Nadat een collega forumlid (zie een paar posts terug) bij mij was geweest met zijn kabels en dit (ondanks mijn sceptische houding) toch wel een positief resultaat gaf, ben ik op zoek gegaan naar dit 'soort' kabels. In eerste instantie richt ik mij op de interlink tussen versterker en sacd-speler. De gehoorde interlink was een piccolo van crystal cable.
De kabel is flinterdun en bestaat uit een legering van zilver en goud, maar presteerd beduidend beter dan mijn zelf gemaakte interlink van neutrik plug met van den hul C5 kabel.
Echter een lange speurtocht op internet leverde niets concreets op. Dus dan maar zoeken op zilveren of verzilverde kabels zoeken. Hierop kwam ik terecht op de site van
nonocables.com.
Na wat vragen gesteld te hebben aan NoNo cables (Arjen de Boer) ben ik in den wagen gestegen en naar het hoge Noorden gereden. Tijdens mijn bezoek legde Arjen uit waarom hij tot deze werkzaamheden is gekomen en wat hij zoal doet. Hij raadde mij aan om zijn koper met zilver kabel te nemen (Op de site: de interlink van Cu/Ag met furutech 126g) Zie foto:
Ik heb deze (met de goudkleurige pluggen) aangeschaft en met verbazing heb ik zitten luisteren.
Als eerste een cd van Yello (Baby) opgezet en daarna Roger Waters (amused to death), deze laatste cd is opgenomen met Q-sound (zie wikipedia) en inderdaad de stemmen waren naast mij te horen, het hondje blafte achter mij.....zo had ik het alleen bij Fritz gehoord!
Het geluid komt meer los van de speakers en dat niet alleen, ik had (vond ik) eigenlijk wel al een aardig geluid, het kwam nu als totaalbeeld een stuk breder en hoger op mij af! Daarnaast leek het net of er een vitrage voor de speakers werd weggehaald, waardoor het geluidsbeeld zuiverder in het hoog en strakker qua bas klinkt! Ik heb wel 20 keer mijn eigen kabel teruggeplaatst, maar iedere keer hoorde ik het hiervoor geschreven verschil terug. Hoe dit komt? Het interesseert mij totaal niet, ik geniet met volle teugen weer met het opzetten van mijn cd-collectie die daardoor als nieuw klinkt!
Kortom dit was een zeer geslaagde upgrade!