tip gevraagd ivm pm 17 (grote nood)

Gestart door mars, februari 27, 2007, 15:56:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

hallo  HLP

nou heb ik dus een pm 17 op de kop getikt, maar nou vind ik het hoog weer te smooth( wordt zo moe van me zelf)

ik heb een paar studio de schop speakers( type Jumbo) met audax drivers erin twee weg , 8ohm, 92db.
tussen de speakers en de pm 17 heb ik van den hul cs 122 speaker kabel
best wel een goede hk cd speler met een audio quest king cobra interlink notworth
en naar mijn tuner heb ik een van den hul the bay interlink

kijk het zit zo; vroegah ( ja ja ik kom uit de haag :wink:) had ik een hk voor en eind versterker(los) dat knalde en wel veel detail , in zowel hoog midden als laag  , maar ik werdt er dood moe van nopompom ,zucht
de pm 17 kan ik uren naar luisteren maar ik vindt dat het wel wat meer body mag hebben enz

en wat dus ook een beetje meespeelt, is dat ik op het ogenblik geen ezeltje schijt geld in mijn tuin heb staan( jammer , zou die gelijk mijn gras kunnen maaien :wink: shit wat flauw)

dus heren Maranztofielen,   HLP

mvg  mars

ps; o ja ik heb wel een aardig tippie achtergelaten bij onze afdeling muziek (in het kader van de betere bank hang muziek)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

mmm je hebt de cs-122 die ik ook heb
Die kabel is goed voor hoog en bass dus jah dat kun je veranderen
Verder kun je de interlinks ook veranderen
Ik denk dat je daarmee moet finetunen

Verder is het geluid denk ik toch wel ff wennen voor je dus kijk het eens af en probeer anders de opstelling wat te veranderen

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

ok ik ga wat proberen met de speaker kabel

zou een sm80 eindversterker wat doen?  :? ivm met wat ik eerder schreef?

mvg  marcel byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Citaat van: mars op februari 27, 2007, 15:56:57
hallo  HLP

nou heb ik dus een pm 17 op de kop getikt, maar nou vind ik het hoog weer te smooth( wordt zo moe van me zelf)

ik heb een paar studio de schop speakers( type Jumbo) met audax drivers erin twee weg , 8ohm, 92db.
tussen de speakers en de pm 17 heb ik van den hul cs 122 speaker kabel
best wel een goede hk cd speler met een audio quest king cobra interlink notworth
en naar mijn tuner heb ik een van den hul the bay interlink

kijk het zit zo; vroegah ( ja ja ik kom uit de haag :wink:) had ik een hk voor en eind versterker(los) dat knalde en wel veel detail , in zowel hoog midden als laag  , maar ik werdt er dood moe van nopompom ,zucht
de pm 17 kan ik uren naar luisteren maar ik vindt dat het wel wat meer body mag hebben enz

en wat dus ook een beetje meespeelt, is dat ik op het ogenblik geen ezeltje schijt geld in mijn tuin heb staan( jammer , zou die gelijk mijn gras kunnen maaien :wink: shit wat flauw)

dus heren Maranztofielen,   HLP

mvg  mars

ps; o ja ik heb wel een aardig tippie achtergelaten bij onze afdeling muziek (in het kader van de betere bank hang muziek)
je zou een aantal cd spelers kunnen proberen,ik weet niet waar je woont anders zou ik wel wat spelers kunnen laten horen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citaat van: mars op februari 27, 2007, 18:16:22
ok ik ga wat proberen met de speaker kabel

zou een sm80 eindversterker wat doen?  :? ivm met wat ik eerder schreef?

mvg  marcel byebye

sm80 klinkt over het algemeen niet vol.
volheid van muziek komt van de voorversterker.
de taak van de eindversterker is om het volume en het signaal zo goed mogelijk weer te geven.

die 1050 zal gering wat voller klinken dan Pm17  :-P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mars

hai  Marco

Ik woon in Den haag en jij?



Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

hai hal 9000

bedankt voor je uit leg notworthy  op deze manier wist ik het nog niet nopompom

wat dachten jullie van speakers met vifa drivers erin

mvggggggggggggg
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

BernHardN

wat je ook kan proberen zijn zilveren interlinks deze zijn wat veller in 't hoog heb de mijne via Ebay cosmic audio
ook gewoon een beetje schuiven met de speakers verder naar de muur bv.

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Tip 1: ga gewoon eerst eens een tijdje luisteren met de setup die je nu hebt. Je komt van een andere versterker af, met andere klankeigenschappen. Natuurlijk moet je eerst aan het nieuwe geluid wennen. Dus eerst een maandje of 2 luisteren, en daarna kijken of je nog niet tevreden bent.

Tip 2: dynamischer geluid is ook te krijgen door een cd-speler. Ook modificaties kunnen wat teweeg brengen, bijvoorbeeld een andere klok (zie mijn ervaring bij modificeren van cd-spelers).

Tip 3: luidsprekermatching. Het kan zijn dat de De Schop speakers een geluidskarakter hebben die "vanuit de achtergrond wordt opgebouwd". Met je nieuwe versterker kan dit te lief overkomen. Andere luidsprekers kunnen hier verandering in brengen indien ze meer "in your face" zijn. Denk aan bijvoorbeeld Elac, Monitor Audio, MB Quart of Amerikaanse merken. Meestal klinken speakers met metaldome tweeters wat "agressiever".

Kabels zou ik pas als laatste wat mee doen. Zilver hoeft niet altijd feller te klinken. Wat je wel kan doen is eens de interlinks in je set wisselen, kijken of je daar resultaat mee boekt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude


mars

hai maurice


je hebt nog gelijk ook ( ik ben gewoon een ongedurig  violent1 hagenaartje) kijk die studio de schop "jumbo"zo als ik ze heb, zijn bijna nooit meer aan te komen ( wel de studio"s die worden nog al eens voor een eurootje of 110 aangboden) het zijn allebei een tijdje referentie speakers geweest in hun prijs klasse (samen met de mc 2 van mc systems),en die lag voor de jumbo begin negentig op zo'n 1000 gulden per stuk
wat ik wil zeggen,  de diepte en plaatsing bij deze speakers vindt ik zeker voor deze prijs klasse ongelofelijk , ik denk dus dat ik eerst maar een ander speaker kabeltje ga proberen en dan inderdaad zo'n maand of twee mijn hele cd collectie er weer op nieuw door heen jassen hello
trouwens ben jij deze site begonnen? :?

mvg  mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: mars op februari 27, 2007, 21:24:29
ik denk dus dat ik eerst maar een ander speaker kabeltje ga proberen en dan inderdaad zo'n maand of twee mijn hele cd collectie er weer op nieuw door heen jassen hello
Lijkt me een wijze beslissing  HB
Citeertrouwens ben jij deze site begonnen? :?
jep  :mrgreen:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

ok gaaf man  pompom

ik vind echt leuk om in ieder geval 1 keer per dag ff jou site te checken ( gezellig cluppie)

ik heb net dat verhaal over het modden van cd spelers zitten lezen  HLP  maar euh nogal heavy allemaal, hahaha nou voor mij dan

mvg  mars byebye

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

ik zou idd ook wat doen aan je bekabeling (beetje finetuning... :-D )
Zelf heb ik ook deze versterker en heb er een tijdje vd hul bekabeling aangehangen (the jubilee interlink en d352 luidsprekerkabel) en ik werd er niet echt vrolijk van (in die zin dat ik het vermoeden had dat er wat meer mee te doen was).
Uiteindelijk heb ik deze vervangen door een zilveren interlink en QED biwire bekabeling (the anniversary) en de boel werd er veel beter van!! Gewoon tweedehands bekabeling kopen en testen. Is het niks dan verkoop je de boel weer en ben je in veel gevallen iig niks armer...  :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen