advies speakers

Gestart door Marantz 81, augustus 17, 2009, 18:25:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Hallo

ik wil andere speakers  :-) wou eerst voor dls gaan ,maar er is zo weinig aanbod van en je betaald de hoofdprijs

nou wil ik voor 2 de hands hoogwaardige speakers gaan ,alleen met de oudere type,s is het moeilijk omdat het me niks zegt ben er niet bekend mee

ik hou van een natuurlijk en strak geluid

zelf zit ik aan deze merken te denken , Magnat , Jamo , focal

gewoon een zuil luidspreker met 25/28 mm tweeter en (1 of 2) 16 cm woofer

Stadium III

Neem Acoustic energy ,dynaudio mee !!!

Wat heb je uit te geven voor een setje
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

dynaudio heb ik wel eens gehoord bij een collega heel erg mooi ,maar waren speakers 4000 stuk  frusty


ik wil zo,n 400 euro uitgeven tot max 600

heb er geen haast mee wordt begin volgend jaar  :wink:

Marantz 81

dit zijn de speakers die ik voor de grap nog eens heb aangesloten ,bijzonder zijn ze niet maar klinken naar mijn mening weer beter als de kef,s die ik heb staan

klikkerdeklik

mahansz

twee vragen:
- hoe ziet je luisterruimte eruit (aantal m2 etc.?
- Wat zoek je in een speaker (bijv. veel laag, snel, analytisch)?

Daarnaast vraag ik mezelf iets af: waarom zou je naar die diameters zoeken? De grootte/diameter van de units maakt in mijn ogen geen klap uit, toch?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Marantz 81

6 breed bij 4,5 meter zolder kamer ,dak is geisoleerd ligt vloerbedekking houten vloer ,maar wordt later weer in een woonkamer met betonnen muren als ik een huis ga kopen ,weet dat acoustiek en grote en vorm van de kamer veel met het geluid doet ,maar in de basis gaat het er toch om hoe de speaker klinkt

ik vindt dat best moeilijk uit te leggen wat ik een speaker zoek ,denk met name analytisch

luister ook veel soorten muziek ,andrea bocelli ,celine dion ,phil collins ,dire straits, pinkfloyd ,dance ,trance

nee gaat ook niet zozeer om de diamter van de units ,maar zoek geen hele grote speakers ,zouden ook monitoren mogen zijn de diepe bassen geef ik niet om hoor liever echt een drumstel als het heel diep gaat


mahansz

Dan zou ik zeker ook naar Totems kijken (jajaja, die heb ik zelf ook, niet objectief dus)!
Niet om wat, maar gezien de eerste 5 bands/artiesten ligt de nadruk op de vocals / hoge tonen, wat rustigere muziek.. Totems produceren een erg natuurlijk, homogeen hoog en heeft een goede timing. Probeer eens een totem arro (2dehands wel te krijgen voor dit geld, even zoeken..). Als je wilt mag je wel een keer komen luisteren.

Anders is misschien de Linn Katan, meesterlijk goede speakers voor het geld (wel de nieuwe lijn nemen). Ik zag ze laatst weggaan voor €600 nieuw! (normaal €1200)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Marantz 81

erg mooie speakers met name die totem arro ,heb al informatie ,tests en over soort drivers zitten lezen erover das is toch wel wat ik zoek ,maar dan moet je het nog steeds horen  :wink:

zal wel contact opnemen binnekort via pm  :-)

mahansz

is prima hoor ,ik hoor het wel!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MadVillain

Er staan al een tijdje Audio Physic Step SLE Speakers op marktplaats te koop.
Dat moeten het kleinere broertje zijn van de Virgos wat ik heb. Volgens vele reviews moeten ze ook een lekker laag hebben.

http://link.marktplaats.nl/267024365

Marantz 81

ik had het al gezet in men topic bij sets van leden ,maar ik wil toch eerst proberen om de speakers die ik nu heb te verbeteren ,mocht ik het niet naar mijn zin krijgen ,hou ik het in mijn achterhoofd van je aanbod  :-)

MadVillain

Die van mij gaan niet in de verkoop :D

Of ik moet problemen krijgen met de onderbuurvrouw (houten vloer :( )

Marantz 81

ja dat heb ik hier ook ,klinkt heel erg door

Jeroen

Citaat van: mahansz op augustus 17, 2009, 19:45:33
Dan zou ik zeker ook naar Totems kijken (jajaja, die heb ik zelf ook, niet objectief dus)!
Niet om wat, maar gezien de eerste 5 bands/artiesten ligt de nadruk op de vocals / hoge tonen, wat rustigere muziek.. Totems produceren een erg natuurlijk, homogeen hoog en heeft een goede timing. Probeer eens een totem arro (2dehands wel te krijgen voor dit geld, even zoeken..). Als je wilt mag je wel een keer komen luisteren.

Hoi, waarom staat jouw set er nog niet op? Aangezien je een puike set hebt hoef je er niet voor te schamen (Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig :-D sorry).

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Vlearmoes

Ik heb hier nog een set KEF Calinda`s staan  :roll:

Niet meer de jongste   maar technisch 100% en erg goeie reviews
ik heb ze voorzien van een zwart/grijze (stonecole) monocoat parketlak en zwart doek
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v