Luidsprekers matchen met Marantz

Gestart door PM95, oktober 05, 2005, 13:04:11

Vorige topic - Volgende topic

Stadium III

Citaat van: mahansz op juni 16, 2007, 10:41:28
CiteerIemand ervaringen met Totem trouwens? Onlangs was ik bij de importeur (ook electronica-boer) en daar stond net een set Totems in te spelen... de kleinste, en die klonken bere-goed.

morgen weet ik het! dan staan er namelijk een paar Totem Arro's bij mij in de kamer... kan niet wachten  pompom

Zeer leuke speakers gefeliciteerd ermee  :-D clown1

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mahansz

thanx! foto's volgen uiteraard, want:  TTIWWP
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

ALO ALO Mahanz

van harte met je nieuwe baby's  :wink:

heel mooie speakers die totems ( helemaal mijn ding) audiofiel he!!!

laat je wel weten hoe ze het doen met die pm17mk2

grtz  mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

daar ben ik idd nog het meest benieuwd naar! maar 'k laat het wel ff weten hier

mahansz

en aiaiai, wat een geluid komt er uit de totems :-o! op dit moment mark knopfler zoals ik m nog nooit gehoord heb (en ik heb m vaak geluisterd hoor :-D). Er gaat bij mij een klein wereldje open hoor..... wat een muzikaliteit zit er in die dingen!
De pm-17 heeft er trouwens geen moeite mee hoor, kan ze prima aansturen. Het rendement is wat lager dan ik gewend ben, maar vormt geen probleem.
Zeker een aanrader om eens een keer naar Totems te luisteren!

ps. foto's duurt even, m'n camera ligt bij de dealer (gelukkig onder garantie)

HKu

Citaat van: mars op juni 15, 2007, 08:23:28
Citaat van: HKu op mei 29, 2007, 15:06:21
Citaat van: Nicolas op oktober 05, 2005, 17:46:32
Marantz (de goedkopere sets) werden vroeger soms samen met Castle (de goedkopere sets :)) boxen verkocht.  Hoe goed die match is weet ik niet.  Tegenwoordig vind je geen goedkopere (enkele honderden ?) volwaardige stereospeakers van Castle meer m.i.

Edit: Een zekere Theo is me momenteel van het tegenovergestelde aan het overtuigen adhv nieuwe Castle zuiltjes die laag geprijsd zouden zijn :).

Edit: nuja 1350 pond... waar ik het over had was een champagne componentensysteem van Marantz dat samen met een set Castle boxen (in de aanbieding) nog niet zo veel kostte.  Goedkope Marantz met goedkope Castle lijkt dus te matchen (het klinkt niet slecht!).

Helaas is Castle intussen over de kop...

murgen

castle is niet over de kop!!!!!!!!!

grtz  mars

http://www.skiptonweb.co.uk/message_board/reply.asp?thread=46513

http://www.viertron.nl/Castle%20Acoustics.htm

Volgens de importeur wel...

http://www.businessesforsale.com/ft/a399490.aspx

En de firma staat te koop. Helaas.

MadVillain

Eindelijk weer internet na meer dan 3 maanden afgesloten te zijn van de digitale buitenwereldb.

iemand bekend met de combinatie PM17 met de B&W 805s?

mahansz

'k heb een keer de 804 op een pm17mkIII gehoord, klonk erg goed en (tot mijn verbazing) had de pm17 m nog goed onder controle. De 805 moet dus geen probleem zijn, daarbij is B&W met Marantz nooit een mismatch (voor zover ik weet).........maar Totem matched natuurlijk beter   :lol:

MadVillain

thanks! Over een 3 weken heb ik namelijk de 805s. Alleen heb ik ze jammer genoeg niet met mijn versterker gehoord.
Maar op een arcam voor/eindcombi klonk het echt subliem!

mahansz

aha, je hebt ze al gekocht! gefeliciteerd ermee,  pompom

Maurice

Citaat van: MadVillain op juli 16, 2007, 14:30:45
thanks! Over een 3 weken heb ik namelijk de 805s. Alleen heb ik ze jammer genoeg niet met mijn versterker gehoord.
Op een Marantz zal de 805 warmer klinken dan op een Arcam. Verder moet het volgens mij wel goed gaan1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: MadVillain op juli 16, 2007, 14:30:45

Komt zeker goed gefeliciteerd ermee pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ll0ll

M'n collega wil graag een nieuwe versterker aanschaffen. Onlangs heeft hij mission m34i zuilspeakers gekocht, en komt erachter dat z'n ouwe yamaha (ik weet niet welk type) het niet trekt.

Hij zit te denken aan of een pm80 (mkII) van maximaal 150 euro, of bij raf een pm4001 in de aanbieding voor 199.

De pm80 is qua klank een mooie versterker, en het uiterlijk spreekt hem aan. De pm4001 is nieuw wat natuurlijk ook weer z'n voordelen heeft.

Alleen heeft m'n collega twijfels bij het aantal wattage van de pm4001. Deze levert namelijk 2x30watt bij 8 ohm.
Ik heb een pm80 mkII gehad, en weet dat die versterker 2x25 watt klasse A levert.
Belangrijk, hij houdt er wel van z'n muziek hard te spelen. Hij wil er graag 'middenin zitten'.
Z'n budget is 200 euro.

De specs van de pm80 heb ik zo niet voorradig, de specs van de speakers en pm4001 heb ik hieronder staan.

Heeft iemand tips of adviezen mbt deze keuze?

Thx alvast! :-D

specs m34i speakers:
Enclosure type 2-way reflex loaded
Frequency Response (+/- 3dB) 44Hz-20kHz
Sensitivity (SPL/M @ 2.83V) 92dB
Cabinet Volume 35.7l
Impedance 8 Ohms compatible
Recommended Amplifier 25-150W
http://www.mission.co.uk/model.php?model_id=35&range_id=5&type_id=2

specs pm4001 versterker:
Power Output (8/4 Ohm RMS) 40 Watt 
Frequency Range 10 - 30000 Hz 
Total Harmonic Distortion(THD) 0.005 % 
Damping Factor 80 
Input Sensitivity MM/MC 2.5 mV 47 KOhm 
Input Sensitivity High Level 150 mV 
Signal to Noise High Level 105 dB 
Channel Separation 80 dB 
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.ProdSpecs&cont=eu&bus=hf&prod_id=3519&type=amp&series=comp

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

maurantz

Ik heb ook ooit een PM80 nw. gekocht mooie versterker
PM80:2 maal 100w bij 8ohm,25w klasseA,belastbaar met lage impedantie levert 230w din aan 2ohm,dempingsfactor150,13,5kg
nog meer gegevens nodig?
trouwens is lees wel regelmatig dat de PM80 vaak defect raakt.
De stk module o.i.d.

mars

gevoelig speakertje wel die mission , daar kan je veel versterkers aan hangen met een redelijk resultaat

mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun