De Set van Bart

Gestart door Bart, november 07, 2009, 15:34:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Bart

Beste mensen,

na jaren van volharden in de boosheid op speakergebied (Altijd kleine speakers Bose, Anthony Gallo) hebben we vandaag een stel Sonus Faber Toy Towers de kamer ingesmeten, en alsof het nog niet genoeg is kieperden we daar nog 2 primaluna 6 eindversterkers over.  Om de boel bijeen te houden wat speakerkabel van Ah!.

'k ben ze momenteel nog aan't inspelen en zal vrij binnenkort terug aan de slag gaan met dB meter om alles terug af te stellen.

VoilĂ  een tevreden man is er twee waard (of was dat spreekwoord zo niet ?)

Groeten,

Bart

bramdg

slik ....niet veel woorden voor   :-o

:kwijl:  :kwijl:  :kwijl:  :kwijl: en nog eens kwijllllllllll 

Veel speelplezier  pompom

en en en  TTIWWP

ben echt nieuwschierig  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cheese

#2
van harte man en veel plezier van deze mooie set......en is al gezegd maar foto's?????


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

RonaldW

Das mooi man !
Vooral de foto's vind ik echt geweldig ! :lol:
Van harte !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

Bart

Ja, ja ... 'k zal morgen proberen om wat pics op het www te droppen.  Ik ben alleen niet zo handig in die dingen :-D

Bart

Bart

#5
Hier zijn we er dan mee.

De opstelling staat zo goed als op punt, alleen moet er nog een groter scherm komen dat we een beetje naar rechts gaan plaatsen, de Gallo's Diva's moeten nog vakkundig verwijderd worden en er moet nog een deftige oplossing komen voor de rears.  Deze zijn momenteel nog Gallo's Nucleus Ti RVS.  Ik zou willen experimenteren met speakers onder de bank.  Ik weet dat dit echt wel nergens op slaat, maar het esthetische primeert ook wel een beetje en aangezien de rears "niet zo veel invloed hebben" lijkt het me dit wel het proberen waard.

http://picasaweb.google.be/Powerwatje/SetBart#


Deze laatste toont m'n home-made absorbers.  Sinds dat deze er hangen is de galm al wat beperkter, maar er zal nog heel wat "professioneel" advies aan te pas komen vooraleer ik alles in orde krijg qua akoestiek.

groeten,

Bart

Stadium III

Bart je hebt nu de directe link gegeven als een IMG
Dit werkt niet je moet de IMG bestanden pakken als je ze wilt invoegen als foto!

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bart

Citaat van: Stadium III op november 08, 2009, 10:46:29
Bart je hebt nu de directe link gegeven als een IMG
Dit werkt niet je moet de IMG bestanden pakken als je ze wilt invoegen als foto!



'k had het toch gezegd dat dit m'n dada niet was :-D

Mexicaanse Hond

Prachtige set en mooi interieur ook.  :yes:

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Wekom Bart.

Mooie set hoor maar als liefhebber van een meer landelijk interieur heb ik niet veel met de inrichting. Ieders z`n smaak. Wat ik echter wel zie is dat alles met zorg op elkaar is afgestemd :yes:.

Veel lees en postplezier hier byebye!


Sander.

MadVillain

Pfff Wat een mooie inrichting. Dat wil ik ook wel :D

Jammer dat de speakers niet heel goed te zien zijn. Maar het lijken er mooie speakers. 2x buizenversterker?

De absorbers zien er ook mooi uit. Dat is iets wat ik binnenkort ook tegen de achterwand wil plaatsen. Hoe heb je die gemaakt?

Bart

Citaat van: MadVillain op november 08, 2009, 14:52:55
Pfff Wat een mooie inrichting. Dat wil ik ook wel :D

Jammer dat de speakers niet heel goed te zien zijn. Maar het lijken er mooie speakers. 2x buizenversterker?

De absorbers zien er ook mooi uit. Dat is iets wat ik binnenkort ook tegen de achterwand wil plaatsen. Hoe heb je die gemaakt?

De speakers zijn zoals reeds gezegd Sonus Faber Toy Tower.  Ze zijn volledig met leder bekleed en zien er werkelijk bloedg*il uit.   :-D  Het ideale speakertje voor in een SM-kamer :schater:

De eindversterkers (aangesloten op de pre-out(l&r) van de sr 7001)zijn Prima Luna's 6 en geven een mooi geluid samen met de Toy's

De absorbers zijn simpele kaders in vurenhout(40x40mm), aan elkaar gezet door middel van lamellen en een lamellenfrees; overspannen met wollen stoffen die m'n vriendin op een stockverkoop van A.F. Vandervorst heeft op de kop kunnen tikken en opgevuld met noppenfoam (op z'n plaats gehouden door een "web" van draden.  Misschien moet ik in de toekomst de foam vervangen door iets meer absorberend om nog iets meer galm weg te werken.

En het interieur, tja dat is zoals met hifi-spullen, je investeert beter wat meer in iets wat je echt graag ziet, dan toch maar iets te kopen waarvan je eigenlijk op termijn weet dat het toch de deur uitvliegt om het vervangen door je eerste gedacht.

groeten,
Bart

bramdg

Citaat van: Bart op november 08, 2009, 16:35:19
De speakers zijn zoals reeds gezegd Sonus Faber Toy Tower.  Ze zijn volledig met leder bekleed en zien er werkelijk bloedg*il uit.   :-D  Het ideale speakertje voor in een SM-kamer :schater:

De eindversterkers (aangesloten op de pre-out(l&r) van de sr 7001)zijn Prima Luna's 6 en geven een mooi geluid samen met de Toy's


Ja kan ik beamen die lederen toys zien erg jammie uit en klinken ook zeker zo goed !!!!
....en nu je het zegt wel SM stufff   HB

damn damn damn .....nu is het verlangen openeens nog veel groter om een PrimaLuna Product te kopen, dank U Bart  :-D

ja knappe inrichting btw very nice !

Groetjes & have funnnnnnnn with all that beauty  pompom

Bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Bart

Na lang twijfelen ( en ook wegens budgetaire overwegingen) is er vandaag alweer wat minder plaats op de kast.  De 2 Primaluna 6 eindtrappen hebben eindelijk een waardige "voedster" gevonden.  De Primaluna Prologue Premium voorversterker heeft (voor de muziekbeleving) de fakkel overgenomen van de pre-out's van de Marantz.

Pfffffffff... waardeloze sh*t.  Mijn Superscope Marantz tranistorradio van 25 jaar oud speelt beter, awoee

Als je dat gelooft... wat een genot voor een ongetraind oor als dat van mij.  Ik ben helemaal weer in de wolken en herbeluister voor de zoveelste maal CD's die reeds lang in de kast stonden en vind ze opnieuw fantastisch.  Zelfs op zeeeer laag volume (want de madame slaapt) is het een ware verademing. 

zo, nog een laatste Duveltje, een CD'tje van Cassandra Wilson en dan naar bed.

groeten,

BArt