Beste forum leden sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een een PM80mk2& ST40 deze staat op de hobbykamer om mijn verzameling tapedecks te beluisteren deze staat aangesloten op een paar Quadral Shogun MKVI speakers.
Opzich ben ik best tevreden met deze versterker , in de woonkamer staat een PM7000 met een CD6000 & ST6000 en dit op een paar Quadral Montan MKIV speakers .Dus jullie zien het ik ben volledig Marantz minded!
Mijn eerste Marantz kocht ik ongeveer 30 jaar geleden met het duur gespaard zakgeld en dit was dan de PM250 die ik een aantal jaren later vervingen door de slime-line SM500-SC500. Een zwarte PM50 heb ik ergens in de 90's gehad was op zich geen slechte bak voor het betaalde geld.
Nu een paar vraagjes over de PM80MKII.
1 Bij mijn PM80MKII hoor ik zero klankverschil als ik de class A toets indruk wel hoor ik het relais klikken.
2 Heeft de PM80MKII geen echte tape monitor waar een EQ tussen kan?
3 Ik vind dat de phono ingang van zwakke kwaliteit is tegen over mijn PM7000 niet tegenstaande dat de laatste
geen MM/MC switch heeft , zou een phono versterker hier een oplossing voor zijn?