Geweldige reacties allemaal, top forum dit!!
TS kan het nog prima volgen hoor
Ik begrijp dat ik nooit met een Surround Receiver in stereo het geluid van een stereo versterker ga halen.
net zoals film kijken via de MF een 'drama' was zo is het omgekeerde ook waar.
Een goede eindversterker voegt naar mijn bescheiden mening niets toe aan het signaal dat hij van de voorversterker krijgt. Dus als ik nu een EV aan de SR 5003 knoop dan zou in theorie het geluids
beeld hetzelfde moeten zijn.
Dus ik sluit me volledig bij Marco aan.
De Musical Fidelity is geen versterker die er details bij verzint, integendeel. Echter de bron die ik gebruikte was de Musical Fidelity X-Ray ... en da's ook een hele fijne CD speler. Ook die is de deur uit. de Bron nu: HTPC.
Dit zijn natuurlijk ook verschillen alleen was mijn gedachte dat, aangezien het allemaal digitaal is, dat geen invloed mag hebben. de DAC van de Marantz doet al het decodeer werk! Het maakt ook niet uit of ik nu een MP3 opzet, FLAC of een muziek CD ...
Ik heb ook nog een oude Yamaha Surround (Dolby Prologic) versterker staan, die is 60W voor de mains.
Die heeft de B&W's
wel onder controle! Strakke bas, goede midrange en de hoge tonen zijn allemaal goed aanwezig ... Hij gaat alleen niet zo hard als de Marantz ... Want als je het volume opendraait van die SR5003 ...
Mischien ook het vermelden waard; de Mains zijn Bi-Amped aangesloten.
@ Xander32
De combinatie niet beluisterd in eigen ruimte ...
Over de akoestiek, dat kan idd beter, ook daar ben ik mee bezig. v/d week een vloerkleed gehaald en dat helpt al een stuk. Ik ben me daar nog wat meer in aan het verdiepen want daar kan je ook nog een hoop uithalen.
Ik denk dat ik als eerst de Subwoofer ga halen. Een Home Theather zonder Sub is een beetje als een vrouw zonder borsten ...
Samen met een collega/vriend ga ik de Rotel RB-976 MKII proberen als EV - die kan eventueel ook nog in Bridged mode draaien voor meer vermogen.
En als laatste middel kan de Marantz op zoek naar een nieuw baasje
Ik woon trouwens in Zaandam.
Nogmaals bedankt allemaal, het maakt nogal wat los om de Marantz saai te noemen, sorry?
Wow:
Waarschuwing - terwijl je bezig was met reageren zijn er 6 nieuwe reacties geplaatst. Het zou kunnen dat je je reactie nog wilt aanpassen.
Nou, ik post deze en dan lees ik de andere reacties!