ok, ik ben zelf wel trots op m'n aankoop dus wil ik mijn ervaringen delen met jullie:
na eerst een Marantz set te erven van een broer in 1987 kocht ik nadien een nieuwe Pioneer set in 1989.
Cd-speler en casstette speler hadden beide 'gouden' pootjes...dat was het teken dat het de 'top'reeks was
cassettespeler gaf het op na 10 jaar héél intensief gebruik....o.a. de Tros Soulshow
en nu vond ik, na 20 jaar, dat het wel's tijd was voor iets nieuw....eerste logische interesse ging uit naar de Pioneer set 'G-clef'...spijtig genoeg vond ik het na een bezoek aan een hif-fi winkel de set gewoon lelijk en goedkoop uitziend.
zodoende ben ik beginnen rondneuzen naar Marantz en kwam ik redelijk snel tot een besluit voor de 8003 reeks die me een goed 'prijs-kwaliteits'-gevoel gaf.
men kan altijd meer geld uitgeven maar ik heb liever wat over voor andere zaken zoals andere hobbies, sacd/cd en binnenkort een nieuwe TV...
dan startte de zoek naar luidsprekers terwijl ik ondertussen al op ons mooi Marantz forum bevond...(als ik 'ons' mag zeggen)
goed geluisterd naar de opmerkingen en antwoorden op vragen...veel, héél veel gelezen op het net en tot de Focals gekomen...na een telefoontje met de verkoper een tip gekregen ivm Ushers en opnieuw véél gelezen
opnieuw gebeld en ge-emaild naar de verkoper en een mooie prijs gekregen met als toemaatje 2 kabelsets voor cd-versterker en versterker-luidsprekers.
dan was het zoeken naar een dag om op en neer te rijden naar de verkoper maar als een enkel ritje 250km is gaat het iets moeilijker...
uiteindelijk stelde de verkoper voor om de set te kopen, er 2-3 weken thuis naar te luisteren tot de luidsprekers ingespeeld waren en nadien te berichten over mijn ervaringen, ben ik akkoord blijft de set thuis bij mij, niet akkoord stuur ik terug voor een omwisseling of een andere regeling.
set wordt deze week geleverd.
ik zit wel krap in de ruimte dus het zal zoeken worden hoe de luidsprekers te plaatsen...
uiteindelijk ziet de set er momenteel zo uit:
In-Akustik Atmos Air Silver (luidsprekerkabel)
In-Akustik Premium Audio (versterker-cdspeler kabel)
Marantz PM8003Marantz SA8003Usher X-718om goed te beginnen heb ik de SACD van 'Pink Floyd - Dark Side of the Moon' nog niet beluisterd en heb ik bij Amazon meerdere SACD's besteld. (
tips voor SACD's zijn dus welkom )
ik zie dat jullie heel veel aandacht besteden aan de soort bekabeling en de plaatsing dus ga ik hier ook wat inlichtingen proberen inwinnen en dan later upgraden,
ook hier hoor ik graag tips voor de eerste tijd heb ik de bijgeleverde In-Akustiks die wel zullen voldoen
en uiteindelijk misschien de stroomvoorziening herbekijken (alweer na lang beraadslagen)
tot slot heb ik een mooie LP/single vinyl verzameling dus zal er wel een nieuwe platendraaier komen, opnieuw prijs-kwaliteit natuurlijk (
ook hier zijn tips welkom )
van zodra de set arriveert neem ik fotos van componenten en plaatsing.
Koen8003
edited 28/11/09: luidsprekers toegevoegd