Hallo Marantz liefhebbenden,
er werd mij in mijn pm8003 topic gevraagd naar wat voor cd`s ik luister ter referentie en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie daarvoor allemaal gebruiken.
De cd`s die ik doorgaans meeneem naar een luisterruimte zijn:
Quand tu Dors van Wende Snijders - deze plaat is ongelofelijk mooi helder opgenomen met name de vocalen. Ook de plaatsing en opname van de instrumenten is echt geweldig.
Ki van The Devin Townsend Project - nog een vrij recente plaat maar een met een geweldige productie en een ontzettend groot geluid. Deze plaat gebruik ik vooral om te kijken hoe goed speakers laag en midlaag reproduceren en daarnaast staat er een ontzettend "druk" danwel veelvragend nummer voor je speakers op.
Dan nog het Unplugged album van Eric Clapton voor acoustische intrumenten en gevoel.
En als laatste het Highway to Hell album van ACDC... Waarom? Omdat een vette gitaar nou eenmaal ook mooi een speaker uit moet kunnen komen. En voor rock en roll standaarden het redelijk is opgenomen.
(mocht dit topic eigenlijk in een ander deel van het forum moeten staan verplaats het dan maar
)
Ik hoor het wel
Vincent