom vermogen van pak 'm beet 40 ampere duidelijk veel luider en voller klinken dan een 100 watt versterker met een peakcurrent van max 10 amp.
Versterkers of eind versterkers die veel ampere kunnen leveren noemen ze ook wel ''High current'' amplifiers.
Dus aangezien dat je dan de pm-14 als VV gebruikt en er een high current EV ( een neutrale zoals een van de betere Rotels of harman kardon.....maar ook classé enz enz) tussen zet , zal je veel meer rust en gemak ervaren als je muziek op zet.
En nogmaals idd ( ik ken ze) die Kappa's zijn eigenlijk alleen maar normaal aan te sturen dmv een hoog vermogen Amp
ik hoop dat je er tot zover wat aan hebt mars