Citaat van: Perfect_audio op augustus 01, 2011, 20:44:56
Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 17:52:55
Citaat van: Vlearmoes op augustus 01, 2011, 17:43:19
Andrè
Als jij je speakers eens handmatig hoger zet (cross-over) misschien dat het ten goede komt ??
net als hier.
Ik wil juist Audyssey proberen, dus niks handmatig
Heb net de eerste resultaten binnen
Zag in de gauwigheid al wel dat mijn bult bij 37 Hz (staande golffffffff) netjes wordt gecorrigeerd
Alleen nog maar gemeten, nog niet geluisterd, maar doe het vanavond denk ik nog een keer. Mijn front links staat nl. op +7,5 en de center op -2 dB. Heeft te maken met de (on-) gevoeligheid van de Usher's, 85 dB terwijl de Focals juist een hoog rendement hebben.
Hoe krijg ik FL op 0 dB in Audyssey. Moet ik dan eerst alles manual op 0 dB zetten en dan opnieuw meten?
Waarom zou je dat willen? Zoals je al zelf schreef Ik wil juist Audyssey proberen, dus niks handmatig
De staande golf is weg, dus dat is al een hele verbetering.
Dus laten staan zo en eens rustig gaan luisteren, muziek, film, enz.
Laat dan nog eens horen hoe je het vindt.
ron
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je op FL moest beginnen, ook met Audyssey.
Zal nog wel de ingeslepen "wijsheid" zijn van het handmatig instellen
Maar de 2e meting geeft inderdaad dezelfde waarden, ook nadat ik eerst alles manual op 0 had gezet.
Zag wel dat hij al mijn speakers als large herkent, ik neem aan dat ik dit wel kan/mag wijzigen?
Ook heb ik de sub iets verder opengedraaid nu die staande golf is verdwenen.
Eerste indrukken: meer detail, (veel) grotere surroundbubble, strakker laag maar ook wel meer hoog.
Idd maar eens een tijdje zo luisteren, ben tot nu toe zeker niet teleurgesteld in Audyssey, ookal is het de "poormans" uitvoering (MultEQ)
Heeft denk ik ook te maken met de akoestische aanpassingen in mijn luisterruimte en de zijdezachte BE-tweeters van Usher!
Zal 's kijken of ik vanavond nog een grafiekje van de verschillende metingen kan plaatsen.