Citaat van: Perfect_audio op augustus 01, 2011, 20:44:56
Dus laten staan zo en eens rustig gaan luisteren, muziek, film, enz.
Laat dan nog eens horen hoe je het vindt.
ron
Inmiddels een dag of 10 verder en ik kan alleen maar zeggen dat de SR 8001 met ingeregelde Audyssey nog beter klinkt dan zonder. Vooral het laag en de surroundbubble zijn flink beter geworden. Wel heb ik handmatig enige aanpassingen doorgevoerd om het helemaal naar mijn wens te krijgen.
Als eerste vond ik de center wat te hard afgeregeld, dit heb ik met de db-meter gelijk gezet aan de fronts (er moest 2 db af). Ook zag ik dat RV +1,5 db had gekregen ten opzichte van LV. Waarom is mij niet duidelijk en de db-meter gaf dat het 1,0 teveel was. Ook dat heb ik gecorrigeerd, zodat de fronts en center nu exact op hetzelfde db-level staan.
Afstanden heb ik laten staan, kloppen aardig en is immers correctie van tijd. Ondanks dat sub volgens Audyssey ruim een meter verder staat dan in werkelijkheid.
Verder heb ik de speakers op small gezet, Audyssey vond dat large beter was. Maar gezien de afvalpunten van mijn center en rears heb ik gekozen voor small en de cross-over op 80 Hz.
Dit alles gaf al een mooi homogeen geluidsbeeld met één minpunt. Teveel hoog waardoor het toch weer vermoeiend werd om lang naar de set te luisteren. Ben wel bezig geweest met het maken van een eigen preset, maar dan ervaar je al vrij snel dat het plaatje niet meer klopt. Vreemd maar waar.
Uiteindelijk nog eens de andere Audyssey-standen geprobeerd en . . . . . caramba
Ik heb Audyssey dus ingesteld op "Front". Volgens de handleiding maakt deze functie de eigenschappen van iedere luidspreker gelijk aan die van de voorluidsprekers. En dat is dus bij mij de oplossing!
Een mooi homogeen geluid met een surroundbubble die ik tot nu toe niet had en droog laag met veel druk. Hieronder laat ik voor de liefhebber (en Ron) nog even zien wat de meting per frequentie precies doet bij mij. Wel jammer dat je niet kunt zien wat de wijzigingen voor de sub zijn.
Je ziet dus dat het (voor mijn smaak teveel aan) hoog met name door de center en surrounds werd weergegeven. In de stand "Front" is dit dus aangepast aan de Usher's en is het heel aangenaam om naar te luisteren!
Zelfs deze versie van Audyssey (MultEQ), die dus ook de subwoofer meeneemt in de metingen doet bij mij veel goeds. Zoveel zelfs dat het aan blijft staan.