Denon pma 1500 ae of de marantz pm 7003

Gestart door cheese, juni 22, 2009, 12:09:47

Vorige topic - Volgende topic

cheese

Hallo allemaal,

Ik kan een van deze versterkers kopen voor ongeveer dezelfde prijs....mijn hart gaat uit naar de pm 7003....maar als ik alles lees op het net zou de denon beter moeten zijn.

http://www.kieskeurig.nl/versterker/denon/pma-1500ae/196168

http://www.kieskeurig.nl/versterker/marantz/pm7003/236593/

Hebben jullie een idee als jullie naar de specs kijken welk in principe betere specs heeft?

gr Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

drees62

Die spec's zeggen toch helemaal niks? En kieskeurig al helemaal niet.
Gewoon weer luisteren is het devies!

Maar . . . . je had toch net een PM 7001 aangeschaft  :? :?

xander32

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=CB83CF5BDD2213ADC12575D700481221&product%5B%5D=94976A629F7E3FB7C12573440041A81E

Indien je gaat vergelijken op ratio kan je alleen maar de Denon kiezen(speelt in een andere klasse - zie ook gewicht, vermogen, nieuwprijs). Deze is aangaande (op)bouw en specificaties zelfs de 'grote broer' van de PM 70003, de 8003, de baas.

Echter betreft de Denon allicht een tweede hands(?) en gaat deze al enkele jaren mee (intro 2005).
Enne, het is geen Marantz.
De PM 7003 is van meer recente datum (intro 2008), hierbij zal het allicht om een nieuw apparaat gaan(?) en zal allicht visueel beter intergreren in jouw huidige set.

Indien ik de keuze had en een recente en nette gebruikte Denon tegen kwam, ging ik daar voor.
Wat ik begreep ging je vandaag ook nog luisteren naar de Denon - allicht zal die sessie het maken van een keuze vereenvoudigen  8-).

Sander.

cheese

Citaat van: drees62 op juni 22, 2009, 12:16:50
Die spec's zeggen toch helemaal niks? En kieskeurig al helemaal niet.
Gewoon weer luisteren is het devies!

Maar . . . . je had toch net een PM 7001 aangeschaft  :? :?

Ja klopt maar ik zoek een versterker die een power amp direct schakeling heeft zodat je hem heel makkelijk kan integreren in je ht omgeving.....de pm 7001 heeft zon knopje.....echter alleen op de achterzijd en dat is in mijn krappe kast waar hij moet komen niet echt handig......de versterkers waar ik nu naar kijk hebben die schakeling aan de voorzijde....

gr cheese
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Volgens mij kun je  de Denon kwa prijs en prestatie beter naast een Marantz PM-15S1 zetten. De marantz is maar €100,- duurder. En dan wist ik het wel. :kwijl:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

als je een beetje handig bent en het durft zou je ook de pm7001 kunnen openschroeven , en op de contactpunten van de schakelaar een  2x 8,0 mm draadje kunnen solderen en door je woonkamer trekken en een schakelaar naast de bank  :wink:

betere versterker is alleen maar mooi natuurlijk alleen zal de 7003 niet zoveel beter zijn denk ik

cheese

Citaat van: WimPeu op juni 22, 2009, 15:25:46
Volgens mij kun je  de Denon kwa prijs en prestatie beter naast een Marantz PM-15S1 zetten. De marantz is maar €100,- duurder. En dan wist ik het wel. :kwijl:

ik kan deze denon voor 450 euro kopen en daar koop ik geen pm-15s1 voor.....

gr cheese

WimPeu

Citaat van: cheese op juni 22, 2009, 15:44:29

ik kan deze denon voor 450 euro kopen en daar koop ik geen pm-15s1 voor.....

gr cheese

Ohh, ik zat naar de nieuwprijzen te kijken  redface. In dat geval zal de Denon wel een goede keus zijn. Mooie prijs voor zo'n ding hoor!! :yes:
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HAL9000

Als ik mijn mening mag geven.

Ik heb ooit een 1500R gehad ter service(reparatie).
Deze kraakte aan een kanaal soms, bleek een matig contact te zijn bij een van de warme spannings verdelers, beetje tin en niks meer aan de hand. echter stonden de voedings elko's bol, deze heb ik destijd vervangen met NIPPON, ik zou nu panasonic TSA nemen.

http://www.jdrvintage.nl/denon/Paginas/1500R.html

Denon scoorde beter met:
printen, dik en goed ontworpen.
componenten, vrij dure onderdelen zoals styro flex of polypropyleen
materiaal, alles is metaal.
bouw, dubbele transformator, echter waren de voedings elko's net wat te zwak.
klank, vrij neutraal. mooi open beeld en helder.

marantz scoort op alle punten minder,
printen, erg dun en koperbanen laten los bij hitte(staan vaak ook krommig)
componenten, net zo goed
materiaal, nu is de 7000 of 8000 vrij hoog in bouw lijn dus hier ook prima.
bouw, goedkoop, printjes en voeding krap.
klank, prima, helder iets warmer dan de denon. Echter kleurende speakers zoals B&W klinkt denon aangenamer.

Ik zou gewoon weg uit ervaring de  denon nu nemen, eventueel audiolab, of marantz Pm15S1
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

cheese

dank jullie en leuk om die foto's te zien.....gaat de denon worden.

gr cheese

cheese

Hallo ,

Ik heb vanmiddag de denon opgehaald en aangesloten.....en dat met dat knoppie aan de voorzijde om te schakelen tussen stereo en ht is erg handig.

Maar nu het allerbelangrijkste.....het geluid van deze versterker is echt mooi en wat ik zoek......veel detail en open klank.......en een mooi ruimtelijk stereo beeld met daarin de stemmen erg mooi klinkend......en het mooie is dat het allemaal niet vervelend word maar heerlijk rustig is om naar te luisteren.

ga nu lekker de rest van de avond luisteren.

gr cheese

cheese

foto's volgen morgen......zoals ik zij ga ik nu lekker luisteren.

gr cheese

WimPeu

Gefeliciteerd Kees. Veel luister plezier!! pompom
Je zal dit vanavond wel niet meer lezen. :-D

HAL9000

ja gefeliciteerd, is ook absoluut de betere keuze!
  :-D   HB
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marantz 81

gefeliciteerd met je nieuwe amp  :-D

veel luisterplezier  pompom