Gentlemen,
Het klussen is even uitgesteld, dus ik heb weer tijd om aan m'n setup te klooien!
Ben gister aan het schuiven geweest met de Front Speakers en weer met de instellingen op de receiver aan de gang gegaan. De afstanden van de Front speakers heb ik gelijk gezet, dit geeft naar mijn mening een veel beter stereo beeld.
Wat ik echter niet helemaal snap is dat de sub altijd mee blijft spelen, zelfs al zet ik de Subwoofer op NO ...
Verder zijn de fronts veel dichter tegen de muur gezet en dan valt me dus op dat er geen volledig signaal naar de fronts gestuurd wordt. Er komt gewoon geen laag uit die fronts. Als ik de Pure Direct mode gebruik kan ik sommige opties in het menu niet meer aanpassen, waaronder die van 'Mix' settings. Ik zou verwachten dat ie dan de sub bypassed ...
Over Subs gesproken, ben de speur tocht naar een leuke sub begonnen.
Aangezien ik alles van B&W heb heb als eerst gekeken naar de ASW 610, een sub voor de 600 series.
De specs :
Frequency range -6dB at 20Hz and 25/140Hz adjustable (EQ at A)
Frequency response ±3dB 27Hz - 40/140Hz adjustable (EQ at A)
(Betekend dit dat de sub -6dB @ 20Hz is of -3 @ 27?!)
Dimensions Height: 310mm (12.2 in) not including feet
Width: 310mm (12.2 in)
Depth: 375mm (14.8 in) including grille and controls
Net weight 12.5kg
Prijs 600e
en voor 100e meer kan je ook het volgende halen :
Frequency range –3 dB @ 20 Hz
Dimensions Height 604mm
Width 540mm
Depth 420mm
Net Weight 46,75 kg
Prijs 700e
Dat is 34.25kg meer Subwoofer!
De oplettende lezer heeft natuurlijk meteen door dat die laatste de BK Monolith is
de WAF van de B&W is denk wel wat hoger (hij is wat kleiner) maar ik heb het gister even tactisch voorgesteld aan m'n vriendin. Heb ze allebij laten zien en alleen de maat van de BK Monolith niet genoemd, vond ze de Monolith toch mooier om te zien! (je ziet geen speaker of speaker doek, het is gewoon een bijzet tafel
).
Als jullie nog andere suggesties hebben voor een sub voor om en nabij de zelfde prijs als deze 2 dan hoor ik dat graag. Dan rest mij niets anders meer dan ze te gaan beluisteren en er 1tje in huis te halen.
Op papier (en wat ik er van gelezen heb) gaat m'n voorkeur uit naar de BK Monolith. Een sub van bijna 48kg schoon aan de haak schopt natuurlijk gewoon kont
Sorry voor het hele verhaal, het is toch zondag en heb dus alle tijd om te typen ...
Dan rest mij alleen nog even te reageren op de Eind Versterkers;
Klinkt idd als een hele goeie optie.
Een collega heeft een 6 Kanaals Rotel EV (weet alleen het type niet precies) die ik een keer mag proberen van hem.
Als dat veel en veel beter bevalt dan de Marantz dan is dat ook een serieuse optie waar ik naar ga kijken. Maar eerst eens de Sub uit proberen.