Set van Totofan

Gestart door Totofan, augustus 29, 2009, 16:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Totofan

Ik wil zelf een interlink kabel maken wat voor een kabel kun je daar voor gebruiken, ik lees wel eens coax, welke opties zijn er nog meer.


Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

gerard

OA: coax RG58 of RG 59 , microfoonkabel, zilverdraad enz enz.
Zie alle topic's over kabeltjes  :|
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Totofan

Bedankt voor de info.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

#108
Ik ga een vrijdagavond een platenspeler op halen, het betreft een Technics SL-BD20D.
Foto's volgen nog, ik heb deze platenspeler gekocht omdat het al een poos kriebelde om weer zoiets aan te schaffen.
Ik heb helemaal nog geen lp's of single's meer, maar er is nog voldoende aanbod.

Groet Marcel

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Tigger

Cool!!!! Ben benieuwd naar je ervaringen! (en foto's natuurlijk ;) ). Zelf speel ik ook al geruime tijd om een platenspeler te kopen.....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Lars86

Altijd leuk mensen met een platenspeler als extra erbij:) Ik zal nooit overgaan op vinyl, maar het is wel leuk om af en toe echt rustig een plaat te luisteren. Ook leuk met wat vrienden over de vloer en allemaal een lp meenemen en luisteren onder het genot van een (al dan niet alchoholische) versnapering.

Ik heb zelf een tweedehands thorens gekocht bevalt me prima ooit nog eens een nieuw elementje erin en mijn platenspeler gaat nooit meer wat aan veranderen.

Totofan

Vinyl word voor mij ook een bij zaak, en nostalgie, ik probeer weer wat oude singls en lp's te scoren die ik vroeger heb gehad.
Er is nog voldoende te vinden, op het internet.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

Een vrijdag de platenspeler opgehaald, de speler ziet er goed uit, en wat albums uitgekozen bij deze man.
Aangesloten op de versterker met mijn  nieuwe zelf gemaakte interlinks.
Toen ik de eerste plaat opzette, dacht ik wat is dit zeg, het klonk voor geen meter, en wat een gekraak, ik wist wel dat lp's wat bijgeluiden gaven maar zoveel. :|
De platen daarna goed schoon gemaakt in een sopje, het was wel een verbetering, maar nog wel wat gekraak, vooral bij rustige nummers.
Tot dusver voor mij een grote teleurstelling :-o en een illusie armer.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Gewoon eens nieuw vinyl proberen en dan oordelen over de geluids kwaliteit. Niet meteen opgeven na een paar bekraste oldies... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Heb ik inmiddels gedaan, een paar goede lp's van mijn zwager, dat klinkt gewoon goed.
Dus met de platenspeler is niks aan de hand, die is gewoon goed.
Maar des ondanks gaat de platenspeler toch weer de deur uit.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Martin

Hoi Marcel.

Ben je nog steeds tevreden met de Paradigm Monitor 9v5?

Zit nou bij de v5 serie het voorfront nu ook met magneetjes vast?

Ik ben dus bezig om alle speakers in mijn hometheatert'je te vervangen met Paradigms, morgen avond ga ik een set Monitor 9v5 ophalen.

Ben er alleen nog niet uit om deze als fronts te gebruiken of als zij-speakers en dan de Monitor 11 als front, maar dat kan ik wel eens gaan uitproberen om de 11 eens boven neer te zetten en dan een keuze te maken.

Als center-speaker wil ik zeker de CC-390 hebben, die ziet er zo gaaf uit, en volgens reviews is deze echt super goed.

Als rear-speakers denk ik de dipool te nemen de adp-390

Dus binnekort helemaal Paradigms zowel boven in HT en beneden met Hifi stereo.


Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Totofan

Hallo Martin

Ik ben nog zeer tevreden met mijn paradigims, deze geen nog lang niet weg.
En de voorftonten zitten bij v5 serie met magneetjes vast, ideaal je haalt de fronten er zo af.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

#117
Zaterdag jl heb ik een paar interlinks gemaakt, het is even een gefriemel, maar het is gelukt.
Ik heb een microfoonkabel gebruikt, is lekker soepel, en Neutrik connectoren.
Ik heb deze kabel nu tussen mijn tuner en versterker gedaan, daar zaten nog steeds van die dropveters aan.





Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

lo

Goed gedaan hoor, zien er netjes uit notworthy
Hoor je vershil tov voorgaande interlink?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Totofan

Citaat van: lo op september 13, 2010, 18:42:10
Goed gedaan hoor, zien er netjes uit notworthy
Hoor je vershil tov voorgaande interlink?

groet,

lo

Ik hoor niet echt veel verschil, maar het was ook leuk om te doen.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next