Bij de duurdere merken zoals de Denon AVC-A1XVA's en Onkyo 5000 is veel modulair opgebouwd, waarbij de Onkyo hierbij wel de kroon spant, daar bestaat alles uit kaarten en is dus vrij makkelijk te upgraden. Bij denon komen er ook vaak upgrades. Lexicon / Meridian en ander onbetaalbaar spul hebben dat ook. In de goedkope regionen hoef je dat niet te verwachten. Ik weet wel dat het enige verschil tussen een SR9200 en een SR9300 bij marantz de surround codecs waren. Daar is toen ook een software upgrade voor gekomen waarvoor je de receiver wel in moest leveren en die kostte volgens mij relatief weining. Wel jammer dat je dat niet zelf uit kunt voeren want bij Denon's AVR4306 kan je dat W?l zelf doen.
Mijn SR9600 biedt die mogelijkheid ook voor toekomstige upgrades. Maar het gaat er dan maar net om of de fabrikant niet meer wil verdienen door een nieuw model uit te brengen en soms is het ook technisch niet mogelijk. De interne processing in een SR9600 is een van de snelste op de markt met een dual 32 bits processor die meer berekenigen per soconde uit kan voeren dan alle SRXXXX voorgangers van Marantz bij elkaar opgeteld ( bij wijze van). Echter of Dolby HD en DTS HD beschikbaar zullen komen d.m.v. een software-update waag ik te betwijfelen al hoop ik er natuurlijk wel op !