SR5003 - Saaie Versterker

Gestart door Duzzan, november 10, 2009, 12:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

met een toevoeging van een subwoofer kan je het eerste deel van het verhaal ook betrekken op de TS.

xander32

 :roll: net ff de discusie terug gelezen: zinvol om tot een goed advies aan de topic-starter te komen (m.i. bestaat de ideale keten uit hardware welke puur het geluid zoals vastgelegd op de geluidsdrager weergeven, d.w.z. zonder toevoegingen, kleuringen etc.).

Maar wat is dan een goed advies in deze aan de starter van dit topic - ik kan mij voorstellen dat hij er nu helemaal niets meer van kan maken :no:.


Sander.


MadVillain

Dan kunnen we beter de vraag stellen:

Wat wilt de topic starter? Meer detail ed?

Marvin

hij leest mee, dus roep eens wat Doezzie!   :-D

in welke omgeving woon je, ik wil best eens langskomen.
en ik zal daar niet de enige in zijn, m'n handen jeuken bijna om het allemaal eens goed na te lopen...

advies:

leen een andere receiver van een winkel of van iemand anders, -en doe dan gelijk een subwoofer erbij.
dan kan je beide dingen testen en/of uitsluiten.

xander32

#49
Citaat van: marvin op november 16, 2009, 12:43:40
hij leest mee, dus roep eens wat Doezzie!   :-D

in welke omgeving woon je, ik wil best eens langskomen.
en ik zal daar niet de enige in zijn, m'n handen jeuken bijna om het allemaal eens goed na te lopen...

advies:

leen een andere receiver van een winkel of van iemand anders, -en doe dan gelijk een subwoofer erbij.
dan kan je beide dingen testen en/of uitsluiten.

Ik roep twee dingen: akoestiek en/of mis-match hardware.
Mismatch wil zeggen: betreft technishe specs en/of klankkleur niet prettig samenwerkende hardware (SR vs speakers) en/of het door de hardware (onder invloed van de akoestiek) geproduceerde geluid voldoet niet aan de verwachtingen van de eigenaar(heeft deze zijn set wel zelf voor aanschaf geluisterd, in eigen ruimte ¿¿¿).

Als ik bovenstaande als mogelijke problemen beschouw zijn er m.i. maar twee oplossingen: de akoestiek aanpakken (Google maar ff op welke wijze) en/of andere dan wel aanvullende hardware(versterking en/of speakers).


Sander.

Marvin

wij wachten geduldig op antwoord....

   :-D

Mexicaanse Hond

Ik adviseer een mooie Musical Fidelity, goede waar voor z'n geld. Ik heb bijvoorbeeld de gewone A1 eens tegen de Marantz PM 80 in klasse A geluisterd en ik vond de MF veel beter.  En dan heb je het nog maar over een simpele A1.

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 16, 2009, 13:09:01
Ik adviseer een mooie Musical Fidelity, goede waar voor z'n geld. Ik heb bijvoorbeeld de gewone A1 eens tegen de Marantz PM 80 in klasse A geluisterd en ik vond de MF veel beter.  En dan heb je het nog maar over een simpele A1.
Voor MF (nieuw) even bij unsere deutsche freunden shoppen :yes:.


Sander.

Duzzan

 :schater: Geweldige reacties allemaal, top forum dit!!   hello

TS kan het nog prima volgen hoor ;)

Ik begrijp dat ik nooit met een Surround Receiver in stereo het geluid van een stereo versterker ga halen.
net zoals film kijken via de MF een 'drama' was zo is het omgekeerde ook waar.

Een goede eindversterker voegt naar mijn bescheiden mening niets toe aan het signaal dat hij van de voorversterker krijgt. Dus als ik nu een EV aan de SR 5003 knoop dan zou in theorie het geluidsbeeld hetzelfde moeten zijn.
Dus ik sluit me volledig bij Marco aan.

De Musical Fidelity is geen versterker die er details bij verzint, integendeel. Echter de bron die ik gebruikte was de Musical Fidelity X-Ray ... en da's ook een hele fijne CD speler. Ook die is de deur uit. de Bron nu: HTPC.
Dit zijn natuurlijk ook verschillen alleen was mijn gedachte dat, aangezien het allemaal digitaal is, dat geen invloed mag hebben. de DAC van de Marantz doet al het decodeer werk! Het maakt ook niet uit of ik nu een MP3 opzet, FLAC of een muziek CD ...

Ik heb ook nog een oude Yamaha Surround (Dolby Prologic) versterker staan, die is 60W voor de mains.
Die heeft de B&W's wel onder controle! Strakke bas, goede midrange en de hoge tonen zijn allemaal goed aanwezig ... Hij gaat alleen niet zo hard als de Marantz ... Want als je het volume opendraait van die SR5003 ...  HB

Mischien ook het vermelden waard; de Mains zijn Bi-Amped aangesloten.

@ Xander32
De combinatie niet beluisterd in eigen ruimte ...
Over de akoestiek, dat kan idd beter, ook daar ben ik mee bezig. v/d week een vloerkleed gehaald en dat helpt al een stuk. Ik ben me daar nog wat meer in aan het verdiepen want daar kan je ook nog een hoop uithalen.

Ik denk dat ik als eerst de Subwoofer ga halen. Een Home Theather zonder Sub is een beetje als een vrouw zonder borsten ...

Samen met een collega/vriend ga ik de Rotel RB-976 MKII proberen als EV - die kan eventueel ook nog in Bridged mode draaien voor meer vermogen.

En als laatste middel kan de Marantz op zoek naar een nieuw baasje ;)

Ik woon trouwens in Zaandam.

Nogmaals bedankt allemaal, het maakt nogal wat los om de Marantz saai te noemen, sorry?   nopompom

Wow:
Waarschuwing - terwijl je bezig was met reageren zijn er 6 nieuwe reacties geplaatst. Het zou kunnen dat je je reactie nog wilt aanpassen.

Nou, ik post deze en dan lees ik de andere reacties!
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

xander32

#54
CiteerEen goede eindversterker voegt naar mijn bescheiden mening niets toe aan het signaal dat hij van de voorversterker krijgt. Dus als ik nu een EV aan de SR 5003 knoop dan zou in theorie het geluidsbeeld hetzelfde moeten zijn.
Dus ik sluit me volledig bij Marco aan.
Hier heel andere, lees wel positieve ervaringen mee :yes:. Het is wel zo dat m.n. de PreV de klankkleur voor een wezenlijk deel zal bepalen maar dat wil niet zeggen dat een EV niets zal toevoegen. Mooi concreet voorbeeld zijn de verschillende SR van Marantz: deze hebben veelal dezelfde Pre maar wel een andere opbouw betreft de eindversterking. Daardoor klinkt mijn 8002 toch behoorlijk anders dan mijn (voormalige) 6001...

Indien je het beste van beiden wil: een potente dedicated stereo-versterker met ht-pass-thru aan je SR koppelen.


Sander.

Marvin

Zaandam, ik kom uit IJmuiden.
dus er is wellicht wat te regelen....

nu ga ik MF-2 spelen, succes!

Maurice

Nog een extra optie: je hebt namelijk een mooie cd-speler ingeruild voor een HTPC, dus mogelijk is ook je DAC niet meer wat het was. Een goede externe DAC kan juist voor details en levendigheid etc zorgen!
Ik weet niet wat voor geluidskaart er in je HTPC zit (ben zelf er ook niet in thuis), maar die is zeker weten kwalitatief een stuk minder dan de geluidscircuit in je oude cd-speler.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Duzzan

@ Maurice,
De PC is via HDMI aangesloten op de SR, dan gebruik ik de DAC van de Marantz toch?
Ik ben daar eigenlijk gewoon van uit gegaan, maar dit brengt me nu wel aan het twijfelen ...

@ Xander,
meen je dat nou? Is het Pre gedeelte van alle SR (bijna) gelijk aan elkaar?!
Zal het wel merken als ik die Rotel een dagje op visite krijg, ben benieuwd!

@ Marvin,
Da's niet zo heel gek ver hier vandaan nee.
Mocht ik er zelf echt niet meer uit komen dan neem ik graag je aanbod aan!
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

cheese


Indien je het beste van beiden wil: een potente dedicated stereo-versterker met ht-pass-thru aan je SR koppelen.


Sander.
[/quote]


hier ben ik het helemaal mee eens....heb een denon pma 1500ae achter mijn sr 7001 geplaatst en dat werkt echt super en ook eenvoudig in de bediening.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

Citeer@ Xander,
meen je dat nou? Is het Pre gedeelte van alle SR (bijna) gelijk aan elkaar?!
Ja - indien binnen dezelfde serie. Je moet dus niet een SR 12, 14 of 9600 gaan vergelijken met de 001 / 002 serie.


Sander.