Sub dan wel receiver probleem?

Gestart door xander32, augustus 17, 2009, 19:43:20

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Opeens heb ik geen respons van de sub meer  :oops:... Dit terwijl deze een aantal uur daarvoor nog naar behoren werkte. In de daarin tussen liggende tijd is er niets veranderd aan de set.

Wat heb ik al uitgeprobeerd:
Ik heb de subkabel met een andere subkabel gewisseld >>> geen respons subwoofer,
Ik heb de receiver ge-resetted - en opnieuw geconfugireerd: bij autom. speaker set-up(test signalen receiver) >>> geen respons sub (terwijl ik de receiver deze wel heel zachtjes hoor uitgeven)en de receiver geeft tevens NON sub aan,
Handmatige set-up >>> geen roze ruis over de sub hoorbaar,

Vervolgens de cd-speler rechtstreeks op de sub aangesloten >>> de sub reageerd zoals gewenst ...

Wat zou nu het probleem kunnen zijn? Mijn eigen gedachte is de receiver / de betreffende aansluiting (sub pre-out)van de receiver / ¿¿¿

Wat zou het nog meer kunnen zijn? Wat zou ik nog kunnen uitproberen?

Sander.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

In princiepe eerst alles een op large zetten
Sub op yes en bassmix op mix zetten

Dit moet zeker signiaal geven bij lfe

Bij een speaker ruis in de reciever moet de subwoofer pre out mee doen als subwoofer op yes staat
Sluit de subwoofer via high level aan en dan moet je dus via dezelfde uitgangen als de speakers een signiaal hebben op de subwoofer

heeft de subwoofer een auto power on ? en hoever staat de volume regeling open op de subwoofer ?

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op augustus 17, 2009, 21:22:46
In princiepe eerst alles een op large zetten
Sub op yes en bassmix op mix zetten
Bij een speaker ruis in de reciever moet de subwoofer pre out mee doen als subwoofer op yes staat
Sluit de subwoofer via high level aan en dan moet je dus via dezelfde uitgangen als de speakers een signiaal hebben op de subwoofer

heeft de subwoofer een auto power on ? en hoever staat de volume regeling open op de subwoofer
Ik zal morgen/overmorgen eens uitproberen met alle speakers op large zoals jij voorstelt.
De sub staat of geheel aan of geheel uit(middels schakelaar) - volgens mij geen auto-on.
De gain had ik bij een eerst poging voor de helft open gezet en bij de tweede poging driekwart ...
Het filter geheel open(120hz).

Sander.

Stadium III

Half open moet voldoende zijn

ga het eens rustig proberen en kijk ff alles op je gemak naar !!

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op augustus 18, 2009, 07:49:36
Half open moet voldoende zijn

ga het eens rustig proberen en kijk ff alles op je gemak naar !!
Ga ik zeker doen.
Het is zo bij zo vreemd dat de sub ook niets op de high-level doet ... terwijl de frontspeakers vrolijk spelen ...

Sander.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: Vlearmoes op augustus 18, 2009, 09:32:59
Heb je wel stroom op de sub??
Ja, dit is in orde (led brand en ik hoor de versterker bij inschakelen even licht 'opstarten/inschakelen').

Ik ben door feedback op een ander forum er achter gekomen dat ik de high-level onjuist heb aangesloten. Dit ga ik aanpassen. Indien de sub na deze aanpassing wel high-level reageert gaat de verdenking steeds meer richting receiver; naar de pre-out sub aansluiting.

Indien dat het geval is ben ik klaar met deze receiver   frusty. Heb deze nu anderhalf jaar en dit zou dan het tweede defect zijn. Dan wordt het tijd om te sparen voor een andere en heeft mijn vertrouwen in Marantz een behoorlijke deuk opgelopen, hetgeen ik jammer zou vinden daar ik erg te spreken ben over diens klankkleur / geluidskwaliteit.

Sander.

Marvin

daar had je vroeger een reclame van;
of je stopt de stekker er in!

het is te hopen dat het iets simpels is, maar stroom zal er wel op staan. anders ruist hij niet.

maar je geeft aan dat de receiver geen sub aangeeft en je wel een zachte ruis hoort uit de sub.
dat is géén lfe signaal maar gewoon ruis uit je sub amp.
als je goed luisterd hebben alle subs dat, netzoals je een lichte ruis uit de andere speakers hebt wanneer daar een singaal op staat zonder geluid. dat is de ruis die de receiver genereerd.

de eerste gedachte die ik krijg is de receiver, al is het te hopen dat het je sub is.
die is makkelijker en waarschijnlijk goedkoper te repareren.
daarin tegen, met high level kan je weinig fout doen. dus lijkt het probleem wel in de sub te zitten.

toevallig ergens een zekering die je kan checken, in de sub bedoel ik....

xander32

Citaat van: marvin op augustus 18, 2009, 10:01:44
de eerste gedachte die ik krijg is de receiver, al is het te hopen dat het je sub is.
die is makkelijker en waarschijnlijk goedkoper te repareren.
daarin tegen, met high level kan je weinig fout doen. dus lijkt het probleem wel in de sub te zitten.

toevallig ergens een zekering die je kan checken, in de sub bedoel ik....
Ik heb om de werking van de sub te checken een cd-speler direkt middels stereo interlink op de sub aangesloten: deed het perfect, daarmee m.i. een defect aan de sub uitgesloten...

Sander.

Marvin

na even te hebben mee gelezen op het andere forum:

als je de pre-out van de marantz gebruikt dan werkt de normale speaker aansluiting niet meer.
die wordt uitgezet als je een pre-out gebruikt.
die sub zal je dus op de Rotel moeten aansluiten, net zoals je front speakers.
probeer voor de wetenschap eens een fronts speaker op de Marantz aan te sluiten met de Rotel op de pre-out.

ik acht de kans dat daar ook geen geluid uit komt zeer groot....!

Stadium III

Hij hoort de high level bij de luidsprekers aan te sluiten
Dit ivm dat als je het niet doet de versterker van de subwoofer wel eens moeilijk kan gaan doen

Bij rel wordt dit beschreven in de handleiding ik weet dit niet van BK

Verder als je de pre out gebruikt staat er volgens mij wel signiaal op de uitgangen van de speaker aansluitingen

Al bij al blijkt dat de subwoofer wel ok is en ik verdenk de reciever er ook niet van dat er iets mis mee is
Ik heb zelf ook wel eens gruwelijk lopen kloten met zon verhaal en dan bij mijnzelf

Ik heb toen alles gereset en goed aangesloten en geen signiaal via de pre out
Met instellingen in de reciever lopen vissen en toen kreeg ik wel geluid uit

Het zou wel eens kunnend an het LFE signiaal gemute is in de reciever

Maar mist Robert tijd heeft kan hij mij beter bellen zodat ik met hem wat stappen kan ondernemen zodat ik wat kan uitsluiten !

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op augustus 18, 2009, 10:31:09
Maar mist Robert tijd heeft kan hij mij beter bellen zodat ik met hem wat stappen kan ondernemen zodat ik wat kan uitsluiten !
Hoi Rob, misschien dat ik morgen tijd heb om jou te contacten, anders wordt het zaterdag of zondag. De komende dagen wordt ik geleefd door naasten en andere zaken die mijn aandacht behoeven.

Sander.

Stadium III

Ik hoor je wel !!! tot 10 uur in de avond is geen probleem

5.2.4

xander32

Na het raadplegen van de telefonische helpdesk (Rob - Stadium) en overleg met Ralf (RA Subs) is het probleem helder geworden. Zodra het probleem is opgelost zal ik deze hier neerzetten.

Sander.