Plasma Model PD4201E

Gestart door BartW, augustus 15, 2009, 19:20:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BartW

Beste Marantz gebruikers,

Mijn plasma scherm is 2 jaar oud en begon een half jaar geleden kuren te vertonen. Wanneer je de spanning op het toestel zet gaat deze in de stand by stand. (zoals het hoort) Vervolgens zet je de tv aan met afstandsbediening. Echter wanneer we de tv langer dan een paar dagen niet gebruiken moet je soms wel 8keer de tv aan en uitzetten voordat je bij inschakelen van de stand by er beeld komt. Sinds een vorige week krijgen we de tv helemaal niet meer aan de praat.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Wat het probleem vergroot is dat ik in Afrika woon waar geen Marantz dealers te vinden zijn. (ondanks Afrika zijn de gebruikersomstandigheden van de tv gelijk aan Nederland)

Alle tips zijn welkom!

Jan

Batterijen van de afstandsbediening zijn misschien leeg.

Stadium III

Pff ik neem aan dat je het toestel ook handmatig kunt aanzetten zonder een afstandbedining

Kan dit niet en je woont in afrika zou ik eens met marantz benelux contackt opnemen en kijken wat hun voorstellen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: BartW op augustus 15, 2009, 19:20:38
Wat het probleem vergroot is dat ik in Afrika woon waar geen Marantz dealers te vinden zijn. (ondanks Afrika zijn de gebruikersomstandigheden van de tv gelijk aan Nederland)

Alle tips zijn welkom!
Zelf ook 4 jaar in Afrika gewoond, en om te zeggen dat de gebruikersomstandigheden van de tv gelijk zijn aan die in  Nederland zou ik niet durven zeggen.

Zo zou ik nooit geen geld verwedden dat je een constante 230V krijgt. Daar zullen wel enorme schommelingen opzitten.
Nu ik denk niet dat dat de oorzaak van het probleem is. Mijn vermoeden gaat naar één of meerdere slechte soldeerpunten. zolang de TV in standbye staat krijgen bepaalde onderdelen spanning en stroom, beide zormgen voor warmte ontwikkeling, warmte doet metaal uitzetten. Door het wegnemen van die warmte krimpt het metaal, dus ook de soldeerpunten.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2