Set van Edwinvh

Gestart door edwinvh, april 12, 2009, 00:25:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

149.99 bij de Paradigit :)

En die focals blijven mooie speakers!

edwinvh

Ik wist niet dat ze daar ook al zo goedkoop waren.
Maar ik heb hem ook voor die prijs.
Ik heb hem bij Divxplayer.nl gehaald. Daar komen al mijn mediaplayers vandaan.
Vanacht is hij ingesteld op de nassen en gaat straks op de Marantz.

Marantz 81

echt hele mooie speakers  notworthy

geweldig is dat altijd je nieuwe spullen ophalen ,lekker uitpakken plaatsen en genieten  :kwijl: :yes:

xander32

Prachtige set joh!
Zowel de 'losse onderdelen' als het totaal plaatje.

Waar ik wel benieuwd naar ben: waarom heb je gekozen voor de 826V? Heb je ook de andere zuilen uit de 800-serie gehoord? Zo ja: waarom is de keuze dan op de 826 gevallen?
Is niets mis met de 826 hoor, prachtige speakers, maar ik ben alleen erg benieuwd naar jouw ervaringen en afwegingen.


Sander.

Totofan

Dat zijn hele mooie speakers  :kwijl:, veel luister plezier :yes:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

edwinvh

Citaat van: xander32 op mei 09, 2009, 15:38:09
Prachtige set joh!
Zowel de 'losse onderdelen' als het totaal plaatje.

Waar ik wel benieuwd naar ben: waarom heb je gekozen voor de 826V? Heb je ook de andere zuilen uit de 800-serie gehoord? Zo ja: waarom is de keuze dan op de 826 gevallen?
Is niets mis met de 826 hoor, prachtige speakers, maar ik ben alleen erg benieuwd naar jouw ervaringen en afwegingen.


Sander.
De redenen dat ik de 826 heb genomen is omdat mijn huiskamer bijna 40 vierkante meter is.
Eerst wou ik de 836 maar die vond ik net te hoog (in cm).
Ook heb ik het verschil gehoord tussen de V versie en de W versie.
Op sommige nummers vond ik de W mooi en andere nummers de V.
Maar omdat ik meer films kijk dan muziek, heb ik voor de V gekozen.
Met films vond ik deze persoonlijk mooier klinken.
Ook wat ik heel belangrijk vond is omdat er een center bij kwam en die is alleen in de V versie te krijgen.
En de W staanders versie met een V center vond ik niet goed matchen met elkaar.
Ik kon goed horen dat er een gat tussen zat.
In de luisterruimte waar ik ze beluisterd heb, kon ik alles heen en weer schakelen op zowel muziek als films.


edwinvh

#51
Hier de laatste foto's
Boxen staan op hun plek en frontjes ervoor en de Squeezecenter in het kastje geplaatst.
Ze zijn nog niet helemaal ingespeeld, maar heb toch al wat keren kippevel gekregen bij sommige liedjes. :yes:
Nu ga ik eerst weer een tijd genieten voor ik weer iets aankoop. (oja voor de huiskamer dan uiteraard)
Omdat de verkoop van de Mission boxen ook niet goed verloopt, ga ik deze voor onze kleine meid op zolder zetten.
Alleen moet ik hier weer wel een receiver voor aankopen die minimaal 5.1 is.
De LG set die ze nu heeft, daar kan ik in het menu de front en center niet op large zetten  violent1 violent1

xander32

CiteerOok wat ik heel belangrijk vond is omdat er een center bij kwam en die is alleen in de V versie te krijgen.
En de W staanders versie met een V center vond ik niet goed matchen met elkaar.
Ik kon goed horen dat er een gat tussen zat.
Zinvolle info; daar heb ik zelf nog geen moment bij stil gestaan(match 'V-center' met W-fronts)   redface ...
Ik ga daar zelf dan ook maar kritisch op letten. Zou wel jammer vinden indien deze niet goed samengaan, want ik heb echt serieuze interesse in de W-versie. Ik luister nog behoorlijk veel stereo maar draai ook veel concertregistratie; wordt mischien `n dilemma.

Ik zie dat jij iets van pootjes onder de center heb staan?

Sander.

edwinvh

De pootjes onder de center is om hem een beetje te laten kantelen naar boven toe.
Ik weet niet waar je woon, maar in tilburg zit een zaak waar je alles met de computer kunt laten schakelen.
Bij veel winkels kun je de center niet laten demonstreren.
Het mooiste in tilburg was dat je de W en de V versie kon schakel terwijl de V serie center stond te spelen.
En uiteraard dat je ook versterkers kon schakelen.

xander32

Dhr. Jan Lammers z`n zaak soms - IEAR?

edwinvh

Citaat van: xander32 op mei 09, 2009, 19:06:50
Dhr. Jan Lammers z`n zaak soms - IEAR?

Is inderdaad IEAR

Stadium III

Mooie zaak hier in Tilburg
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

CiteerMooie zaak hier in Tilburg
Ik weet genoeg: ik ga de 26e eerst de Focals 816v en w in Enschede luisteren en probeer een luistersessie de daarop volgende week in Tilburg vast te leggen. Bij IEAR heb ik de mogelijkheid om de Focals met de Kef IQ (IQ90/30/C60) en de Monitor Audio(RS8/RS1/RS-LCR) en eventueel nog met Dali Ikon te vergelijken.
Indien het dan de Focals worden heb ik een goede basis om te onderhandelen  :wink:.


Sander.

Stadium III

Citaat van: xander32 op mei 10, 2009, 13:03:19
Ik weet genoeg: ik ga de 26e eerst de Focals 816v en w in Enschede luisteren en probeer een luistersessie de daarop volgende week in Tilburg vast te leggen. Bij IEAR heb ik de mogelijkheid om de Focals met de Kef IQ (IQ90/30/C60) en de Monitor Audio(RS8/RS1/RS-LCR) en eventueel nog met Dali Ikon te vergelijken.
Indien het dan de Focals worden heb ik een goede basis om te onderhandelen  :wink:.


Sander.

Als ik thuis ben ben je welkom voor een bakkie koffie !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

CiteerAls ik thuis ben ben je welkom voor een bakkie koffie !
Tof: hoezo gastvrij notworthy. Of is de koffie bij IEAR zo beroerd  :lol:?

Maar ik ga samen met m`n vriendin, maken er een 'dagje uit' van(is ook +/- 180 km). Vriendin gaat de WAF bepalen.


Sander.

p.s. Edwin: excuses voor het vervuilen van jouw topic.