Citaat van: renes59 op januari 03, 2010, 09:53:59
Of ik dat kan weet ik niet en jij zult het vast niet met mij eens zijn. Vanaf +/- 1983 tot ergens in de 90er jaren hebben ze muziek gemaakt die veel mensen aansprak. Maar vanaf die tijd is er niet veel nieuws meer bijgekomen.Het werd een mega stadion band met veel aanhangers maar dat wil niet zeggen dat ze goede muziek maakten. Ik vind van niet, soms vind ik ze gewoon irritant en zeker niet boeiend. Je weet van te voren wat het gaat worden, een goed doordacht concept. Maar goede muziek?, nee. Ze hebben veel speeltijd op de muziekzenders vandaar ook dat ze worden verkozen tot beste band. De jeugd kent ook niet veel anders dan U2.
Als ik mijn dochters muziek laat horen van bv the Who dan zeggen ze: héé daar is wat aan de hand, daar gebeurt wat.
Het zal niet verduidelijken waarom ik U2 overschat vind. Het geeft wel een het gevoel weer als ik U2 hoor of zie, ik vind ze vervelend en zo vele met mij.
ieder heeft recht op z'n mening en daar heb ik geen probleem mee maar wat je nu schrijft is een heel gemakkelijke wijze om een band, de muziek en de prestaties te kleineren.
U2 is een band die NIET gekozen heeft om gedurende de laatste 25 jaar telkens dezelfde muziek te maken.
Ze konden makkelijk zoals bijv. de Rolling Stones telkens met dezelfde muziek komen en zo op 'save' spelen. (waarbij ik overigens niet slecht spreek over de Stones).
Ik ben ook geen 'blinde' fan die van alles hou dat U2 heeft uitgebracht.
Ikzelf spreek van de periode VOOR 'Rattle and Hum' en de periode erna.
VOOR 'Rattle and Hum' is voor mij de 'rock' periode waarbij een groep jongeren hun mening vertelt, het onrect uitschreeuwt in de wereld.
NA 'Rattle and Hum' waren ze opeens DE band en wat doen ze dan? Ze experimenteren, gaan disco gebruiken, synthesizers en meer! Gewaagd? Zeker! en voor mij dus niet de meest geslaagde periode.
Als ik naar U2 luister komen de '90s cd's amper in de cd-speler.
Maar dan zeggen dat er niks 'nieuw' meer komt is gewoon een tekort aan kennis, sry.
Ook de 'verbeter de wereld'-houding van Bono is niet altijd mijn ding maar bezie het's anders...er zijn artiesten genoeg die NIKS doen en gewoon autootjes, huizen en boten verzamelen....is dat dan beter...om over na te denken, niet?
Qua stadions? Tja, ik begrijp echt niet hoe sterk zijn op het podium negatief kan worden beschouwd?
Ze weten beide te combineren en dat gebeurt echt niet veel! Vele groepen en artiesten zijn schitterend op het podium maar hun muziek is beetje...klote...of ze spelen half of volledig playback.
U2 niet....en als Bono een slechte 'stem'dag heeft 'hoor' je het.
Gelukkig is U2 één van de oudere bands waarbij LIVE spelen belangrijk is/was en de fans kunnen leven met de LIVE tekortkomingen, een valse noot of een schrale stem.
zoals reeds eerder gezegd, ieder heeft z'n recht op mening maar ik vind wel dat je je mening beter moet onderbouwen en ik dien je graag van repliek.