surround probleem bij SR 5003

Gestart door speer, juli 08, 2009, 16:39:27

Vorige topic - Volgende topic

speer

Hallo,

Sinds enkele dagen krijg ik bij TV/FILM uitzendingen geen geluid meer door mijn centerspeaker(focal cc700).

Ook heb ik gemerkt dat de keuzemogelijkheden in de surroundmodus veranderd zijn.

Daar waar ik tot enkele dagen geleden nog kon kiezen uit :

PLII MOVIE/MUSIC/GAME   
NEO : 6 CINEMA/MUSIC 
CSII CINEMA/MONO

bij indicators voor gebruikte gecodeerde kanalen was enkel "L" en "R" zichtbaar maar had wel volledige surround(5.1)
Mijn PC is via HDMI aangesloten op de sr5003(input op dvd) en daar werken bovenstaande instellingen nog.

Nu kan ik kiezen uit :

M-CH 5.1/MOVIE/MUSIC
DOLBY VS
STEREO

gecodeerde kanalen L C R SL SR
geen geluid uit center en subw werkt niet

Hoogstwaarschijnlijk heb ik per ongeluk bepaalde instellingen veranderd via de afstandbediening.
Kan er iemand helpen of heeft er iemand tips hoe ik alles terug kan zetten zodat mijn center terug werkt?
Hopelijk heb ik voldoende info gegeven?

Groetjes speer

sattie

Misschien even de handleiding doorlezen ?
Of app resetten naar fabrieks instellingen, ben je wel meteen alles kwijt wat je hebt ingesteld.

Stadium III

Je kunt hem idd resetten

Je kunt ook eens kijken als de center nog op Yes staat

Hoe heb je verder alles ingesteld ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

kan het zijn dat je digitale tv pakket is uitgebreid, waardoor je een ander geluidsformaat mee krijgt?
echt digitaal, waar je dus minder van kan maken..
ze hebben de digitale tv nogal omgegooid tbv de nieuwe HD-zenders.
zelf heb er overigens geen last van, maar er gaan meer spookverhalen rond over de digitale-decoders voor de tv.

Marvin

bij indicators voor gebruikte gecodeerde kanalen was enkel "L" en "R" zichtbaar maar had wel volledige surround (5.1)

even ter verduidelijking, dat al je speakers geluid geven maakt het nog geen Dolby Digital 5.1.
dan moet dat echt in het scherm van de receiver worden aangegeven....

speer

Marvin, ik denk dat jij dicht bij de oorzaak van mijn probleem zit nl het digitale tv pakket.

Als ik films afspeel via Dvd of muziek beluister via Pc blijkt alles perfect te werken, enkel via de digitale Tv decoder werkt het niet meer zoals het moet, nl zonder center en subw.

Hiermee is mijn probleem natuurlijk niet opgelost en blijft het best wel lastig, want een filmpje of ander tv prog bekijken via de digitale decoder zonder dat de center en sub werken is best wel irritant.

Moesten er nog mensen zijn met gelijkaardige ervaringen en problemen, dan hoor ik graag jullie oplossingen voor dit euvel.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Marvin

is dat toevallig met de HD-zenders het geval en met de SD-zenders niet?
probeer eens het geluidsspoor van de tv te veranderen.
ik heb zo'n Samshit HD-decoder, daar is het het knopje "Alt" daarmee kan ik kiezen tussen tussen 2 of meerdere geluidssporen.

ik denk dat het in de decoder zit.

WimPeu

Hier exact het zelfde ' probleem'. Het schijnt niet anders te kunnen. Betreft natuurlijk alleen de nieuwe HD kanalen Ned 1,2 en 3. De rest is nog gewoon zoals het was.

Hier de thread op HTForum met meer mensen met die ervaring.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89188.150
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

het geluid van DD afhalen en instellen op dat wat er altijd stond.
dan heb je ook weer geluid van de tv, overigens is de Marvin op het HT-forum dezelfde Marvin als hier op het Marantz forum..  :-D

WimPeu

Je bedoelt in de decoder niet meer kiezen voor DD? Maar moet ik dan een aparte tulp aansluiting naar de SR aanleggen?
Ik heb nu het beeld en geluid via de HDMI.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: marvin op juli 08, 2009, 20:51:11

overigens is de Marvin op het HT-forum dezelfde Marvin als hier op het Marantz forum..  :-D

Dan quote ik jou even van het HTforum. :-D  Scheelt jou weer type werk!!

"het klinkt inderdaad iets anders dan bv Discovery, maar Eurosport bv klinkt ook weer anders.
en dan bedoel ik niet alleen dat het Engels talig is.... 

ze houden er hun eigen bewerking op na.
als je naar een filmpje kijkt op Film1-HD dan is dat, of dat lijkt het iig, gelijk aan de dvd-soundtrack.
maar dan is het bron materiaal ook 5.1, lijkt me.
de tour de france lijkt me gewoon een 2.0 bron waar hun een 5.1 signaal van maken.
eigenlijk hetzelfde als dolbyPL2 oid, alleen wordt het signaal nu als 5.1 verzonden en herkend de receiver dat.
het hoeft dus helemaal niet zo ontzettend 5.1 te zijn als dat het schermpje van de receiver aangeeft. "

WimPeu

Als je een Samsung decoder hebt moet je de het geluid in je decoder van digital out naar PCM zetten. Dan heb je gewoon weer de mogelijkheid van PLII ed, dus met je center en sub.

Marvin

Marvin

we moeten de zenders even de tijd geven om hun draai te vinden in het HD/geweld.
Film1HD was in het begin één grote ramp, die beschouw ik nu als één van de ´beste´ HD-zenders.
daar komt bij dat de meest gebruikte decoders ook al weer een paar jaar oud zijn, de volgende generatie zal het hoogswaarschijnlijk een stuk beter doen.

maar is dat suround probleem van de TS nu op gelost??

drees62