Binnenkant cd17MK3KI

Gestart door lo, oktober 15, 2009, 13:25:19

Vorige topic - Volgende topic

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Mooi apparaat van binnen , zeker met al het verkoperde .

Mooi om te zien dat er weer een SA7-S1 bezitter bij gekomen is .
Als ik het goed heb zijn er nu incl mijzelf 4 mensen die er 1 hebben .

Groeten  EDWIN  B

lo

Inderdaad een mooie speler aan de binnenkant, van buiten ook trouwens. Heb de nodige plezierige luister uurtjes met de speler door gebracht. Maar tsja de SA7 is inderdaad van een geheel ander nivo.

groet,

lo

BernHardN

Citaat van: lo op oktober 15, 2009, 13:25:19
Alweer een tijdje geleden gemaakt, bij het plaats maken voor de SA7, maar wil ze jullie niet onthouden.

lo

:?

lo

Citaat van: BernHardN op oktober 15, 2009, 21:05:58
:?

HLP

Tsja, nog niet alles lukt zullen we maar zeggen. De grote heb ik al wel goed voor elkaar, nu nog thumnails. :yes:

lo

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Speel je nu met de cd 15 en 11? Waarom de cd 14 weggedaan?
De CD 14 ziet er inderdaad ook goed uit. Ik heb wel het idee dat fabrikanten goede "platforms" niet weg gooien maar door ontwikkelen waardoor je in ieder geval herkenning ziet in de verschillende op eenvolgende producten. Setting in de markt zal hier bij ook een rol spelen vermoed ik.

groet,

lo

ll0ll

De cd14 kon me muzikaal gezien nooit zo boeien. Het uiterlijk vond ik ook niet zo spannend. De cd11le vond ik altijd mooier klinken, en qua uiterlijk vind ik de cd11le een beest.
De cd15 is weer van een hele andere orde, enorm gedetailleerd en muzikaal, een blijvertje (tot de cd7, jeweetwel, die ene met die plastieken koperen pootjes :-D )
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

succes met zoeken, en die voetjes doen het m  :kwijl:. Maar nee nee, ze blijven zitten waar ze horen :no: :-D

lo

Dennis E36

Als je die 15 ooit weg wil doen...........let me know :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

ll0ll

Ik zeg nooit nooit, maar nooit! :-D

Bearke65

Citaat van: ll0ll op oktober 15, 2009, 22:46:28
De cd14 kon me muzikaal gezien nooit zo boeien. Het uiterlijk vond ik ook niet zo spannend. De cd11le vond ik altijd mooier klinken, en qua uiterlijk vind ik de cd11le een beest.
De cd15 is weer van een hele andere orde, enorm gedetailleerd en muzikaal, een blijvertje (tot de cd7, jeweetwel, die ene met die plastieken koperen pootjes :-D )
De CD14 is in basis een goede speler, om de speler concurrerend qua prijs interessant te zijn is er bespaard op cruciale componenten. (Te) goedkope condensatoren en andere componenten. De basis CD14 klinkt op eerste gehoor best goed en je waardeert het soepele geluid, met name het zijde zachte hoog. Als je echter heel kritisch gaat luisteren is hoor je dat door die minder goede component keuze de speler dat die soepelheid eigenlijk een subtiele vertroebeling van het geluidsbeeld is. Dat geeft de CD14 ook die aangename iets warme klankkarakter, maar ook wat rommelig en saai.

Daarom heb ik iets meer dan een jaar geleden mijn speler voorzien van een flinke modificatie, zoals een Tentclock met dedicated S-HEA supply ,andere opamps in de filtersectie , mkp/mica condensatoren ipv. de keramische in de filters, elco´s in voedingen en signaalwegen door  mkp´s. Ook de keramische condensatoren van de opamps secties van de DA1547 converters zijn ook vervangen.

Na de upgrade was het troebele karakter van de speler weg. Daarvoor in de plaats is de transparantie van de speler enorm toegenomen, het hoog lost behoorlijk fijn op, het wat wollige karakter van de "oude" speler is verdwenen. Daarbij is de kwaliteit van de afbeelding behoorlijk toegenomen: niet alleen de diepte- en breedte afbeelding is toegenomen maar ook de focussering. Alles bij elkaar opgeteld heeft de geupgrade versie nauwelijks meer dat typisch zachte karakter dat de oude versie kenmerkt. Daarvoor in de plaats communiceert hij veel sterker en accurater dan daarvoor.

Ben wel benieuwd wat er met een CD15 gebeurt als deze eens goed onder handen wordt genomen ...

Have fun!

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

ll0ll

Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n voorstander van modificatie. Het modificeren is in mijn ogen de klank van de bron aanpassen aan degene die de modificatie uitvoert. Tenminste, ik ben niet technisch en veronderstel dat.
Die cd14 die ik gehad heb had een XO clock2 klok erin, voor de rest wastie origineel.
De cd15 is ook origineel, ik zal hem nooit laten modificeren, ik heb te weinig technische kennis om daar een goed gevoel bij te krijgen. Zoals ik 'em nu hoor klinkt ie meer dan prima. :)

Bearke65

Citaat van: ll0ll op oktober 18, 2009, 10:43:01
De cd15 is ook origineel, ik zal hem nooit laten modificeren, ik heb te weinig technische kennis om daar een goed gevoel bij te krijgen. Zoals ik 'em nu hoor klinkt ie meer dan prima. :)
Als je idd erg tevreden bent kan ik me voorstellen dat je het erbij wilt laten. De CD15 is een bijzonder goede speler gebouwd als een tank en klinken als een klok. De degelijkheid van de CD14 was een reden om die speler aan te schaffen. Gaandeweg heb ik mijn set behoorlijk geupgraded en werden de zwakke punten van de speler duidelijker dan in mijn vorig systeem. Ik heb toen voor de keuze gestaan of een andere CD speler aan te schaffen óf die van mij te laten modificeren. Inderdaad is het zo dat degene die de upgrade uitvoert ook min of meer de klank bepaalt. Ook dat hebben we van te voren besproken: wat mij betreft zou de wat softe kant van de speler niet meer zo goed combineren met de snelheid en accuratesse van mijn huidig systeem en de aanpassing aan de CD14 heeft het karakter meer geijkt met die van de gehele set.
Ik laat het er nu ook bij, net als jij ben ik erg tevreden en hoop dat ik hem nog lang heb.

Veel luisterplezier!

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet