Stereo kwaliteit van SR5004 valt wat tegen

Gestart door whatu1tme2b, december 02, 2009, 20:38:22

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Citaat van: marvin op december 04, 2009, 06:39:55
dat gemierenneuk met Hifi, weg met die rommel.
ik blaas hier alles en iedereen naar de eeuwige jachtvelden, of dat nu via een DAC van de cd-speler gaat of via die van de receiver.
knappe vent die het verschil (hier) uberhaubt hoort....

:-D   notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

2 kanaals eindversterker van 28kg, ik doe het dus niet met mieren..... !  HLP
morgen weer vrij, dagje knallen!  :-D

lo

Citaat van: marvin op december 04, 2009, 06:39:55
dat gemierenneuk met Hifi, weg met die rommel.
ik blaas hier alles en iedereen naar de eeuwige jachtvelden, of dat nu via een DAC van de cd-speler gaat of via die van de receiver.
knappe vent die het verschil (hier) uberhaubt hoort....

Heb je het al eens geprobeerd, mieren n....n :evil: Lijkt me helemaal niks HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Ik begrijp niet goed waarom er mensen luisteren via een surround versterker, al is het analoog of digitaal. Als je een goede stereo versterker hebt dan moet je van je cd speler rechtstreeks naar de versterker gaan. Anders zit de "slechte" voorversterker van de surround reciever er nog tussen.

Ik mag misschien een mierenneuker zijn maar als ik eerst naar mijn sr4003 ga en dan naar de pm8003 hoor ik wel degelijk een heel hoop verschil in geluid.

Als ik stereo luister via de surround versterker wordt ik in ieder geval niet warm van het geluid wat eruit komt
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

Citaat van: thepioneer op december 09, 2009, 17:32:51
Ik begrijp niet goed waarom er mensen luisteren via een surround versterker, al is het analoog of digitaal. Als je een goede stereo versterker hebt dan moet je van je cd speler rechtstreeks naar de versterker gaan. Anders zit de "slechte" voorversterker van de surround reciever er nog tussen.

Ik mag misschien een mierenneuker zijn maar als ik eerst naar mijn sr4003 ga en dan naar de pm8003 hoor ik wel degelijk een heel hoop verschil in geluid.

Als ik stereo luister via de surround versterker wordt ik in ieder geval niet warm van het geluid wat eruit komt
stupid

Sander.

WimPeu

Is natuurlijk met alle respect ook niet een top receiver. Instap SR vergelijken met een versterker uit de top van het Range segment. Appels met peren.

Ben bang dat bv deze Denon (AVC-A1HDA) gehakt maakt van jouw stereo versterker. :wink:
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Jongens jongens ging om een Sr 5004 en niet de dikste denon  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Ik begrijp niet goed waarom er mensen luisteren via een surround versterker

Weet ik, maar het gaat om de eerste zin eigenlijk. Kijk dan geef ik een voorbeeld van een receiver waar je wel met goed fatsoen stereo kan draaien. :-D

drees62

Daar hoef je geen mierenneuker voor te zijn hoor. Wat jij noemt is de instapreceiver van Marantz. Ik heb daarvan een voorloper (SR 4600) onder de TV staan en het klinkt best leuk. Met andere instapreceivers vergeleken zelfs heel goed. Maar een wereld van verschil met bijv. mijn SR 8001, zeker als ik er een losse eindbak of monoblokken aan koppel.

thepioneer

hey, gaan mensen hier nou mijn tekst verdraaien ;)

Tuurlijk brgrijp ik dat er mensen stereo luisteren op een surround systeem maar als ze een stereo versterker erbij hebben snap ik niet dat het via de voorversterker gaat van de surround versterker.

En ja er zijn echt surroundversterkers die beter zijn als mijn stereo versterker, heb ze nog niet gehoord maar dat komt meer omdat die meer kosten waarschijnlijk als mijn budget hoog is :)

En vindt het wel knap dat die dure Denon ook een gehaktmolen functie heeft  HB
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Citaat van: thepioneer op december 10, 2009, 22:06:47

En vindt het wel knap dat die dure Denon ook een gehaktmolen functie heeft  HB

Dat wist jij niet heh.... :schater:

WimPeu

Hee thepioneer, jij woont op een steenworp afstand van mij (nou ja figuurlijk dan).
Kom eens langs voor een bakkie/biertje en laat je eens overtuigen... HB

Spike155

Hoi,

Ik ben nieuw hier en heb een beetje hezelfde probleem:

In mijn woonkamer heb ik op mijn Yamaha RX-v640RDS de Philips FB821 op aangesloten staan, die ik stereo erg flets vindt klinken(De speakers kennende ligt het niet daar aan)

Op zolder staat mijn Marantz PM-75 waarop ik de Philips FB820 heb aangesloten (Marantz CD-50 voor de cd-tjes)
Wat een wereld van verschil, de PM-75 klinkt open, warm, helder erg zuiver vergeleken met de Yamaha.

Is het verschil altijd echt zo groot, of is dit bekend van Yamaha?
Anders ga ik heel snel ook weer een Marantz HT aanschaffen!

Gr,

Erwin

dmeerpa

Jongens we zijn hier appelen met peren aan het vergelijken.

Men vergelijkt hier ergens de goedkoopste versie van de surround receivers uit de premium range en de duurste stereo versterker de PM8003 uit de premium range. Dan is het niet meer dan normaal dat de PM8003 beter is dan een SR4003.

Maar ik wil er gerust mijn SR8002 naast zetten. Vorige weekend heb ik mijn SR8002 nog naast een Vincent SV-232 geïntegreerde stereo versterker geplaatst (1200€), en jawel de Marantz was zelfs iets beter. En de AV8003 zou nog een stuk beter zijn voor stereo weergave.

Verder zal een CD speler normaal altijd beter klinken dan een DVD speler. Ik had vroeger een CD5001 (goedkoopste CD speler van Marantz en een DV7600 de op één na duurste DVD speler die trouwens gelauwerd werd om zijn oudio prestaties) wel, de CD5001 was gewoon veel beter. Ook nu is mijn Cd6002 beter dan de DV7001, alhoewel het grootste verschil hier in de DAC van de toestellen steekt.

Verder moet er ook een match zijn tussen versterker en speaker. Ook moet de receiver voldoende vermogen en reserve hebben om de speakers aan te sturen.

Ik had mijn 250Watt rated speakers op een Marantz SR7500 hangen, gewoon veel te licht, na een upgrade naar de SR8002 zo'n 30Watt per kanaal meer vermogen was dit een stuk beter. Nu heb ik er een Rotel RB991 achter hangen, deze is in staat 250Watt teveren ipv de 160 van de receiver, en dat is opnieuw een verschil.

Maar dus de goedkoopste surround receiver, met de goedkoopste DVD speler uit het Marantz gamma mag je geen wonderen verwachten bij stereo CD weergave.

Tevens zijn je luidsprekers gemiddeld 4 Ohm qua impedantie, ik vraag me zelfs af of Marantz dit zelfs aanraad, ik dacht minimum 6 Ohm maar ik kan mis zijn, heb hier niet direct de gebruikershandleiding bij de hand.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

robb

Heb jaren surround en stereo beluisterd met een Marantz SR8200 en vond
het geweldig, eerst met een Philips 963SA en later met de Marantz DV7001.
Nu gebruik ik de 8200 voor de films, en heb na eerst de 17 serie, nu de
15 serie van Marantz en moet zeggen dat dat toch een verschil is, hoewel
de 8200 en de 7001 een mooie combi is met mijn Dynaudio Focus 110 zijn
deze speakers met mijn 15 serie toch beter.

Het mooie is dat je het beste van twee werelden hebt met een reciever en
een losse versterker voor de stereo.

Dus een 5004 voor surround en bv. een PM 6003 of 7003 voor de stereo.

Maar zoals al aangegeven er moet ook een match zijn met de speakers.

Robb