problemen marantz 6003 met schakelen tussen de cisco decoder en de ps3

Gestart door duopenotti, augustus 01, 2009, 23:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

duopenotti

Best marantz liefhebbers.

Sinds ongeveer 1 week ben ik in het bezit van een marantz 6003 receiver, een cisco HD decoder van ziggo en een PS3. De decoder en PS3 zijn mbv een HDMI kabel op de marantz aangesloten die het video signaal via een HDMI kabel doorgeeft aan de TV. De Tv is een samsung 6000 46 inch en als boxen dali ikon 6.
Als het werkt is het smullen.
Nu heb ik dagelijks problemen die zich met name voordoen bij het schakelen tussen de decoder en de PS3. De marantz lijkt dan ergens te blijven hangen met als gevolg geen beeld en af en toe wat geluid. Je ziet de boxen op het venster aan en uit flikkeren. Het kan een tijd goed gaan en dan ineens is het weer raak.
Wie kan mij vertellen waar het probleem zit?

Groet,
Eric

Stadium III

Ik neem aan dat je allebij de apparaten op een apparte ingang gezet hebt en dan dus met 1 kabel naar de tv

De instellingen voor HDMI staan op Enable

En zo nu en dan knippert hij en met welk apparaat is dat het meeste ?

Mij lijkt het zo dat het een kabelbreuk is of een los contackt

Ik heb hier een BD speler met hdmi doorverbonden en laast ook ff de dvd speler en wat ik ook doe altijd beeld en geluid !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ja ik denk ook aan een slechte kabel.

Probeer eens de kabel tussen de receiver en e plasma te vervangen.
Omdat je met beide inputs problemen hebt denk ik dat deze de meeste kans maakt stuk te zijn.

Je kan eventueel de kabel die tussen de PS3 en de receiver zit te wisselen met deze tussen receiver en plasma.

Je zou dan via de Cisco geen probleem mogen hebben.

Ik heb jaren problemen gehad met mijn DVD speler die via een 336€ kostende HDMI was aangesloten. Af en toe kreeg ik een volledeig scherm met sneeuw. Ik dacht aan een slecht contact. Maar toen ik na verloop van tijd, de DVD en receiver had vervangen en andere HDMI componenten had, bleek het wel de kabel te zijn. Nu die werd netjes omgeruild en sindsdien geen enkel probleem meer gehad.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

duopenotti

Bedankt voor jullie reactie.

Wellicht hebben jullie gelijk. Ik ga het eens uitproberen. Het gekke is dat als ik de hele boel reset door de stroom eraf te halen dat daarna alles het weer doet.
De kabels overigens zijn ook nieuw (van monster).
Gisteravond had ik ineens geen geluid meer en wel beeld. De boxen werden op de marantz niet meer getoond en de afkorting pcm bleef knipperen. Weten jullie wat dat betekent?
Op dit moment werkt alles weer prima. Het is net of hij last krijgt van statische electriciteit en zich gedurende het gebruik oplaadt waarna alleen de stroom eraf zorgt voor ontlading.

Stadium III

pfff het lijkt me ergens een fout eventueel ind e reciever te zitten

Ga er eens achterheen bij je dealer waar je hem gekcoht hebt als je eens een andere thuis mag proberen
Het lijkt me raar als de reciever een eigen leven gaat leiden waar ie wel en geen zin in heeft om weer te gaan geven !

ik denk een kabel breuk in de hdmi kabel
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

duopenotti

Ik vermoed nu ook dat het aan de hdmi kabel ligt.
Blijft gek dat het probleem zich voordoet als ik schakel tussen de 2 apparaten.
Ik heb nu weer hetzelfde probleem en zowel geen beeld als geluid en als ik de andere hdmi uitgang (is dus niet in gebruik) op de receiver selecteer dan heb ik geen probelemen met het geluid. Mag ik hieruit concluderen dat als de hdmi kabel van de receiver naar de tv niet goed is de receiver daardoor in de war raakt en zowel beeld als geluid problemen geeft?
Morgen maar de kabel ruilen. Als het probleem dan opgelost is zijn jullie de eerste die het weten!

Groet,
Eric

duopenotti

Ik denk dat ik mijn vorige reactie toch moet bijstellen.
Ik had zojuist dus geen beeld en geluid van beide apparaten over de marantz. Nu sluit ik de decoder rechtstsreeks op de tv aan en heb ik meteen prima beeld. De kabel lijkt dus wel in orde. Ik denk nu dat het toch de marantz zelf is. De vraag is nu of de marantz kapot is of dat er een instelling fout staat. Dat laatste betwijfel ik omdat hij het dan helemaal niet had moeten doen en dat is dus ook niet het geval.

Ik heb overigens ook uitgeprobeerd of het aan de aansluitingen van de marantz danwel de tv ligt maar dat gaf geen verbetering.

Stadium III

Ik zou je dealer eens raadplegen om een ander toestel te bemachigen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

Ik heb al een paar meegemaakt dat de HDMI van monster weleens problemen gaaf, bleek af en toe geen goeie verbinding te maken, misschien dat je eens met een andere hdmi kabel van een ander merk kunt proberen ?
Heb je allemaal monster kabel ? zo ja probeer eens van een ander merk.

duopenotti

Het lijkt erop dat het afhankelijk is van de volgorde waar ik de  apparaten aanzet. Nu zet ik eerst de tv aan, dan de receiver en als laatste de decoder of de ps3. De hdmi verbindingen zijn interactief en mogelijk gevoelig voor deze volgorde. Als ik tv kijk via de decoder en de ps3 aanzet voordat ik de input heb veranderd dan krijg ik storing.
Als ik eenmaal storing heb dan moet ik alles, dus zowel de tv, de receiver als de decoder danwel de ps3 uitzetten. Alleen dan is alles na het opstarten weer goed.
Hebben jullie ook hier ervaring mee of zou de volgorde van aan en uit zetten niks moeten uitmaken?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4