PM-14 en CD-17

Gestart door SB_Marantz, juli 23, 2009, 20:50:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Deze versterker en cd speler werden binnen gebracht met het verzoek het e.e.a. te fatsoeneren aan de cd speler en de verlichting van de versterker te herstellen alsmede de driverboards aan te pakken.

De cd 17 zou een clock modificatie gehad hebben alleen het afgeleverde werk liet wat te wensen over bleek na inspectie.






Ik vertrouwde het niet en besloot de print er maar eens uit te halen.
Mijn vermoeden klopte:






Ik besloot de bekabeling maar te vervangen voor mooiere variant.














Toen was de PM-14 aan de beurt.
Even een lampje vervangen:







Kanaal demonteren en controleren:







Wordt vervolgd.  HB


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Zo dan, ff een lampje vervangen.....moet daar de hele zooi voor uit elkaar ?  :-o
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

 stupid

OI

Jaha erg goede vinding ook, toen Marantz met dit metertje kwam :gaap:

Is namelijk een heel erg goede V U meter bij extreme temperatuur schommelingen :lol:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

SB_Marantz

Dat metertje bestaat in feite al sinds 1956.
De functie is om de bias in te stellen.

Model 2 was de eerste uitgerust met dit niet bepaald nutteloze metertje.









In de 14 en 17 is het niets meer dan een temp metertje en in mijn optiek een ode aan de legendarische modellen 2 , 5 , 8 en 9.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

De APK van beide apparaten is uitgevoerd en zoals belooft zou ik de PM-14 uitgebreid testen.

Tijdens het belasten met een blokgolf op 4 Ohm met 2,2 uF parallel over de terminals gaf deze versterker geen krimp en zo hoort het.
Ook tijdens de handmatig uitgevoerde sweep bleek deze versterker lineair te zijn.
Kaarsrecht van 20 Hz tot 20 Khz.
Ik ben nog een stukje lager en hoger gegaan, niet dat het zin heeft, maar nu wilde ik dan ook de grenzen weten van deze versterker.

Foto's volgen.................
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WimPeu

Citaat van: SB_Marantz op juli 25, 2009, 11:58:19
De APK van beide apparaten is uitgevoerd en zoals belooft zou ik de PM-14 uitgebreid testen.

Tijdens het belasten met een blokgolf op 4 Ohm met 2,2 uF parallel over de terminals gaf deze versterker geen krimp en zo hoort het.
Ook tijdens de handmatig uitgevoerde sweep bleek deze versterker lineair te zijn.
Kaarsrecht van 20 Hz tot 20 Khz.
Ik ben nog een stukje lager en hoger gegaan, niet dat het zin heeft, maar nu wilde ik dan ook de grenzen weten van deze versterker.

Foto's volgen.................


Dit staat lijnrecht tegenover de bevindingen van Edwin. Vreemd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Meten is weten.

Ik heb deze versterker echt op zijn donder gegeven en ik kan er niets anders van maken dat het gewoon een goede versterker is die doet wat hij moet doen.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WimPeu

Ik twijfel niet aan jouw metingen hoor.
Edwin vertelde mij toen ik bij hem was het verhaal over de dip in de PM-14. Ik was wel enigzinds verrast over die constatering. Zelf heb ik totaal geen ervaring met de amp. Ben dus zowiezo wat dat betreft afhankelijk wat anderen zeggen,meten en horen.

Ik was gewoon even verrast. Ben benieuwd wat Edwin van de meting vindt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sire

Ik vind het fantastisch, goed werk SB!

Kom ik als leek in deze discussie gemengd... Kan het zijn dat de originele PM14 die dip kent? Deze PM14 zou namelijk gemodificeerd zijn. Het bleek dat de originele PM14 MKI niet stabiel genoeg was om moeilijke speakers aan te sturen en toen heeft Marantz de optie geboden om deze versterkers te laten modificeren naar een MKII KI. Dit aldus het verhaal van dealer Obbink in Winterswijk waar ie vandaan komt... Eén van de dingen die vervangen zou zijn, is de voedingsprint? Kan het dan toch zijn dat...?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

Paul

Citaat van: Sire op juli 26, 2009, 10:53:39
Ik vind het fantastisch, goed werk SB!

Kom ik als leek in deze discussie gemengd... Kan het zijn dat de originele PM14 die dip kent? Deze PM14 zou namelijk gemodificeerd zijn. Het bleek dat de originele PM14 MKI niet stabiel genoeg was om moeilijke speakers aan te sturen en toen heeft Marantz de optie geboden om deze versterkers te laten modificeren naar een MKII KI. Dit aldus het verhaal van dealer Obbink in Winterswijk waar ie vandaan komt... Eén van de dingen die vervangen zou zijn, is de voedingsprint? Kan het dan toch zijn dat...?
Idd wordt het dan een leuke discussie.
Of de standaard voeding is bij het ontwerp te licht bemeten, of de modificaties van Ken hebben dus duidelijk wel een meerwaarde iets waar de meningen nog wel eens over verschillen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#10
Persoonlijk geloof ik niet zo in de modificatie.
Bij dit model kon ik er ook geen spoor van terug vinden.



In de specs staat dat deze versterker zijn uitgangsvermogen verdubbeld bij impedantie halvering.
Dit ga ik nog even nameten.

100 @ 8 en 200 @ 4 Ohm zou het moeten zijn.



Dit gegeven klopt in ieder geval:


Frequency range
5 Hz - 60 kHz (+0,-1 dB)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

De discussie over stabiliteit van versterkers heb ik zojuist gesplitst. Deze discussie kan >>>hier<<< verder gevoerd worden!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Dennis E36

Citaat van: SB_Marantz op juli 26, 2009, 11:55:12
Persoonlijk geloof ik niet zo in de modificatie.
Bij dit model kon ik er ook geen spoor van terug vinden.



In de specs staat dat deze versterker zijn uitgangsvermogen verdubbeld bij impedantie halvering.
Dit ga ik nog even nameten.

100 @ 8 en 200 @ 4 Ohm zou het moeten zijn.



Dit gegeven klopt in ieder geval:


Frequency range
5 Hz - 60 kHz (+0,-1 dB)



Schop deze nog even omhoog :-D

Heb je de werkelijke vermogens nog nagemeten?

Edit: zie het al in het topic dat maurice geopend heeft.... redface
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

Citaat van: SB_Marantz op juli 25, 2009, 12:10:58
Meten is weten.

Ik heb deze versterker echt op zijn donder gegeven en ik kan er niets anders van maken dat het gewoon een goede versterker is die doet wat hij moet doen.  :wink:



Hallo Wilfred , dat is weer een tijd geleden dat jij op het forum was .


Op dit moment is één van de nieuwe leden op het forum een vergelijkingstest aan het doen bij hem thuis met zijn eigen PM14mk2 ki  en een geïntegreerde Accuphase  E-450 .
Deze persoon heeft de E-450 geleend voor 1 week bij de dealer voor een thuis demo te kunnen doen .

Misschien vind jij het interesant om deze topic ook te volgen , de verschillen tussen de Marantz en de Accuphase worden hier aangegeven .

Ga naar : Sets van leden
Klik op   : De set van LO
Ga naar  :  Pagina 6 , vanaf antwoord nr 80 vind de vergelijkings test plaats .



Groeten  EDWIN  B

ll0ll

Ik heb een duitse review tussen de PM16 en een Accuphase versterker (208, kan dat, bestaat die? Ik heb de review niet hier), ik was verrast te lezen dat die Marantz het van de Accuphase won.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen