Vannacht heb ik in alle rust de mic aangesloten op de Onkyo en adsy het werk laten doen ,bij de eerste poging zag adsy de sub niet dus heb ik voor de tweede poging eerst de gain vd sub op de helft gezet ipv 1/6 ,toen zag adsy de sub wel
en werden alle 5 speakers op 40Hz gezet .
Luisteren :
Damn! dit klinkt toch veel lekkerder ,de dynamic EQ staat aan want het is immers middernacht (3:00) en de volume staat zacht ,het resulteert in een aangenaam volle weergave waarbij het mij opvalt dat wanneer het volume hoger gaat ( mijn vrouw kwam om ca 3:45 toch even naar beneden om te vragen waar ik mee bezig was
) .....dus wanneer het volume omhoog gaat neemt de werking van dyn EQ geleidelijk aan af ,erg prettig dus en ik ben vanaf nu ook geneigd om pure audio niet zo snel aan te zetten .
Ook heb ik nog een BD met DTS-HD Master bekeken en uiteraard beluisterd ,daarbij heb ik nu toch meer het gevoel dat het geluid vrijer is ,dus niet zoals voorheen het geluid uit de afzonderlijke speaker komt .
Ik moet nog wel wennen aan het feit dat de rear speakers wat luider staan dan voorheen ,die had ik eerst zo ingesteld (handmatig) dat ze een lichte aanvullende functie hebben ,dit vanwege de gedachte dat ze te beperkt waren tov de fronts .........achteraf blijken de Jamo's toch heel wat meer in hun mars te hebben
......het is nu eenmaal een merk die ondergewaardeerd en zo ook vaak onderschat word .
Uiteindelijk zal ik nog een meting gaan doen want de crossover van de sub stond op 60Hz ipv 150Hz of het LFE ingang ,maar aan de andere kant wil ik ook nog met de R.A.B.O.S van de Infinity aan de gang want ik verwacht dat die meer met de sub kan doen dan de ADSY .
Word vervolgd .