SR6001 vs. Pioneer Blu Ray aansluiten ...

Gestart door xander32, juli 25, 2009, 19:20:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Blu ray speler ... ik ben er nog niet uit: ik heb net de specs van mijn receiver bekeken: http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.ArchProd_Specs&cont=eu&bus=hf&prod_id=3662&type=avr&arch=1
Deze kan dus niet met een pcm signaal overweg.

Mijn idee was om (komende week) een Pioneer 51fd of een 320 te kopen en deze middels hdmi op de receiver aan te sluiten(en vervolgens een hdmi van de receiver - switch -  naar de plasma). Maar nu twijfel ik of dit de meest gelukkig verbinding zal zijn? Ik streef hierbij naar het max. aan audiokwaliteit en tevens een mooi beeld(met behulp van de huidige hardware). Dat is mijn tweede onduidelijkheid/vraag: heeft de beeldkwaliteit er onder te lijden door deze via de receiver naar de plasma te leiden?

 frusty :roll:  :?

Sander.

Stadium III

Mijn oude SR 7001 kon LPCM via hdmi door de reciever
Geluid werdt dan versterkt en beeld doorgegeven

Uhh ik heb de handleiding doorgekeken en je zult een speler moeten hebben die zelf onboard kan coderen
Dus Dolby true HD end onboard bewerkt en dan omzet naar PCM multichannel en doorgeeft via hdmi

Verder kan mijn DV 7001 ook geluid omzetten naar PCM meerkanaals en dat kon de SR 7001 ook doorgeven

Kijk er iig goed naar wat de nieuwe spelers kunnen weergeven via hun hdmi aansluiting !

Ik verwacht zelf geen problemen met de sr 6001 omdat deze HDMI 1.2 heeft en dus eigenlijk de informatie moet kunnen verwerken

Het is volgens mij al dat er via 1.1 al Multichannel PCM doorgegeven moet worden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op juli 25, 2009, 20:57:03
Mijn oude SR 7001 kon LPCM via hdmi door de reciever
Geluid werdt dan versterkt en beeld doorgegeven

Uhh ik heb de handleiding doorgekeken en je zult een speler moeten hebben die zelf onboard kan coderen
Dus Dolby true HD end onboard bewerkt en dan omzet naar PCM multichannel en doorgeeft via hdmi

Verder kan mijn DV 7001 ook geluid omzetten naar PCM meerkanaals en dat kon de SR 7001 ook doorgeven

Kijk er iig goed naar wat de nieuwe spelers kunnen weergeven via hun hdmi aansluiting !

Ik verwacht zelf geen problemen met de sr 6001 omdat deze HDMI 1.2 heeft en dus eigenlijk de informatie moet kunnen verwerken

Het is volgens mij al dat er via 1.1 al Multichannel PCM doorgegeven moet worden

Dank je, helder. Dan kan ik gerust voor een Pio 320 en verbinding middels hdmi gaan.


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op juli 25, 2009, 19:20:34
Blu ray speler ... ik ben er nog niet uit: ik heb net de specs van mijn receiver bekeken: http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.ArchProd_Specs&cont=eu&bus=hf&prod_id=3662&type=avr&arch=1
Deze kan dus niet met een pcm signaal overweg.



Waar baseer je dat op dat ie geen PCM aan kan? Volgens mij kan elke versterker dat, daarom wordt het niet eens meer genoemd.
Ik heb het als volgt gedaan met mijn SR 8001:
Panasonic BluRay BD60, die alle formaten intern kan decoderen, het signaal via HDMI als PCM laten uitsturen naar mijn Marantz SR 8001. Op deze manier heb je het beste beeld en de beschikking over alle (ook de nieuwe!) geluidsformaten. Mijn display (beamer) heb ik dan via HDMI-out met de Marantz verbonden. Werkt perfect.
Overigens heb ik ook de DVD-speler en Humax HD-ontvanger op deze wijze met de Marantz verbonden die dus als switch fungeert.

Stadium III

Hou er wel rekening mee dat als je het geluid om laat zetten naar LPCM dat je de nieuwe formaten niet hebt !

Ik heb met de SR 7001 ook een Sharp blu ray speler gehad die intern codeerde
Deze kon ook Dolby treu hd aan en zette deze om naar LPCM

Toen ik de SR 7002 kreeg en de nieuwe Sharp Blu ray speler kocht die wel alles aankan en kan doorgeven naar de 7002 merkte ik zeker een zeer groot verschil

Ik heb met de oude sharp speler ook op de 7002 gedraaid en de speler zelf laten beslissen wat ie doorgaf aan de reciever zoals ik nu ook doe en daarin merkte ik ook dat er geen dolby treu hd doorkwam en andere formaten ook niet
Alles weer naar LPCM

Dus als je een speler op een .001 aansluit kun je wel een grotere bandbreedte doorkrijgen via PCM maar heb je geen nieuw geluid !

Alles wordt omgezet en echt dolby treu hd of dts master zal de reciever toch de zwakste schakel zijn

Dit wil niet zeggen dat als je 1080P full hd beeld signiaal krijgt en een mooie LPCM multichannel mix hebt dat je zeker heerlijk kunt genieten !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

#5
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Bevestiging van hetgeen jullie al schreven.
Thx voor de reply - ik heb het weer helder:

Pioneer Blu Ray (BDP 320) >>> HDMI  (5.1 LPCM)>>> SR6001 (switch - video) >>> HDMI >>> plasma.

CiteerDit wil niet zeggen dat als je 1080P full hd beeld signiaal krijgt en een mooie LPCM multichannel mix hebt dat je zeker heerlijk kunt genieten !
Video gedeelte zal een enorme stap vooruit zijn t.o.v. mijn huidige Yamaha DV1700 middels scart en tevens verwacht ik dat het geluid ook beter zal zijn t.o.v. DV1700 middels digi interlink.

Sander.





Sander.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

#7
Citaat van: Stadium III op juli 25, 2009, 21:08:40
Hou er wel rekening mee dat als je het geluid om laat zetten naar LPCM dat je de nieuwe formaten niet hebt !



Dit klopt niet hoor

Je kunt in feite 3 situaties onderscheiden:

1. Receiver zonder HDMI-ingang: Blue Ray aansluiten via analoge 7.1 ingang om nw. formaten te kunnen beluisteren. Blu Ray speler moet dus alle decoders aan boord hebben.
2. Receiver met HDMI 1.1/1.2: Blu Ray aansluiten via HDMI en geluid uitsturen als PCM (i.p.v. bitstream) om nw. formaten te kunnen beluisteren. Blu Ray speler moet dus alle decoders aan boord hebben.
3. Receiver met HDMI 1.3 en decoders nw. formaten: Blu Ray aansluiten via HDMI en geluid uitsturen als bitstream om nw. formaten te kunnen beluisteren. Blu Ray speler hoeft dus niet alle decoders aan boord te hebben.


Ik hoor bij Cars bijv. wel degelijk een groot verschil tussen oud en nieuw geluidsformaat (DTS versus DTS HD-MA even uit m'n hoofd)

Stadium III

Klopt helemaal wat je beschreven hebt

versie 1.3 is helemaal up to date dus Full HDMI
Analoog is idd net als SACD dus kan ook maar dan gebruik je geen HDMI

De versie waar ik op doelde is dat je met HDMI 1.1 en 1.2 naar LPCM moet gaan omdat je geen Bitstream kunt versturen,zoals je ook al aangaf  :wink: :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Bij cars kan het zeker kloppen DTS en DTS master pakt ie de core van dts master en die is altijd nog groter als een standaard DTS mix

Ik merkte hier bij sommige zeer weinig verschil

Soms ook weer wel als ik de standaard LPCM 5.1 van disc pakte tegen de dolby treu HD

Dolby klinkt lekkerder
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

#10
Citaat van: Stadium III op juli 25, 2009, 21:20:58
Klopt helemaal wat je beschreven hebt

versie 1.3 is helemaal up to date dus Full HDMI
Analoog is idd net als SACD dus kan ook maar dan gebruik je geen HDMI

De versie waar ik op doelde is dat je met HDMI 1.1 en 1.2 naar LPCM moet gaan omdat je geen Bitstream kunt versturen,zoals je ook al aangaf  :wink: :-D

Ik heb dus HDMI 1.2 en heb het niet over die core. Ik schakel van DTS naar DTS HD-MA en hoor dan echt wel verschil. Ook bij I am Legend bijv.
Voor mij, met de SR 8001, geldt dus situatie 2  :-D

Stadium III

Jup 1.2 versie

Zou kunnen dat jou speler het anders aanpakt kwa geluid met mijn oude sharp weinig verschil iig

Nu met de nieuwe wel  :-D

Welke blu ray heb je nog meer liggen meschien dat ik hem ook heb wil ik wel eens gaan uittesten  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Citaat van: Stadium III op juli 25, 2009, 21:36:00
Jup 1.2 versie

Zou kunnen dat jou speler het anders aanpakt kwa geluid met mijn oude sharp weinig verschil iig

Nu met de nieuwe wel  :-D

Welke blu ray heb je nog meer liggen meschien dat ik hem ook heb wil ik wel eens gaan uittesten  :-D

Zal vanavond even een lijstje posten, het zijn er nog maar een stuk of 6
Kijk veelal films in AVCHD formaat, wel HD-beeld maar daarbij geen HD-geluid.

xander32

Een Pioneer BDP 320 en het nodige aansluitmateriaal van W&M Audio in bestelling.



Geen weg terug meer  :-D.


Sander.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4