Marantz Sr6003

Gestart door Susanne, augustus 28, 2009, 23:22:37

Vorige topic - Volgende topic

Susanne

Goedeavond allen,

Hier ben ik weer. Ik ben nu al enkele dagen mezelf laten informeren over de versterkers van Marantz. Nu is mijn oog ook gevallen op de Marantz SR6003, weet iemand van jullie of dat wat is?
De 9000 serie is ook heel erg mooi, en dan maar niet te spreken over de nieuwe 8000 serie (prachtig)!! Maar aangezien de 8000 serie voor mij nog best wel duur is, is het nog een beetje ver van mijn bed show. En de 900 serie worden maar weinig aangeboden zo tweedehands en volgens mij verkopen ze die ook niet meer nieuw in de winkel. Ook hebben verschillende hifi winkels er ook geen occassions van.....Dus zodoende ben ik mijn horizon aan het verbreden, en daar kan ik jullie hulp goed bij gebruiken!!!

Dank alvast voor de eventuele reacties.

Groetjes Susanne

Jantje

De 6003 is naar mijn oren een echt goede versterker, ik heb er inmiddels meerdere met vol vertrouwen verkocht. Misschien ben ik een klein beetje bevooroordeeld omdat ik zelf ook marant apparatuur heb, maar nagenoeg iedereen die ik de Marantz heb laten horen is er enthousiast over.

Het model gaat er uit en wordt opgevolgd door de 6004, dus ik denk dat wanneer je je ogen en oren open houdt een 6003 voor een mooie prijs op de kop kan tikken.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Stadium III

Als ik jou was zou ik eens gaan kijken naar een Sr 7002 of 8002

Die hebben alles aan boord voor het HD gebeuren en ik vindt ze nog mooier ook dan de nieuwe .003 of .004 serie's
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op augustus 29, 2009, 08:45:51
Als ik jou was zou ik eens gaan kijken naar een Sr 7002 of 8002

Die hebben alles aan boord voor het HD gebeuren en ik vindt ze nog mooier ook dan de nieuwe .003 of .004 serie's

stupid
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op augustus 29, 2009, 10:53:43
stupid
Smaken verschillen nou eenmaal maar de 002-serie is niet/nauwelijks nog verkrijgbaar. Een SR6003 is zo gek nog niet maar wel een heel andere klasse dan de 8000 en 9000 serie. Geen idee wat jouw budget is maar bij de buren (HT-forum) staat er een SR9600 te koop  :kwijl:.

Sander.

Stadium III

De sr 9600 ondersteunt ook LPCM via hdmi dus blu ray proof via hdmi

5.2.4

dmeerpa

Maar mijn persoonlijke mening vind ik de nieuwe geluidsformaten mooier klinken als je ze door de receiver laat decoderen en niet door de speler en dan als PCM naar de receiver.
Nu dit kan zijn omdat de SR8002 betere decoders bezit, of omdat de Marantz het beter doet volgens mijn smaak, en dat is dan weer iets persoonlijks.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Susanne

Ben vanmiddag even naar Venray gegeaan, daar zit een Hifiwinkel. Het is de SR6004 geworden  pompom pompom pompom pompom pompom pompom hello hello hello HB HB

Ziet er heel mooi uit en dat klepje dat deed t m!! (grapje)

Hij is helemaal niet duur met zijn spullen. De 6004 kost bij hem 850,-. Zit ook vanalles op ook met HDMI en Blueray enzo. Dus daar hoefde ik niet lang over na te denken!!

Maar even tussen de regels door, als je ooit iets nieuws wilt zou je daar eens kunnen kijken. De winkel heet H&C Home & Car audio ofzoiets en zit in Venray (Oostrum), zeker de moeite waard! Aardige man, die je helemaal niets opdringt en goede informatie geeft!! Hij is ook zelf een liefhebber van Marantz, maar heeft ook andere merken staan. Zelfs hele mooie buizenversterkers!!! Een lust voor de ogen en oren om daar eens te kijken!! In ieder geval keuze genoeg voor een goede prijs!!
De cdspeler sr6003 had hij nog niet binnen, maar zodra hij deze heeft, komt deze er ook nog bij!

Dank voor al jullie reacties!! Heb er veel aan gehad om mijn keuze te maken. Ben er stukken wijzer van geworden!!

Groetjes Susanne

xander32

Gefeli met deze mooie aankoop HB.
PLaats je hier t.z.t. nog een review met jouw bevindingen?

Sander.

Susanne

Ja, natuurlijk!! We zijn nu nog bezig met alles aan te sluiten, maar zal in de loop van de week wel eens de eerste indrukken vertellen!!
Maar als ik de gebruiksaanwijzing lees, is de eerste indruk al: phoe, daar kan veel mee!! Vooral dat omvormen naar 1080p!! Geweldig gewoon!!

Maar, ik ben eigenlijk wat dat betreft niets gewent, dus zal ik dat al wel snel hebben hahaha. Eerlijk is eerlijk! Maar ga mijn best doen om een goed oordeel te geven, zal heel goed en heel vaak luisteren!! We gebruiken die omvormer ook wel misschien, sommige spellen van de ps3 zijn niet 1080p, dus kijken of het echt allemaal werkt!!

Hou jullie op de hoogte!!

Stadium III

Kijk gefeliciteerd

Ik heb zelf daar mijn Stadium III gekocht dus ken ze wel
Verder is hij scherp in zijn prijzen en de moeite om er naar toe te rijden igg

Verder wordt het nu tijd dat je in de set's van leden gaat posten want wij zijn zeker wel benieuwd !!!

De 6004 heeft mogenlijkheid om een inkomend signiaal dat geen 1080P is naar 1080P uptescalen

Dus een dvd wordt door de SR stukken netter zeg maar !

5.2.4

bramdg

Proficiat met jouw aankoop !!!!! en ja de nieuwe range serie ziet er wel echt  :-o  :-o  :-o  :roll: uit !!!!

ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

TTIWWP

btw welkom op het forum

:wav:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Susanne

De foto's komen eraan.....
Echt een heel gaaf geluid!!

Heb er zeker geen spijt van!!!

Stadium III

Welke speakes gebruik je eigenlijk !!??

5.2.4

Susanne

Euhm, 2x magnat en dan surround van pure acoustic. Een subwoofer van JBL, nog wel, daar zal denk ik ook weer verandering in komen. De bedoeling is een set scan speak maxima's haha.

De typenummers weet ik niet, heb me er nooit zo mee bezig gehouden om eerlijk te zijn. Als ik sommige sets zie, dan kijk ik mijn ogen uit!! Zo 'proffesioneel' ben ik niet. Mijn vriend heeft altijd een buizenversterker 300b xls gehad, daar gaat echt niets bovenuit volgens mij, als ik dat ooit hoorde. Maar aangezien hij deze maar heel weinig aan had staan, was het niet de moeite om deze te houden. Dus verkocht, qua geluid wel spijt, maar qua gebruik dus absoluut niet. Zoiets moet eerst helemaal opwarmen enzo..Hij stond dus eigenlijk alleen maar stof te vangen en dat is echt zonde.
Ik ben me er eigenlijk pas sindskort aan in het verdiepen. En ik ben eigenlijk op het uiterlijk afgegaan, Marantz is gewoon mooi, maakt niet uit welke serie....En aangezien de recenties vaak ook goed zijn, ben ik er verder op gaan zoeken. Dus we zijn nu eigenlijk weer aan t opbouwen. De speakers van pure acoustic waren echt een koopje en zagen er mooi uit, van dat mooi pianolak en klonken mooi in de winkel. Voor 2 jaar geleden was het goed genoeg, we gingen net samen wonen, dus ja, dan kost het allemaal al genoeg geld!! De Magnat boxen had mijn vriend al, deze zijn ook al 10 jaar oud. Maar we komen wel weer eens iets tegen wat goed en mooi is.
Zal morgen even boven achter de pc gaan zitten en de foto's erop zetten, op de laptop heb ik het programma niet geinstalleerd van het fototoestel, we hebben de foto's net al even snel gemaakt hihihi