Live opname registratie van STS-Digital bijgewoond .

Gestart door HiFi gek, oktober 21, 2009, 13:03:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Vorige week belde Fritz de With mij op van STS-Digital of ik een live opname registratie bij wilde wonen van een Big Band , het zou plaats vinden in Leiden .

Op 20-10-2009 was het dan zover , de opname sessie vond plaats van 20:00 tot 23:00 uur .
Het was in een zaal van ongeveer 25 meter lang en ongeveer 12 meter breed schat ik in .

De Big Band die zou gaan spelen is :


                                  FRITZ LANDESBERGEN BIG BAND


De muziek instrumenten waren :

                                 
                                  Bariton sax  - 1
                                  Alt sax        - 1
                                  Tenor sax    - 1
                                  Sopraan sax - 2
                                  Trombone    - 1
                                  Bas Trombone - 1
                                  Trompet       - 4
                                  Electrische Piano - 1
                                  Vibravone     -  1
                                  Contrabass   -  1
                                  Drums          -  1


Fritz de With legde de opname vast met een : Tascam - DA78HR , 24bit digitale 8 sporen recorder .
De Mixer waar alle microphones op aangesloten waren is de : Soundcraft - LM1/Mackie
Alle digitale microphone kabels waren de : Siltech -HF9 G3 , van 20 meter lengte per kabel .
Als netsnoeren gebruikte hij : Siltech - Ruby Hill G6 .
Er werden totaal volgens Fritz 9 microphone's opgesteld van het merk : Schoeps - CMC6 met MK2H capsules .


Fritz waarschuwde mij al vooraf dat een live band totaal niet te vergelijken is met de weergave thuis op mijn eigen stereo set , het zou enorm luid en overweldigend overkomen als je dat nooit eerder meegemaakt hebt zoals ik  .
Ik zat namelijk maar een meter of 5 voor de saxofonisten , dus een beleving midden in mijn gezicht zogezecht .
Ik ben ook nog even direct naast de Vibrafoon en de Contrabas , de drummer en de Piano gaan staan , erg mooi om die van zeer dichtbij te zien spelen , vooral de Contrabas greep mij .
En dat waren geen voorbarige worden zeg , wat is dat enorm luid zo'n Big Band met 15 bandleden die tegelijk spelen .
Vooral de Saxophones en trompetten zijn erg luid als je dit nooit eerder meemaakte  .
Het slechte nieuws , mijn eigen set thuis blijft daar mijlen ver vanaf en komt totaal niet in de buurt qua weergave , dat had ik ook wel verwacht eerlijk gezegt .

Uiteraard ben ik ook in de andere ruimte naast de zaal geweest waar Fritz de opname apparatuur had opgesteld , zodat ik kon zien hoe Fritz telkens de diverse opname sessies vastlegde met de Tascam recorder .

Kortgezegt komt het hier op neer , mensen die menen dat het bij hun thuis erg realistisch klinkt die zouden ook eens zo'n opname sessie bij moeten wonen als ze de kans krijgen , dan kom je helaas tot een totaal andere konclusie .
Een vergelijk valt helaas niet te maken , hoe goed de eigen set ook is , dat is mij dinsdag avond overduidelijk geworden . :no:



Groeten EDWIN  B 

Marvin

live is wel even slikken voor een audio liefhebber, heb zelf eeen maat die drummer is in een big-band.
het eerste punt van live is het volume, dat vinden de buren gewoon niet fijn.
de meeste tweeters trouwens ook niet...  :-D

leuk om  te lezen hoor!

het nearfield monitoring wat ik hier met die PA-speakers doe komt aardig in de buurt, maar naast me vader staan als hij echt even uithaalt met de saxofoon is toch anders....  HLP

MadVillain

@ Hifigek:

Dus upgraden maar naar de Focal Utopia ;)



Zo'n live opname zou ik ook weleens mee willen maken. Alleen is het vervoer moeilijk



HiFi gek

#3
Citaat van: MadVillain op oktober 21, 2009, 13:33:25
@ Hifigek:

Dus upgraden maar naar de Focal Utopia ;)



Zo'n live opname zou ik ook weleens mee willen maken. Alleen is het vervoer moeilijk






Jaja upgraden naar de Focal Utopia , heb jij even 135.000 euro voor mij dan   :lol:

En zo'n live opname meemaken is echt geen probleem hoor , buiten jouw vervoer om dan .
Neem maar eens kontakt op met Fritz de With hierover , vast en zeker dat jij er ook een keer bij kunt wezen .

Binnenkort heeft Fritz ook de opname gepland in Montfoort ( bij Utrecht ) met de metershoge KODO drums , uitgevoerd door Circle Percussion , daar wil hij zo veel mogelijk Marantz forumleden voor uitnodigen , zie oproep in meet & greet  ( Meet & Greet bij STS-Digital Fritz de With < pagina 2 , antwoord nr 28 )



Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

goed omschreven edwin het is vooral luid en duidelijk.....wil je ook een opname mee maken....we zijn er
dinsdag 3 november er weer ...leiden voorschoten weg sportpark achter het hotel de campaignel sport park
in en dan gelijk rechts klein wegje door het bos weg kwijt 0653253728

viceadmiraal61

de datum van de kodo drums opname staat nu vast en is 30 januarie 2010 in monfoort vlak bij woerden
lees music emotion nummer 12 je bent welkom.......

xander32

Sinds mijn jeugd speel ik al in diverse orkesten/bands en idd: een (groot) orkest van dichtbij/binnenuit horen spelen is echt heel gaaf! Vooral ook de grote dynamiek wat een groot orkest/grote band kan neerzetten blijft mij kippenvel-momenten geven, blijft overweldigend.


Keerzijde is dat ik met beide oren na al die jaren wel enige db`s mis :-(.


Sander.

mars

Citaat van: viceadmiraal61 op oktober 22, 2009, 20:14:27
de datum van de kodo drums opname staat nu vast en is 30 januarie 2010 in monfoort vlak bij woerden
lees music emotion nummer 12 je bent welkom.......

oi

Ik zou heel graag deze opnames bij wonen.

Hoe wel ik live best wel het een en ander heb meegemaakt, heb ik nooit het genoegen gehad om dit soort japanse artiesten zien en te horen.

mvg Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Citaat van: viceadmiraal61 op oktober 22, 2009, 20:14:27
de datum van de kodo drums opname staat nu vast en is 30 januarie 2010 in monfoort vlak bij woerden
lees music emotion nummer 12 je bent welkom.......

Ik zou ook graag aanwezig willen zijn. Lijkt me een ervaring om eens mee te maken hoe of dit werkelijk in elkaar steekt. En natuurlijk een aantal marantz forummers te ontmoeten.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Ik ben ook aanwezig tijdens de Circle Percussion opnamens/optreden .


Groeten  EDWIN  B

lo

Hoe krijg ik het voor elkaar om bij de circle percussion opnames aanwezig te zijn? :?
Ik neem aan dat het aantal te ontvangen personen beperkt zal zijn.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Citaat van: viceadmiraal61 op oktober 22, 2009, 20:14:27
de datum van de kodo drums opname staat nu vast en is 30 januarie 2010 in monfoort vlak bij woerden
lees music emotion nummer 12 je bent welkom.......

Echt iets voor Stadium III ; bassen drums   :kwijl:

ik zal een googlen op een BD van hun  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

HiFi gek

Citaat van: lo op oktober 24, 2009, 16:46:46
Hoe krijg ik het voor elkaar om bij de circle percussion opnames aanwezig te zijn? :?
Ik neem aan dat het aantal te ontvangen personen beperkt zal zijn.

groet,

lo



Dat is geen enkel probleem hoor LO .

Forumlid Fritz de With van STS-Digital die de opname gaat verzorgen streeft ernaar om zoveel mogelijk forumleden bij de opnamens te krijgen , hoe meer leden er komen des te beter volgens Fritz .

Stuur Fritz maar voor alle zekerheid even een PM om je aan te melden , zijn forumnaam is : Viceadmiraal61



Groeten  EDWIN  B

lo

Bedankt voor de info, Edwin, ga ik gelijk doen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Lapti

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos