Nieuwe Receiver...

Gestart door Sphinkx, augustus 25, 2009, 22:38:19

Vorige topic - Volgende topic

Sphinkx

Hey

Ik ben hier nieuw op het forum en zou graag wat meer info hebben over de SR8002 of SR6004 omdat ik overweeg een nieuwe receiver te kopen.  Momenteel is mijn setup als volgt:

Marantz SR7400
Panasonic BD55
Pioneer DV696
Panasonic TH46PZ85

Boxen zijn van B&W S3 reeks.  De 603, 602 & 600 als fronts, backs en center dus.  Ik heb een SVS PB12+ als subwoofer.  Speakerkabel is Qed SA & Qed SA XT

Momenteel is mijn BR speler analoog aangesloten op mijn receiver. Ik ben daar eigenlijk niet voor de volle 100% tevreden van en zou graag voor een receiver gaan die de hd codecs aan kan en HDMI in- & uitgangen heeft.  Reden waarom ik voor een receiver ga is omdat voor + eindversterker mij iets te duur zal zijn vrees ik.

Ik heb dus mijn oog laten vallen op de SR8002 omwille van de aantrekkelijke prijs momenteel.  Andere mogelijheid zou een nieuwe SR6004 kunnen zijn.  Ik kan ook verder sparen naar een SR8003 die allicht volgend jaar zal uitkomen maar die zal dan allicht dubbel zo duur zijn als de 8002 en vraag is of deze prijs gerechtvaardigd zal zijn?

Reden waarom ik nieuwe receiver zou kopen zijn uiteraard duidelijk. Mogelijkheid om via HDMI te werken de HD codecs.

Wat ik mij vooral afvraag is of ik een oudere receiver zou kopen of beter voor de nieuwste ga maar dan wel een lagere modelreeks. De 8002 kan allicht alles wat de 6004 gaat kunnen maar ik verwacht dat deze kwalitatief beter zal zijn. De 6004 is dan weer recenter en zal de nieuwste technieken hebben. Deze heeft bv ook videoupscale terwijl een 8002 dit niet heeft. Maar imo heb ik dit niet nodig, want dit kan mijn BR of DVD speler.

Nu, wat denken jullie als Marantz experts?  Gaan voor de 8002 of de 6004?  Of zijn er andere opties zoals toch een eind & voorversterker? Wat zijn de voor & nadelen van beide receivers? Budget ligt rond de 1000 euro dus.

BTW mijn receiver wordt alleen gebruikt voor DVD/BR en digitale TV.  Eventueel ook eens spelletje op de Wii console. Een Divx durf ik ook al eens af te spelen.

Bedankt voor de hulp!

xander32

Mijn vermoeden is dat een SR8002 betreffende audio in een andere klasse speelt dan een SR6004 en de SR8002 kan tevens prima overweg met de nieuwste formats.

Indien je nog een SR8002 kan bemachtigen: doen  HB.

Sander.

Stadium III

De nieuwe 6004 heeft meer aan boord kwa video upscaling end
Maar je geeft zelf al aan dat je dit niet nodig hebt !

Ik zou voor een SR 7002 of 8002 gaan en daar kun je alles mee verder !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Sphinkx

Dit is dus mijn vermoeden ook.  Upscale kan mijn DVD of BR speler wel aan.  Volgens mij wordt dit sowieso beter gedaan door een DVD/BR speler ipv een receiver.

Verder zie ik bij de 6004 niet veel anders buiten mss dat het instellingsmenu veranderd is? Meer automatische instellingen veronderstel ik.  Maar vermits ik de oude menu van de SR7400 toch gewoon ben zal ik daar toch minder problemen mee hebben.

Vlearmoes

Als je beslyuit tot aankoop van een SR8002   even goed onderhandelen over de prijs  :yes:
hij moet voor 1100,= of minder verkocht kunnen worden  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Sphinkx

Ben ik zeker van plan! Prijs van rond de 1000 euro moet mogelijk zijn.

E Hamers

Heb je al een keus kunnen maken ?

Sphinkx

Ik heb vorige week de Marantz SR8002 aangekocht voor net geen 1000 euro. Het was liefde op eerste zicht...

Set up ging vrij vlot. Alleen nog niet veel tijd gehad om te testen jammer genoeg. Vanavond proberen om eindelijk eens een volledige BR te bekijken  :-D

Bedankt voor de hulp!

Maurice

Citaat van: Sphinkx op september 12, 2009, 20:37:23
Ik heb vorige week de Marantz SR8002 aangekocht voor net geen 1000 euro. Het was liefde op eerste zicht...

Set up ging vrij vlot. Alleen nog niet veel tijd gehad om te testen jammer genoeg. Vanavond proberen om eindelijk eens een volledige BR te bekijken  :-D

Bedankt voor de hulp!
Nice!
Zoek even op dit forum hoe alles het beste af te stellen (mbv db-meter), aangezien het standaard meetsysteem niet alles altijd  even goed doet ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Sphinkx

Er is idd een groot verschil tussen auto & gewone.  Dit heb ik gecorrigeerd want vooral met de afstanden waren er verschillende incorrecte waarden.

Enige wat mij nog opvalt is dat er op de Receiver niet opkomt dat ik een HD audiocodec heb met een BR. Dus daar is een instelling ook nog niet correct denk ik   :?

Night optie kan zijn voordelen hebben, maar je ziet niet altijd als dit opstaat. Horen doe je uiteraard wel...

Stadium III

Je boedoeld dat je als je een BD afspeelt de reciever geen nieuw formaat aangeeft in display?

5.2.4

E Hamers

Is er ook al bekend of er voor de SR8002 en SR7002 een opvolger uit komt die aansluiten bij de nieuw lijn van Marantz ?

Stadium III

de 6004 is de nieuwste maar als ze tussen de 6004 en 8003 combo nog iets gaan zetten is voor mijn ook onbekend

5.2.4

E Hamers

De SR6004 afglopen week gezien met de BD7004 er boven op mooie combinatie. Alleen geen THX certificering voor de 6004. Ik ben voorzien van een Sony STR1080QS, maar Marantz heeft mooi en degelijk spul. Dat prima bij m'n Marantz lcd tv zou passen!

WimPeu

Citaat van: E Hamers op september 13, 2009, 12:28:08
Is er ook al bekend of er voor de SR8002 en SR7002 een opvolger uit komt die aansluiten bij de nieuw lijn van Marantz ?

Geruchten in Duitsland zeggen eind 2009 begin 2010.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES