Citaat van: Marco op februari 27, 2007, 01:37:37
Nu ben ik maar een leek,maar ik zie dat het apparaat de ruimte heeft om zijn componenten onder te brengen,ook zitten de koelelementen aan de buitenzijde geplaatst,en mijn gedachten zijn dan dat het goed ontworpen is om ook nog eens lang mee te gaan,tegenwoordig wil de consument steeds compactere apparaten en het moet er ook nog eens elegant uit zien,mooi voorbeeld is een PM90se/PM95 die heeft een flink vermogen en ze hebben de componenten in een te krappe behuizing geplaatst ,emt notabene de koelelementen in de behuizing,en door de flinke warmteontwikkeling vergroot je op die manier schade aan de componenten,ze hadden zeker met de hoge ruststroom voor een betere warmteafvoer kunnen zorgen,en dat vergroot de levensduur zeer zeker,maar tegenwoordig zijn er nog steeds heel veel fabrikanten/ontwerpers die de klasse A/AB versterkers de koeling heel goed ontworpen hebben,echter de consument zit daar niet om te springen,nu zijn de Ucd's in volle opmars en die schakelingen hebben een dermate hoog rendement dat er meer energie dan in warmte word omgezet,dus ook een compactere behuizing en kleine koelelementen die dus ook weer goedkoper zijn,ander voorbeeld neem een notebook met diezelfde performance als de grote tower,de componenten in de tower hebben veel minder te lijden dan die in de notebook,ook hier is duidelijk dat koeling van groot belang is.
Kan je nagaan ,een nu SR heeft minimaal 5 ch en zit boordevol met electronica,en kan dus ook veel meer,je kan dan niet verlangen dat zon machine even lang meegaat dan een basic apparaat ,een koelkast (ook wel draagbaar telefoon genoemd) gaat ook langer mee dan de ultra platte,lichte gsm met blue tooth,internet,camera ,etc etc ,ik kan nog wel meer voorbeelden opsommen maar dan word het pas echt een langdradig K*t verhaal
Kijk hier een voorbeeld van een versterker die als een massaproduct bestempeld mag worden,hij is geassembleerd in China ,en kost nieuw 1650 euro en er word ongetwijfeld behoorlijk aan verdient,kan je van zon NU versterker zeggen dat hij de 20jr niet haalt?
Citeermooi voorbeeld is een PM90se/PM95 die heeft een flink vermogen en ze hebben de componenten in een te krappe behuizing geplaatst ,emt notabene de koelelementen in de behuizing,en door de flinke warmteontwikkeling vergroot je op die manier schade aan de componenten,ze hadden zeker met de hoge ruststroom voor een betere warmteafvoer kunnen zorgen,en dat vergroot de levensduur zeer zeker,maar
ja,
maar als philips zijn best wil doen om een versterker goed te maken hadden ze de koelichamen aan de buitenste zeides gezet, en de voeding middenin.
dat klasse A heet word klopt. dat hoort
maar je ziet een duidelijk verschil.
als je nu marantz USA ontworpen neemt en marantz philips ontworpen.
PM80 vergelijken PM5 6 6? die Pm dingen van de 25 30 jaar oud werken allemaal nog ondanks die grote hitte.
en de pM80's vallen met bosjes kapot. als ze geen onderhoud krijgen.
De pm95 of 90 ken ik niet zo
omdat deze niet veel van verkocht zijn.
maar ik denk als deze iets meer verkocht was. zou je ook bakken met problemen tegenkomen.
er staat wel marantz op. maar een authentiek marantz ontwerp is het niet.
wat je vroeger ook had speciaal iets van marantz!! is dat zij alle componenten appart testen. weerstanden transistoren elko's lampjes connectoren. etc etc etc.
als het exemplaar inelkaar gezet werd in de fabriek. en het was klaar. kreeg het een ultra zware test tegemoet.
werd in een kamer gezet van 50+ graden en op vol vermogen gezet.
voor een bepaalde tijd. als deze kapot ging werd alles weggegooid om bepaalde dingen na. haalde het exemplaar de test werd deze in de doos geztopt en naar de leverancier gestuurd!
dit is kwaliteit!!
als jij als merk het opperste verwacht van jou apparatuur..
met masssa productie kan dat niet.
want massa productie kan je niet massaal gaan testen.
nu bedoel ik niet vincent krell MChintosh die produceren niet massaal
maar die Pm dingen zijn wel massaal geproduceerd!
basis machine?
de 2270 is topmodel uit de receiver serie.
of dan niet basism, meer kanalenversterkers wat jij bedoelt.
marantz quadro lijn
topmodel (ook in mijn bezit) 4400.
deze leverd echt een minimum van 50watt per mono quadro kanaal. brug je de eindversterkers word het op de dummeyload een voltage van 63volt=265Watt schoon aan de haak..
je ziet vaan bij die SR receivers. nieuwere dan. dat er staat 5 keer 100WaTT. dat kan helemaal niet met een voeding van 250 watt mAX
+ ook nog de LEK spanning, hitte e.d
ik ken iemand die bij mediamarkt werk hier in Rotterdam.
hij zei dat veel surround receivers terug worden gebracht.
omdat de klank slecht is. inputs soms niet werken. of gewoon helemaal niet aan gaat of reageert op de afstandbediening.
als deze dingen getest waren.. waren ze allemaal terug gestuurd.
tenzij er iets gebeurd is met het vervoer.
maar het waren verschillende merken. daar vroeg ik specifiek nog naar