SR-7001 Defect

Gestart door master-b, augustus 29, 2009, 11:02:37

Vorige topic - Volgende topic

master-b

Helaas heeft mijn SR-7001 het begeven. Spontaan tijdens het tv kijken verscheen kort de melding Protect en vervolgens begon de standby led te knipperen. De reciever heeft het vervolgens nog 2x kort gedaan en nu knippert de standby led heel snel en verder niets meer. Gezien de reciever niet in NL aangeschaft is kan deze niet door Marantz NL gerepareerd worden.

Kan iemand me vertellen waar ik de reciever eventueel ter reparatie aan zou kunnen bieden en wat dit ongeveer zou kosten?

Stadium III

Denk dat Jon dit moeilijk kan maken

Ik zou eens contackt opnemen met Marantz benelux en vragen wat hun voor een advies geven
Waar heb je hem gekocht en heb je eventueel nog garantie ?

Audioservice in Elst is vaste reparateur voor marantz en deze zullen hem ook wel kunnen maken

Zelf heb ik ook een SR 7001 gehad en ook 3x kapot geweest
Zijn mooie toestellen maar inwendig hebben ze zwakke punten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

master-b

Ik heb Audioservice benaderd maar het is me onduidelijk of deze ook voor particulieren repareren de site is vooral gericht op bedrijven.

Stadium III

Ze doen wel particuliere reparatie maar die moet je dan volgens mijn als ik het goed heb via een dealer aanbieden

5.2.4

master-b

Dat maak ik inderdaad ook op uit de berichten op de website van Audioservice.

Heb je wellicht een idee wat een gemiddelde (reciever) reparatie kost? Ik kan me er nu namelijk niet bij voorstellen en zou graag een idee hebben of het om tientallen of honderden euro's gaat.

Stadium III

kan dat zo niet zeggen weet niet wat er kapot is

Maar hou oud is de reciever en waar heb je hem aangekocht ?

5.2.4

master-b

2 jaar geleden aangekocht bij Hifi Schluderbacher in Willich (DE)

Stadium III

Dan ben je denk ik al uit de garantie

Dan zou je eens een mail naar audioservoce kunnen sturen met de vraag erin voor reparatie

5.2.4

SB_Marantz

Citaat van: master-b op augustus 29, 2009, 11:02:37
Helaas heeft mijn SR-7001 het begeven. Spontaan tijdens het tv kijken verscheen kort de melding Protect en vervolgens begon de standby led te knipperen. De reciever heeft het vervolgens nog 2x kort gedaan en nu knippert de standby led heel snel en verder niets meer. Gezien de reciever niet in NL aangeschaft is kan deze niet door Marantz NL gerepareerd worden.

Kan iemand me vertellen waar ik de reciever eventueel ter reparatie aan zou kunnen bieden en wat dit ongeveer zou kosten?

Mijn 5600 had precies dezelfde klachten.
Het lukt niet om de receiver met de A.B. aan te zetten?

Tja, het is niet erg best spul eerlijk gezegd.

Ik heb het voor elkaar gekregen de receiver te repareren maar blijf verder bij discreet opgebouwde modellen kwa reparatie.
Dit was trouwens de 2e keer dat het ding stuk ging, na reparatie bij Audioservice.
Als het ding nu weer stuk gaat wordt het enkele reis kliko!

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Hier nog wat foto'tjes.
Zoals je kunt zien wordt ook de kanteelgolf goed weer gegeven.

Eindtrapje eruit geplukt en soldeerverbindingen hersteld.

Sinus en kanteelgolf weergave ok:

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Je kunt ook direct contact opnemen met Audioservice. Heb ik zelf al eens gedaan voor een reparatie ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

sattie

Gewoon direct contact opnemen met Audio Service. Ze doen helemaal niet moeilijk daar.
Zelf ook al een paar x geweest.

Roland65

Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Bold

Heb EXACT hetzelfde met mijn SR-7001. Deze heb ik teruggebracht naar de dealer. Ook jij hebt 2 jaar garantie. Ben deze week gebeld datie klaar is. Ga hem zaterdag ophalen. Ben benieuwd of alles het weer doet. Deze kwaal kom ik op dit forum bij de SR-7001 vaker tegen.