Ik denk dat de DV7001 die ik inmiddels al een tijdje in bestelling heb staan uitmuntend zal presteren met cd's.
Veel beter dan de CD5001 en minstens op hetzelfde niveau als een SA7001, wellicht nog wel beter en wel om het volgende. De DV9600 werd altijd al geroemd om zijn uitmuntende eigenschappen als cd speler. Bij de DV7001 hebben ze exact hetzelfde audioboard uit de DV9600 genomen en die dus in de DV7001 gestopt. De DV7600, die ook al uitmuntend presteerde met cd's ( heb ik zelf mogen ondervinden) had 1 enkele voeding. De DV7001 krijgt net als de DV9600 gescheiden voedingssecties voor het audio en video deel. Het enige dat er aan de DV7001 minder is dan aan de DV9600, is dat er een ietwat goedkoper loopwerk is gebruikt ( logisch) en een iets goedkopere video-dac, maar er is wel weer faroudja DCDI de?nterlacing bij gekomen. De verwachting is dan ook dat de DV7001 nagenoeg dezelfde prestaties als een DV9600 gaat leveren, voor een ruime helft van de prijs.
De DV7001 heeft zelfs een CD Upsampling functie over de analoge uitgangen, waarbij de sampling rate wordt verdubbeld naar 88,2 of zelfs X 4 naar 176,4 khz. Bovendien is het een echte alles eter die elke disc probleemloos zou moeten slikken, daar waar de dv7600 nog wel eens wilde weigeren met sommige discs.
Marantz heeft vrijwel altijd de beste prijs-prestatieverhouding en met de DV7001 zou dit wel eens de beste prijs-prestatie verhouding ooit kunnen worden voor een dvd speler.
Onderschat deze "engineering marvel" dus niet !
( En nee ik werk niet bij de marketing afdeling van Marantz
)
Trouwens, ik heb de CD5001 van Marantz ook, dus ik zal ze wel gaan vergelijken zodra ik de DV7001 binnen heb, maar ik verwacht dat die niet veel heel zal laten van de CD5001...