Hoe 2 versterkers op 1 paar speakers ?

Gestart door jwx, december 28, 2009, 16:44:34

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Hoe 2 versterkers op 1 paar speakers ?

Weet iemand hoe dat mogelijk is of met een switch box ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

OI ,

Twee versterkers moet je tegelijk aan je speakers koppelen. ( maar dat wist je zelf ook wel)

Wat ben je van plan dan, als ik vragen mag?

Ik heb wel een schakelkastje in mijn gangkast ( chaos kastje :roll: :lol:) liggen .

Wil eventueel wel even kijken voor je .
Heb ik gelijk een reden om orde te scheppen in die gangkast , berging....warzone nopompom
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op december 28, 2009, 18:00:54
OI ,

Twee versterkers moet je tegelijk aan je speakers koppelen. ( maar dat wist je zelf ook wel)

Wat ben je van plan dan, als ik vragen mag?

Ik heb wel een schakelkastje in mijn gangkast ( chaos kastje :roll: :lol:) liggen .

Wil eventueel wel even kijken voor je .
Heb ik gelijk een reden om orde te scheppen in die gangkast , berging....warzone nopompom

Dan kan ik op 1 paar speakers via 2 versterkers luisteren
Niet vragen naar het doel
Dat wil ik gewoon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

dmeerpa

Dat bestaat zeker.
Meestal kan je die zogenaamde switchboxen gebruiken zoals die die je beschrijft voor speakers. Maar kies dan wel één waar je enkel A of B kan kiezen als output(input) en niet beide. Dit zijn meestal dubbel polige schakelaars.
http://www.amazon.com/Niles-DPS1-Audio-DPS-1/dp/B00006HOFR
http://www.nilesaudio.com/images/PDF/SPK-1_Cutsheet.pdf
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

mars

Citaat van: jwx op december 28, 2009, 20:35:25
Dan kan ik op 1 paar speakers via 2 versterkers luisteren
Niet vragen naar het doel
Dat wil ik gewoon

oi,

HLPNou Nou sorry hoor HLP

Ik ben gewoon oprecht geinteresseerd, en dat was toch de gein van een forum als dit :? ?
Dat je met mede audio liefhebbers van ideen wisselt enz enz enz , maar ik kan er ook naas zitten natuurlijk John.

Als dat zo is zeg het me dan alstjeblieft want dan heb ik het al die jaren niet goed begrepen dus frusty.

clown1 clown1 clown1 clown1hehehehehe
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op december 28, 2009, 23:09:34

oi,

Ik ben gewoon oprecht geinteresseerd, en dat was toch de gein van een forum als dit :? ?
Dat je met mede audio liefhebbers van ideen wisselt enz enz enz , maar ik kan er ook naas zitten natuurlijk John.

Als dat zo is zeg het me dan alstjeblieft want dan heb ik het al die jaren niet goed begrepen dus frusty.

JohnWx

Citaat van: mars op december 28, 2009, 23:09:34

oi,

Dank voor je oprechtheid wat zeer gewaardeerd word
Ik wil het zo maken dat ik mijn PM80 mk2 niet weg hoeft te doen en dat ik op de PM80mk2 bv: een PIONEER DVD speler  :angel: kan aansluiten die ook nog eens zeer goed audio afspeeld (het monster onder de dvd spelers)

TurboMarco

van je cd/dvd speler met een y splitter naar de 2 versterkers  :-)

daar heb je er dan wel 2 van nodig .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op december 29, 2009, 14:06:22
van je cd/dvd speler met een y splitter naar de 2 versterkers  :-)

daar heb je er dan wel 2 van nodig .

Sommige top dvd spelers hebben gewoon 2 audio uitgangen

John

Marantz 81

idd de rca splitten

als je speakers dubbelle aansluitingen hebben

ene versterker dan links en rechts voor tweeters (LF)

andere versterker links en rechts voor de woofers (HF)

JohnWx

jullie begrijpen het niet  nonono

1 paar speakers met 2 versterkers

dus er hoeft niets te splitten met een audiobron

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2009, 14:20:58
idd de rca splitten

als je speakers dubbelle aansluitingen hebben

ene versterker dan links en rechts voor tweeters (LF)

andere versterker links en rechts voor de woofers (HF)

zie op de bijgaande tekening ook niks met LF HF apart aansturen ?

Mexicaanse Hond

Gewoon de tweemaal plus in de plus ls-aansluiting en tweemaal min in de min ls-aansluiting? En voor de andere luidspreker hetzelfde verhaal. M.a.w. beide versterkers aansluiten alsof ze de enige zijn.

JohnWx

huh ?
En als ze aanstaan beide hoef ik alvast geen te halen