Netfilter ?

Gestart door Marantz 81, december 08, 2009, 22:27:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Hallo

ik vroeg me af of een netfilter altijd beter is ?  of kan zo,n ding ook afbreuk doen aan je geluidskwaliteit/snelheid van je apparatuur ?

welke zouden jullie adviseren in verhouding tot mijn installatie  :wink:

groeten Arjan

HiFi gek

Arjan , een netfilter hoeft zeker niet altijd beter te zijn .
Er zijn genoeg situaties dat het zelfs een verslechtering opleverd .
Wat je vooral vaak leest is dat de dynamiek er door afneemt , dit is een veel voorkomend probleem .
Er zijn maar enkele merken die daar geen last van hebben , o.a. mijn eigen Ps-Audio geeft juist een toename van de dynamiek wat vrij zeldzaam is .
Dat is een zeer sterk punt van alle PS-Audio netfilters .

Verder hangt de winst met een netfilter nogal af van de mate van vervuiling in jouw lichtnet .
Dat kun je enkel uittesten door thuis een netfilter aan te sluiten op jouw set .
Heb je een winst in het klankbeeld (groot of klein) dan betekend dat dus dat je lichtnet is vervuild , dan kun je tot aanschaf overgaan .

Op dit moment maakt PS-Audio zo'n beedje de beste netfilters die op de wereld markt verkrijgbaar zijn .




Groeten  EDWIN  B

bramdg

jaja een PS Audio Quintet Power Center   :-D

Hier en daar eens rondkijken ...
soms kan je hem wel eens als demo kopen  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

zal er eens over nadenken ,en netfilter van 600 euro gaat het niet worden  :no:

ook moeilijk in te schatten die vervuiling van het net omdat ik altijd zo luister en het verschil zal moeten horen met zo,n ding ertussen

Bart

Om de vervuiling van je net te constateren/op te sporen en eventueel te verhelpen kan je bij je dealer een MAINS NOISE DETECTOR van KEMP lenen.  De voorwaarde is wel dat je dealer de KEMP producten verkoopt.

Ikzelf ben ook nog op zoek naar de oorzaak van ploefjes en plofjes in m'n set.  Door toepassing van de KEMP POWERSTRIP PLUS is er al een deel van m'n problemen opgelost. De "ruis/vervuiling" is weggefilterd door de strip.  De set klinkt nu frisser, de basweergave is net iets strakker.

Ijskast, TL-verlichting en nog een ondefiniƫerbaar dingetje moeten nog weggewerkt worden, maar daarvoor moet m'n hifi-boer en/of electricien langskomen.

groeten,
Bart

HiFi gek

Citaat van: Bart op december 13, 2009, 09:43:42


Ijskast, TL-verlichting en nog een ondefiniƫerbaar dingetje moeten nog weggewerkt worden, maar daarvoor moet m'n hifi-boer en/of electricien langskomen.

groeten,
Bart


Daar ga je vrijwel zeker van verlost worden als je een aparte audio stroomgroep zou nemen .

Mijn stroomgroep is aangelegt door Kemp Electronics , Ron Kemp doet dit overigens altijd zelf zodat de kwaliteit en juistheid van aansluiten gewaarborgd is .

Ik heb zelf 0% last van klikken en klakken van koelkast , TL verlichting over de speakers .



Groeten  EDWIN  B

bramdg

Citaat van: HiFi gek op december 13, 2009, 15:39:02

Daar ga je vrijwel zeker van verlost worden als je een aparte audio stroomgroep zou nemen .

Mijn stroomgroep is aangelegt door Kemp Electronics , Ron Kemp doet dit overigens altijd zelf zodat de kwaliteit en juistheid van aansluiten gewaarborgd is .

Ik heb zelf 0% last van klikken en klakken van koelkast , TL verlichting over de speakers .



Groeten  EDWIN  B


Hier ook apart stopcontact/kabel "5G2.5"/zekering (de siemens/kemp smelzekeringhouder moet er ook nog inkomen) in de kast juist voor audio en hier ook echt niets last van in en uitschakeling van gelijk welk toestel ...dus zeker aan te bevelen  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Bart

Citaat van: HiFi gek op december 13, 2009, 15:39:02

Mijn stroomgroep is aangelegt door Kemp Electronics , Ron Kemp doet dit overigens altijd zelf zodat de kwaliteit en juistheid van aansluiten gewaarborgd is .


Edwin,

heeft de heer Kemp het nodige breekwerk verricht of heeft hij de stopkontakten (waarop je audioset zit) afgescheiden van de rest door een apart zekeringkastje te plaatsen naast de"hoofdzekeringkast" ? 

Ik kan de bal volledig misslaan, maar kan je me even laten weten hoe hij te werk is gegaan.  (in grote lijnen)

alvast bedankt.

Bart

Marantz 81

nog bedankt voor de adviezen  :-)


wat edwin heeft is een aparate groep vanaf de hoofd/zekering cq schakelaar ( daarachter zitten al je groepen van het huis ) ,komt er een aparate groep voor je audio en er is een kabel getrokken naar waar zijn apparatuur staat met wcd