Marktplaats tip's?

Gestart door WimPeu, juni 28, 2009, 11:50:18

Vorige topic - Volgende topic

mahansz

Citaat van: ll0ll op januari 20, 2010, 09:10:41
Spannend, en 1850 is een scherpe prijs, mocht ie daarvoor weggaan. :)
er is recentelijk ook een derde persoon bijgekomen met bieden, dat maakt het een stuk interessanter natuurlijk. Als er maar 2 zijn, dan houdt er uiteindelijk eentje op, nu wordt dat verlengd door de derde bieder!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Citaat van: ll0ll op januari 20, 2010, 09:14:18
Ja, maar de vergelijking tussen de SA1 en CD7 tegenover de 3 type auto's die je noemt loopt wat mij betreft spaak. Ik heb zo even geen andere betere vergelijking (  :zzz: ) maar een CD7 is een cult-speler an sich, en opereert wat mij betreft alleen daarom al in z'n eigen (prijs)klasse. Een speler die ongeacht wat andere spelers doen (ook van andere merken) z'n waarde blijft houden. :)

da's omdat jij in die laatste fase zit  :schater: BMW puristen zullen toch ook zeggen dat de 3-serie 'a league of their own' is? Ikzelf heb de cd7 ook in mijn benchmark voor de sa-1 meegenomen...

ll0ll

Citaat van: mahansz op januari 20, 2010, 09:22:23
er is recentelijk ook een derde persoon bijgekomen met bieden, dat maakt het een stuk interessanter natuurlijk. Als er maar 2 zijn, dan houdt er uiteindelijk eentje op, nu wordt dat verlengd door de derde bieder!

Ik zag het ja. Wat ik altijd lastig vind, je moet ten eerste zeker weten dat ze serieus zijn en serieus blijven (dus ook 2 weken later zodra de 'rek' eruit is en je het bod accepteert), ten tweede moet je niet hebben dat ie bij je thuis toch minder wil geven.
Want, in het laatste geval, stel dat ie een bod heeft geplaatst van 2000, jij gaat akkoord, hij komt bij je langs dat ding afhalen maar wil toch max 1800 euro bieden. Dan ga jij niet akkoord, maar ben je wel je hoogste bieder kwijt. Dan maar hopen dat de bieder daaronder nog geinteresseerd is anders moet je dat ding weer opnieuw op marktplaats gooien en moet de bied-race weer helemaal van voor af aan.
Zulke dingen vind ik altijd lastig, hoewel ik het nooit heb meegemaakt hoor. Ben er altijd wel wat bang voor :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Citaat van: mahansz op januari 20, 2010, 09:25:08
da's omdat jij in die laatste fase zit  :schater: BMW puristen zullen toch ook zeggen dat de 3-serie 'a league of their own' is? Ikzelf heb de cd7 ook in mijn benchmark voor de sa-1 meegenomen...

lol, zo bekeken heb je wellicht een punt, alleen ben ik in dat geval geen BMW purist, maar erken ik ook dat de mercedes een buitengewoon goed ding is. En dat beide hun eigen waarde hebben ;)
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond

Citaat van: ll0ll op januari 20, 2010, 09:14:18
Ja, maar de vergelijking tussen de SA1 en CD7 tegenover de 3 type auto's die je noemt loopt wat mij betreft spaak. Ik heb zo even geen andere betere vergelijking (  :zzz: ) maar een CD7 is een cult-speler an sich, en opereert wat mij betreft alleen daarom al in z'n eigen (prijs)klasse. Een speler die ongeacht wat andere spelers doen (ook van andere merken) z'n waarde blijft houden. :)
Mmm, ik denk dat je zulke dingen alleen kunt zeggen van unieke zaken als bijvoorbeeld kunstwerken. Voor mij blijven het apparaten die muziek weergeven.
Aan de andere kant zijn er blijkbaar liefhebbers van deze apparaten die de apparaten an sich ook mooi vinden en daarvoor extra geld over hebben.

ll0ll

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 20, 2010, 09:27:50

Aan de andere kant zijn er blijkbaar liefhebbers van deze apparaten die de apparaten an sich ook mooi vinden en daarvoor extra geld over hebben.
Ja, dat bedoel ik. Wellicht eerder een Porsche GT en Ferrari Enzo verhaal. De prijzen van die 2 ga je ook niet aan elkaar hangen, maar bekijk je die zaken an sich met eigen prijzen.

mahansz

Citaat van: ll0ll op januari 20, 2010, 09:26:36
Ik zag het ja. Wat ik altijd lastig vind, je moet ten eerste zeker weten dat ze serieus zijn en serieus blijven (dus ook 2 weken later zodra de 'rek' eruit is en je het bod accepteert), ten tweede moet je niet hebben dat ie bij je thuis toch minder wil geven.
Want, in het laatste geval, stel dat ie een bod heeft geplaatst van 2000, jij gaat akkoord, hij komt bij je langs dat ding afhalen maar wil toch max 1800 euro bieden. Dan ga jij niet akkoord, maar ben je wel je hoogste bieder kwijt. Dan maar hopen dat de bieder daaronder nog geinteresseerd is anders moet je dat ding weer opnieuw op marktplaats gooien en moet de bied-race weer helemaal van voor af aan.
Zulke dingen vind ik altijd lastig, hoewel ik het nooit heb meegemaakt hoor. Ben er altijd wel wat bang voor :)
klopt, dat blijft lastig. Ikzelf heb het één keer meegemaakt (meer bieden en uiteindelijk minder willen betalen), ik was totaal overrompeld en ben akkoord gegaan.... daar heb ik dus wel van geleerd. Gewoon erg goed afspraken maken, liefst ook telefonisch spreken (zeker in dit geval), voordat een afspraak gepland wordt..

Mexicaanse Hond

Citaat van: mahansz op januari 20, 2010, 09:33:19
klopt, dat blijft lastig. Ikzelf heb het één keer meegemaakt (meer bieden en uiteindelijk minder willen betalen), ik was totaal overrompeld en ben akkoord gegaan.... daar heb ik dus wel van geleerd. Gewoon erg goed afspraken maken, liefst ook telefonisch spreken (zeker in dit geval), voordat een afspraak gepland wordt..
Zal ik je voor zaterdag maar even bellen dan?  :-D

ll0ll

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 20, 2010, 09:34:51
Zal ik je voor zaterdag maar even bellen dan?  :-D

Ga je ook nog voor die pm95? :)

Mexicaanse Hond

Citaat van: ll0ll op januari 20, 2010, 09:35:37
Ga je ook nog voor die pm95? :)
Nou, ik vind 40 euro voor een AB voorlopig wel weer genoeg.  :wink:
Het grote nadeel van de PM95 is dat 'ie niet zwart is. Al mijn andere apparatuur is zwart of bordeauxrood. Of ik moet op zoek gaan naar CD94LE of CD12LE...

mahansz

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 20, 2010, 09:34:51
Zal ik je voor zaterdag maar even bellen dan?  :-D

:schater: :schater:, ik voelde m al aankomen! De megafoon is genoeg hoor  :lol:

ll0ll

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 20, 2010, 09:40:20
Nou, ik vind 40 euro voor een AB voorlopig wel weer genoeg.  :wink:
Het grote nadeel van de PM95 is dat 'ie niet zwart is. Al mijn andere apparatuur is zwart of bordeauxrood. Of ik moet op zoek gaan naar CD94LE of CD12LE...

Ja, bonbon zit ook al met dat probleem, is op zoek naar een champagnekleurige CD14 omdat zijn versterker ook champagnekleurig is. Hoe ik dat zie, ik heb een zwarte versterker en heb daar altijd champagnekleurige cdspelers bij gehad (op die zwarte CD14 na). Ik vind het zwart van de versterker juist het champagne een diepere kleur geven. Ik zou daarom liever ook geen champagnekleurige versterker willen, 2 (of meer) van dezelfde kleur maakt het geheel 'vlakker' van kleur. Daarnaast vind ik dat elk apparaat wat z'n eigen functie heeft ook een eigen kleur mag hebben.
Maar dat is mijn mening, kan me goed voorstellen dat anderen een set in dezelfde kleur gewoon mooier vindt. :)

Een CD94LE bestaat overigens niet  clown1

Mexicaanse Hond

Citaat van: ll0ll op januari 20, 2010, 09:43:29

Een CD94LE bestaat overigens niet  clown1

Hoe heet de champagnekleurige CD94 dan?

ll0ll

Ik noemde 'em altijd jannie, naar de kat van de buren, maar officieel heet ie CD94 mkII :)

Mexicaanse Hond

Citaat van: ll0ll op januari 20, 2010, 09:47:30
Ik noemde 'em altijd jannie, naar de kat van de buren, maar officieel heet ie CD94 mkII :)
:schater: