DTS MA audio Marantz SR 5003

Gestart door Corne, augustus 24, 2009, 13:43:43

Vorige topic - Volgende topic

Corne

Ik heb recent een upgrade gedaan i.v.m. HD audio, dus mijn "oude" Onkyo de deur uitgedaan en vervangen door de Marantz SR-5003. Nu heb ik het volgende probleem bij het afspelen van een blu ray iso op mijn TVix geeft deze dus inderdaad de DTS MA audio spoor weer maar wanneer ik dus een m2ts bestand met DTS MA afspeel niet, wel de overige audio sporen zoals True HD en LPCM, mijn Tvix is verbonden via HDMI. Wie van jullie kan mij helpen ?

Stadium III

De marantz geeft neem ik aan wat er binnen komt

Bij het bestand wat afgespeeld wordt geeft de reciever dan wel een DTS teken aan en eventueel ook DTS MASTER in het scherm

Als het bij de andere allemaal werkt zou ik zeker denken dat je in je bestand eens moet zoeken of in de instellingen van de Tivx
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Misschien handig om te melden welke TVix je hebt.

Ik vermoed de HD M-6500A of de HD M-7000A.

Deze kunnen pas DTS Master afspelen vanaf Firmware 1.2.52.
Ik zou beginnen als dit nog niet het geval is de laatste Firmware 1.3.168 te installeren gezien deze ten op zichte van de Firmware 1.2.52 m2ts compatibilteit verbeterd en enkele audio opties en bugs verbeterd.

Voor mij ligt de oorzaak zo goed als zeker bij de Tivx en niet bij de Sr5003. De kans bestaat ook nog dat dit nog moet opgelost worden in een toekomstige Firmware.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

BernHardN

Volgens mij ondersteund de tvix geen hd-audio via m2ts. files

dit kwam ik ook nog tegen, even ervanuitgaande dat je de M-6500a hebt

Citeer*** If you play files with HD audio tracks like Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, DTS-HD MA or LPCM, you'd better turn on HD Audio pass through on the setup even though you don't have a receiver that supports decoding of these formats. Otherwise, you will hear strange noise with some repetitive popping noise. Currently, we don't support core decoding, if you don't have a HD audio decoder receiver, you need to select other then these HD audio tracks audio track for now.

Corne

Bedankt voor het meedenken, gisteravond de laatste fw op de TVix  geplaatst inderdaad de 6500 v2 ook geprobeerd via optische kabel maar geen verschil, het probleem zit hem dus inderdaad bij mijn DVico omdat DTS MA bij blu ray iso dus inderdaad netjes oplicht en afspeelt. Ik blijf gewoon verder speuren.

Corne

Sorry, was dit net nog vergeten te melden.
De Tvix 6500 kan bij m2ts wel het TRUE HD / LPCM formaat verwerken wanneer dit bij de post zit kan ik dit ook gewoon afspelen geen probleem hiermee. Alleen bij vermelding van bv ac3/dts/dts ma krijg ik alleen 2x een DTS symbool op de receiver als bij de instellingen van de TViX.

edwinvh

Anders een keertje de file komen brengen of NZBtje doorgeven. Zodat ik hem hier ook even uit test voor je.

Corne

Het lijkt ''Overtoom" wel zo snel dat jullie reageren! Hierbij een voorbeeld, deze post( bd-alex-remuxed-k)maar eigenlijk gaat het om al zijn posts bij geen van allen krijg ik DTS MA indien aanwezig.

edwinvh

Die heb ik toevallig ook al binnen.
Ik ga eerst de hond even uit laten en dan ga ik hem testen voor je.

edwinvh

Via de Dune Prime geeft hij wel netjes DTS HD MA , maar bij de Tvix pakt hij dit inderdaad niet.
Dus aan de file en de amp ligt het niet.

BernHardN

een vriend van mij krijgt ook geen HD-audio via de tvix bij m2ts en gewoon ts.....

Corne

Hoi Edwin, als ik het goed is heb ik jouw de afgelopen weken al enkele keren gesproken via de telefoon groeten uit R'daal in ieder geval bedankt voor je antwoord.

dmeerpa

Citaat van: Corne op augustus 25, 2009, 10:47:44
Bedankt voor het meedenken, gisteravond de laatste fw op de TVix  geplaatst inderdaad de 6500 v2 ook geprobeerd via optische kabel maar geen verschil, het probleem zit hem dus inderdaad bij mijn DVico omdat DTS MA bij blu ray iso dus inderdaad netjes oplicht en afspeelt. Ik blijf gewoon verder speuren.

Via optische kabel zal het nooit werken  :wink:, enkel HDMI is in staat Dolby Prologic en DTS MA te bitstreamen.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+

Stadium III

Ik neem aan Dolby Treu HD en DTS Master
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K