Vraagje aan de real Audyssey kenners;
ik ben hier, lang geleden trouwens, nog eens aan het spelen geweest met mijn settings op de SR5004.
Gewoon wat zitten switchen tussen de verschillende EQ-modes e.d.
Ik heb de laatste maanden altijd al met Audyssey op al mijn bronnen beluisterd.
Dyn.Vol op OFF, MultiEQ op ON. Het enige wat ik er verder nog op aangepast heb is met de dB-meter hier en daar de spl wat bij-getuned.
Vreemd is nu dat ik voor normaal stereo geluid opmerk dat als ik de EQ-functie gewoon uitzet, .... het eigenlijk wel beter klinkt dan in eender welke Audyssey setting.
Het klinkt ook gewoon iets luider ... de set lijkt gewoon meer, hoe zal ik het zeggen .... meer "OEMF" te hebben, gewoon meer "smack in the face" geluid. Alsof de dynamiek zijn vrije gang kan gaan en volledig ontketend is.
Mijn vraag is nu ... wat doet de SR nog als de EQ-functie op OFF staat, worden de delay, afstandsmetingen dan nog toegepast ? .... of heb ik toch ooit eens een niet zo goede inmeting uitgevoerd destijds ...
Ik moet er wel nog bijvoegen dat als ik mijn MultiEQ settings na check in het menu er eigenlijk niet zo veel EQ aanpassingen uitgevoerd werden. Enkel in het hoog een klein beetje bij, de rest blijft eigenlijk wel héél erg flat. Zouden mijn Klipsh RF-7 speakers daar voor iets tussen kunnen zitten.
Er moet een verschil zijn want ik hoor duidelijk klankverschil tussen EQ off en Source/Pure Direct.
Ik ben aan het twijfelen geslagen ... en in de manual vind ik er ook al niks over ... gewoon dat EQ-off de EQ functies gewoon uitschakeld ...