sacd

Gestart door physic, februari 11, 2007, 21:42:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

physic

Beste marantz liefhebbers.Ik heb enkele weken dit forum gelezen en vind de omgang met elkaar erg goed in tegenstelling met sommige andere forums maar adt terzijde.
Mijn vraag is dan ook om een modificatie toe te passen in een sa11s1.Ik vind de speler geweldig maar denk dat een modificatie van de klok een verbetering is (denk aan tent labs).Zijn er mensen met ervaring van de speler met een modificatie.

Stadium III

kijk dat horen we graag dat mensen ons forum mooi vinden !!!

Door wie wil je hem laten modden ? van de medevoort ?

Veder kan ik weinig ervan zeggen ken de modifiactie niet en het apparaat heb ik verder nog nooit beluisterd

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

henk 93

2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G

physic

Beste henk,mooi dat er nog meer mensen in het bezit zijn van de sa11s1.Maar mijn vraag was of het geluidsbeeld er ook daadwerkelijk op vooruit gaat na een mod.En,als ik het laat doen,is het bij tentlabs in eindhoven.

henk 93

Ik heb voor de modificatie hier een gemodificeerde SA-11S1 gehad ook door Sound Evolution gemodificeerd.
Het verschil was zo groot met de standaard speler vandaar mijn mod. 8-).
Als je overweegt om de SA-11S1 ook te laten modificeren moet je eens contact op nemen met Sebastiaan de Vries van Sound Evolution.
2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G

SoundZ

#5
Voordat je gaat investeren in zo'n mod kan ik eenieder aanraden om het volgende artikel en de bijbehorende briefwisseling eens zorgvuldig te bestuderen. http://sound.westhost.com/cd-sacd-dvda.htm

Conclusie luidt: SACD is SuckD  :wink: (ieder zijn smaak, maar je mag mensen niet voor het lapje houden, vind ik)

Investeren in zo'n mod zou weleens kunnen neerkomen op het wegfilteren van grofweg alles boven 20 kHz; zo niet dan zou dat ook een behoorlijke verbetering kunnen geven. In het geval dat je SACD-speler ook DVD-Audio discs kan weergeven wil je dit laatste echter zeker niet. Omdat DVD-A in dat gebied werkelijk nog meerwaarde de bieden heeft.

WYWH

Welk artikel? Zie niet zo snel een linkje.

Maar ik begrijp niet helemaal wat een klok-mod te maken heeft een steile filtering boven de 20kHz?
Of is dat gerelateerd aan een mod in het analoge deel met andere caps etc.?

Woon je bij Guido in de buurt? Dan zou ik zeker adviseren het bij/door hem te laten doen.

Ik heb het zelf gedaan. Maar als je niet vertrouwd bent met een soldeerbout en/of angstig bent om een machine van duizenden euro's te slopen, moet je dat niet zelf doen ;-)

SoundZ

Sorry, link zelf vergeten. Is gecorrigeerd. Dit was 'em http://sound.westhost.com/cd-sacd-dvda.htm

Ik heb me niet in de mod verdiept. Had niet door dat het slechts een klok-mod was. Het leek mij logischer om te modden in de analoge sectie, daar ik verwachtte dat het kloksignaal van machine wel voldoende stabiel zou zijn.

Ook zie ik op de foto's van de mod van Henk 93 geen kristallen maar schakelingen die er alle schijn van hebben filters te zijn. Is er een link naar de beschrijving van de die mod?

WYWH

Ben zelf ook meer fan van DVD-A. Heb een schitterende opname van Chailly's opname van Mahler 2 in het Concertgebouw. Ik kom er regelmatig en als ik mijn ogen dicht doe, dan zit ik er weer met deze DVD-A. Met verschillende SACD die ik van bijv. Maris Janssons en Yakov Kreizberg heb van opnames in het Concertgebouw, waar ik nota bene de uitvoering zelf heb gehoord (live), mis ik dat gevoel.

WYWH

Kijk, dat is nog eens een nette modificatie!! (i.t.t. die Siltech meukmod in NicoWico's CD-12/DAC-12; sorry maar die mening blijf ik toegedaan). Zo te zien hebben ze de voeding gemod in een 'snellere' variant met kleinere elco's en hebben ze een actieve output stage gemaakt ipv de hdam sectie. Dat snap ik niet helemaal, want hdam's zijn echt niet slecht (discrete vorm van opamp bouw). Tevens wat gedaan aan de buffering, maar ik zie geen peperdure mkp's, maar gewoon elco's. Dat is dan wel weer jammer. Kortom, ze hebben een eigen filosofie m.b.t. de I/V stage toegepast, terwijl het HDAM principe al erg mooi is. Zie ook geen klokmod!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

henk 93

2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G

Maurice

Citaat van: henk 93 op november 18, 2007, 21:21:51
Hoe bedoel je :? :? :?
Dat zijn voor de mod gebruikte elco's, S.B. gebruikt ze zelf ook graag ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WYWH

Ik ook :wav:
Optimale prijs - kwaliteit verhouding.

Gouden Kabeltjes

Hoi,

Ik heb afgelopen april mijn SA-15S1 laten modificeren door Sound Evolution, met alle mogelijke opties: Tentlabs klok, additionele gescheiden voedingen voor de verschillende componenten in de speler en een 'custom SE' eindtrap.

Ik ben erg tevreden met het resultaat, zowel geluidskwaliteit verbetering als netheid en kwaliteit van het uitgevoerde werk.

Ik zou zeker eens met Sebastiaan de Vries contact opnemen, al was het maar om te horen wat zijn visie is op het modden van een SA-11.

Groeten,

Stefan
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria