Je moet een paar dingen naargaan voor jezelf
Hoe wil ik de speaker grote hebben en hoe wil ik dat de subwoofer daarin zijn rol speelt
Meestal als men een subwoofer gebruikt met alleen een LOW level input (tulp) gaan de speakers in de setup op small en wordt er een crossover geselecteerd van 80 hz in de reciever
De crossover van de subwoofer gaat dan vol open en gain/volume half uit om te beginnen
In dit punt gebruik je eigenlijk de sub altijd en als je mooie fronts hebt staan komen die wel eens tekort om hun basswerk door te geven
Wat je wel kunt doen is in je reciever selecteren waneer de subwoofer mee moet doen als de speaker grote op large staat
Dit kun jij in je onkyo ook aangeven
Mijn idee zou hierin zijn aangezien jou setup :
Alle speakers op large en een crossover in de reciever van een 80 hz instellen
In de reciever instellen dat de subwoofer alleen met .1 gebruikt wordt en anders niet
De crossover van de subwoofer helemaal open en volume op half zetten
In deze situatie gaat jou sub al meer LFE/.1 werk laten horen en zul je een steviger laag krijgen bij films
Wat betreft de audessy :
Zet deze uit want in 9vd 10 gevallen trekt deze de speakers in de ruimte uit balans
Ik heb het al meer meegemaakt dat hoog of mid aardig geboost werdt en dat naar het uitzetten van de EQ die aangezet wordt mensen het al als fijner evenaren
De volume's die de meeting ingeeft voor ieder kanaal zou ik allemaal eens terug zetten op 0 en dan met een losse db meter alles goed gaan zetten zodat ze daadwerkelijk even hard gaan
De afstanden die gemeten worden kunnen wel kloppen maar ook deze zou ik naarmeten en juist invoeren
De afstand van de subwoofer kan wel eens tever weg gezet worden net als in jou geval
Dit is om de fase goed te krijgen
Draai die eens om en kijk wat het resultaat dan mag wezen !
Ga hier eens mee aan de slag en post je bevindingen dan weer